ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این تعمیرکار موبایل کلکسیونی از 1000 گوشی نوستالژیک دارد

کلکسیونرها معمولا مجموعه‌های ارزشمندی مانند سکه، تمبر، مدال و ... را جمع آوری می‌کنند؛ اما این بار «شهاب‌الدین اوزچلیک»، تعمیرکار موبایل در ترکیه، کلکسیونی شامل 1000 گوشی موبایل در خانه‌اش جمع آوری کرده است. شهاب الدین ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

کلکسیونرها معمولا مجموعه‌های ارزشمندی مانند سکه، تمبر، مدال و ... را جمع آوری می‌کنند؛ اما این بار «شهاب‌الدین اوزچلیک»، تعمیرکار موبایل در ترکیه، کلکسیونی شامل 1000 گوشی موبایل در خانه‌اش جمع آوری کرده است.

شهاب الدین طی مدت 20 سال گذشته و از سال 1990 تاکنون، موفق به جمع آوری حدود 1700 گوشی موبایل شده است و صاحب موزه‌ای خانگی از گوشی‌های قدیمی است. دو سال قبل، کلکسیون وی شامل حدود 1700 گوشی موبایل قدیمی بود که سارقان موفق شدند 700 دستگاه آن را به سرقت ببرند.

شهاب الدین، چهارسال پیش به همراه خانواده‌اش به وان سفر کرد تا به عنوان تعمیرکار گوشی موبایل در آنجا مشغول فعالیت شود. وی تصمیم گرفت تا گوشی‌های قدیمی که دیگر قابل تعمیر نیستند را جمع آوری کند.

شهاب الدین در خانه‌اش اتاقی را به محل نگهداری گوشی‌های قدیمی اختصاص داده است و از آنها به خوبی مراقبت می‌کند. او علاقه زیادی به موبایل دارد. افراد بسیاری تاکنون از وی درخواست کرده‌اند که برخی گوشی‌های کلکسیونش را بفروشد ولی او موافقت نکرده و معتقد است:

«روزی فرا می‌رسد که دیگر کسی نمی‌تواند چنین مدل‌های قدیمی گوشی را در بازار پیدا کند. من قصد ندارم گوشی‌های قدیمی را به کسی بفروشم.»

برخی از گوشی‌های کلکسیون شهاب الدین هنوز سالم هستند و کار می‌کنند. در بین گوشی‌ها، دستگاه‌هایی دیده می‌شود که دیگر نه تولید می‌شوند و نه در بازار کسی می‌تواند مشابه آنها را پیدا کند. برخی از مدل‌های کلکسیون وی نیز، دستگاه‌های بسیار کمیاب بازار هستند.

دو سال قبل، سارقان 700 گوشی از کلکسیون وی را به سرقت بردند و اکنون مجموعه وی به جای 1700 موبایل شامل 1000 گوشی شده است؛ اما کماکان گوشی‌های بسیار قدیمی در بین آنها دیده می‌شود.

همان‌طور که گفته شد وی علاقه زیادی به کلسیون موبایل خودش دارد و قصد دارد تا روزی که زنده است به خوبی از آنها محافظت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی