ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه 6G
تکنولوژی

چین اولین ماهواره 6G آزمایشی جهان را روانه مدار کرد [تماشا کنید]

در حالی که به تازگی کاربران در برخی کشورها به شبکه 5G دسترسی پیدا کرده‌اند، چین اولین ماهواره 6G آزمایشی جهان را با موفقیت پرتاب کرده است. در حال حاضر چندین شرکت در حال کار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

در حالی که به تازگی کاربران در برخی کشورها به شبکه 5G دسترسی پیدا کرده‌اند، چین اولین ماهواره 6G آزمایشی جهان را با موفقیت پرتاب کرده است.

در حال حاضر چندین شرکت در حال کار روی شبکه 6G هستند، با این حال چین توانسته اولین ماهواره 6G جهان را روانه مدار زمین کند که البته تا مدت طولانی باید منتظر عرضه این فناوری باشیم.

طبق اعلام دانشگاه «علم و فناوری الکترونیک» چین، اولین ماهواره 6G آزمایشی جهان توسط راکت «Long March 6» به سمت فضا پرتاب شده است. این ماهواره که نام این دانشگاه چینی را یدک می‌کشد، یک سرمایه‌گذاری مشترک میان مراکز آموزشی مهم کشور و سازمان هوا و فضا «National Star» محسوب می‌شود.

این ماهواره آزمایشی یکی از ۱۳ ماهواره‌ای بود که توسط این راکت از مرکز پرتاب ماهواره «Taiyuan» در استان «شانشی» به فضا فرستاده شد. این ماهواره که محموله ارتباطی را با خود حمل می‌کند، برای انجام آزمایش‌های بار تراهرتز یک ارتباط فرستنده-گیرنده ایجاد خواهد کرد.

یکی از اساتید دانشگاه علم و فناوری الکترونیک به نام «Xu Yangsheng» به این موضوع اشاره کرده که این ماهواره ۷۰ کیلوگرمی به اولین تایید فنی ارتباطات تراهرتز آزمایش شده در شرایط فضا تبدیل می‌شود.

در پیام دانشگاه به سایر عملکردهای این ماهواره در هنگام انجام آزمایش‌های شبکه 6G اشاره شده که از میان آن‌ها می‌تواند به مشاهدات از راه دور و نظارت روی فجایع طبیعی اشاره کرد. ارتباطات تراهرتز که یکی از فناوری‌های کلیدی برای توسعه شبکه 6G محسوب می‌شوند، در مقایسه با دیگر فناوری‌ها دارای یک مزیت بزرگ یعنی سرعت بالای انتقال اطلاعات است.

طبق پیش‌بینی‌ها، شبکه 6G نسبت به شبکه 5G تا ۱۰ برابر سرعت بالاتری دارد و در حالی که چین با ارسال این ماهواره شروع به آزمایش این شبکه بسیار پرسرعت می‌کند، کشورهای مختلف استفاده از تجهیزات 5G چینی را ممنوع کرده‌اند. انتظار می‌رود دهه آینده شاهد عرضه ابتدایی نسل ششم شبکه تلفن همراه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۸ آبان ۱۳۹۹

    دستاورد جالبه ولی چند نکته هست.چیزی که خیلی عجیبه چطور چنین امواجی رو بدون تضعیف زیاد به زمین برمیگردونن؟ اصلا امواج مایکرویو 300 گیگاهرتزی هم مناسب استفاده ماهواره ها نیست چون بخاطر طول موج بسیار کوتاه میلیمتری در جو زمین بشدت تضعیف میشه چه برسه به امواج میکرومتری و نانو متری و اگر توان این سیگنال ها به قدری زیاد باشه که بتونه این تضعیف رو جبران کنه، امواج تراهرتز انرژی بسیار زیادی دارن و در یک پله قبل از امواج فروسرخ با فرکانس 430 تراهرتز قرار میگیرن. چنین امواجی میتونه برای انسان و گیاه و حیوانات شدیدا مضر و مخرب باشه

    • best
      best | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

      باشه مهندس بهشون میگم ??

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

      قطعا نیاز به یک مهندسی خیلی پیشرفت داره و احتمالا از سیستم های تقویت سیگنال زیادی در مسیر استفاده میکنن، یکی از بهترین روش های استفاده مکمل از ییستم ماهواره‌ای و زمینی هست که ترکیبشون میتونه بسیار موثر باشه در این تکنولوژی و قطعا دیگه شبیه و فرستنده های امروزی نخواهد بود و بیشتر در مقیاس کوچکتر و فراگیرتر هستن که تعداد خیلی زیادی یا مقیاس کوچکتر خواهند بود فرستنده ها

  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۱۸ آبان ۱۳۹۹

    یک نظر می‌خوای بدی با این دیجیاتو مبارزه بکنی.
    مستند امریکن فکتوری خوب نشون میده که چینی ها چرا سرعت پیشرفتشون بالات، دلیلش برخورد و حذب کمونیست با کارگرا و دانشمنداشه، مثل برده برخورد می‌کنه. تجازه استراحت وسط کار نمیده، همه تحت فشارن که تولید ارزش بکنن. مثل سرباز بخطشون می‌کنند صبح ب صبح باید ورزش بکنند سرود مزخرف کمونیزم رو باید بخونند ادای آدمای شاد رو دربیارن. طرف اصلا مرخصی نداره همش باید کار بکنه.

  • محمد مهدی
    محمد مهدی | ۱۸ آبان ۱۳۹۹

    شرکت های چینی حرف ندارن نونشون حلاله

مطالب پیشنهادی