ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عجیب‌ترین و خاص‌ترین گوشی‌های نوکیا [تماشا کنید]‍

کمپانی نوکیا در دوران اوج خود یکی از معدود شرکت‌هایی بود که دست رد به سینه طراحی‌های هیجان‌انگیز نمی‌زد و همواره گوشی‌های خود را با شکل و شمایلی خاص به بازار عرضه می‌کرد. از گوشی‌هایی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

کمپانی نوکیا در دوران اوج خود یکی از معدود شرکت‌هایی بود که دست رد به سینه طراحی‌های هیجان‌انگیز نمی‌زد و همواره گوشی‌های خود را با شکل و شمایلی خاص به بازار عرضه می‌کرد. از گوشی‌هایی بدون حتی یک دکمه تا موبایلی با ۴۵ دکمه! در ویدیو زیر به سراغ ۱۰ گوشی عجیب نوکیا با طراحی خاص رفتیم تا هم تجدید دیداری با این کمپانی فنلاندی داشته باشیم و هم ببینیم چرا نوکیا با کیبورد روی گوشی مشکل داشت. با ما همراه باشید.

همانطور که در ویدیو بالا دیدید، کمپانی فنلاندی از اوایل سال ۲۰۰۰ تا آن زمانی که هنوز در دام مایکروسافت و ویندوز فون نیفتاده بود، همواره در فکر نوآوری و تولید محصولات خاص بود. نمونه‌های آن هم بسیار هستند. از ۷۲۸۰ گرفته که اصلا دکمه‌ای برای شماره‌گیری نداشت، تا ۵۵۱۰ که ۴۵ دکمه داشت. این‌ها همه نشان می‌دهند که حداقل در دهه اول قرن ۲۱، شرکت‌های سازنده گوشی موبایل، اولویت خود را روی طراحی گذاشته بودند. البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که تکنولوژی آن زمان دست بسیاری از این شرکت‌ها منجمله همین نوکیا را هم بسته بود. در نتیجه تنها راه متمایز کردن محصولات، طراحی عجیب آن‌ها بود.

البته نوکیا در این راه تنها نبود و دیگر رقبای قدر این شرکت فنلاندی، مانند موتورولا و سونی اریکسون هم به سراغ طراحی‌های عجیب رفتند تا هم به نوکیا و هم بازار نشان دهند به این سادگی‌ها هم شکست را قبول نکرده‌اند. با این وجود به نظرم من نوکیا در این راه بهتر عمل کرده و با گوشی‌های خاصی خود نه تنها در آن زمان بلکه اکنون هم دل هواداران را می‌برد. این قضیه را می‌توان در بازگشت گوشی‌هایی همچون ۳۳۱۰ به چرخه تولید، مشاهده کرد. موبایلی که در دید بسیاری، حتی از یک چکش هم محکم‌تر است.

نظر شما چیست؟ کدام یک از این گوشی‌های به یاد ماندی نوکیا را داشته‌اید؟ یا به نظر شما کدام یک طراحی عجیب‌تری دارد؟ اگر هم دلیل این نوع طراحی‌ها را می‌دانید، حتما آن را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۲۱ آبان ۱۳۹۹

    خیـلی خـوب و قشنـگ و بانـمک بـود...
    این حـس شــوخ طبعـی خیـلی خـوبـه و باعـث میـشه واسه چـند لحظـه لـب نـون خنـدون بشـه و بابتـش ازتـون ممنـونم خـانم... ??

  • Sina Elahi
    Sina Elahi | ۲۰ آبان ۱۳۹۹

    اقا خیلی باحال بود این نوع گزارش خوشم اومد جمع و جور و بانمک همینجوری ادامه بدین البته انصافا کوروش خیلی خودمونی تره

مطالب پیشنهادی