ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لباس بالدار و برقی ب‌ام‌و با امکان دستیابی به سرعت 300KM معرفی شد [تماشا کنید]

شاخه i و بخش دیزاین‌ورکس (Designworks) کمپانی ب‌ام‌و اخیرا با همکاری هم یک لباس بالدار (wingsuit/وینگوست) منحصر بفرد طراحی و تولید کرده‌اند. آنچه که این لباس بالدار را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند، دو پیشران ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

شاخه i و بخش دیزاین‌ورکس (Designworks) کمپانی ب‌ام‌و اخیرا با همکاری هم یک لباس بالدار (wingsuit/وینگوست) منحصر بفرد طراحی و تولید کرده‌اند. آنچه که این لباس بالدار را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند، دو پیشران فیبرکربنی است؛ هر کدام از این پیشران‌ها با کمک یک موتور برقی 10 اسب بخاری انجام وظیفه نموده و توانایی چرخش تا ۲۵ هزار دور در دقیقه را دارند.

پیشران‌های لباس بالدار ب‌ام‌و پس از پوشیدن در زیر سینه خلبان قرار گرفته و حداکثر به مدت 5 دقیقه توسط پک باتری (با ظرفیت نامعلوم) تغذیه می‌شوند. به گفته ب‌ام‌و در این پروژه که سه سال طول کشیده، از تجارب پیتر سالزمن (Peter Salzmann)، قهرمان پرش از ارتفاع و چترباز زبده اتریشی بهره گرفته شده است.

بد نیست بدانید به منظور تضمین عملکرد این لباس بالدار پیشرفته، مهندسان ب‌ام‌و i و دیزاین‌ورکس بارها آن را در تونل باد مورد ارزیابی قرار داده‌اند. پس از پرواز آزمایشی که چندی پیش توسط آقای سالزمن انجام شده، وی با تحسین لباس ابداعی باواریی‌ها گفته استفاده‌کنندگان از آن «شتابگیری آنی» را تجربه نموده و خواهند توانست به سرعتی فراتر از 300 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند.

در پرواز آزمایشی آقای سالزمن و دو تن از همکاران وی که لباس بالدار معمولی بر تن داشتند، با هلیکوپتر به ارتفاع 9,842 پا (معادل سه هزار متر) پرواز کرده و به پایین پریده‌اند. ب‌ام‌و می‌گوید به لطف لباس بالدار، آقای سالزمن در مقایسه با همکاران خود شتابگیری سریع‌تری داشته و بر فراز دامنه‌های تند یک کوه با سرعت بیشتری پرواز کرده است.

ناگفته نماند لباس بالدار خاص و پیشرفته ب‌ام‌و به عنوان مقدمه‌ای بر مراسم NEXTGen معرفی شده است. قرار است در این مراسم که برای یازدهم نوامبر (21 آبان) برنامه‌ریزی شده، خودروساز معروف و پرطرفدار آلمانی از کراس‌اوور الکتریکی iNext رونمایی کند. پس از این کراس‌اوور سبز، باواریایی‌ها به احتمال زیاد از یک مدل عجیب و غریب تحت برند مینی پرده‌برداری خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی