ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل کوالکام: فروش موبایل‌های 5G در سال ۲۰۲۲ به ۷۵۰ میلیون دستگاه می‌رسد

مدیرعامل کوالکام می‌گوید روند بهره‌برداری تجاری از شبکه 5G در حال سرعت گرفتن است و پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۲۵ تقریباً نیمی از ترافیک دیتای موبایل در جهان متعلق به شبکه 5G خواهد بود. «استیو ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

مدیرعامل کوالکام می‌گوید روند بهره‌برداری تجاری از شبکه 5G در حال سرعت گرفتن است و پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۲۵ تقریباً نیمی از ترافیک دیتای موبایل در جهان متعلق به شبکه 5G خواهد بود.

«استیو مالنکوف» (Steve Molenkov)، مدیرعامل کوالکام معتقد است تا سال ۲۰۲۲ فروش جهانی موبایل‌های 5G به ۷۵۰ میلیون دستگاه می‌رسد و تا سال ۲۰۲۳ آمار ارتباطات مبتنی بر شبکه 5G در جهان از رقم یک میلیارد عبور می‌کند. اگر پیش‌بینی او درست از آب دربیاید، 5G دو سال زودتر از 4G به این آمار دست پیدا می‌کند.

مالنکوف می‌گوید سال ۲۰۲۵ تعداد اتصالات مبتنی بر شبکه 5G به رقم فوق العاده ۳ میلیارد خواهد رسید و ۴۵ درصد از ترافیک دیتای شبکه موبایل در جهان متعلق به شبکه 5G خواهد بود. توسعه شبکه 5G در چند سال اخیر با وجود به راه افتادن کمپین‌های ضد 5G و تئوری‌های توطئه قابل توجه بوده است.

کوالکام ماه گذشته میلادی از چیپ‌های مخصوص زیرساخت شبکه 5G رونمایی کرد که از آن‌ها می‌توان در طیف گسترده‌ای از زیرساخت‌ها از جمله ایستگاه‌های مخابراتی ماکرو و کوچک استفاده کرد.

کوالکام با عرضه این چیپ‌ها به دنبال سرعت بخشیدن به توسعه اکوسیستم سلولی مجازی‌سازی و تعامل‌پذیری شبکه‌های دسترسی رادیویی (RAN) است. اپراتورهای موبایل به کمک پلتفرم‌های جدید این شرکت می‌توانند نسل جدید شبکه‌های دسترسی رادیویی مجازی (vRAN) را راه اندازی کنند.

کوالکام در کنار رونمایی از چیپ‌های مخابراتی جدید، در حال همکاری با اپراتورهای موبایل است تا به روند انتقال آن‌ها به نسل بعد ارتباطات موبایلی سرعت ببخشد. کوالکام می‌گوید نمونه اولیه پلتفرم 5G RAN این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی