ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییر جهت بزرگ گوگل: آپلود نامحدود عکس از یک سال دیگر رایگان نیست

گوگل اعلام کرده است که از تاریخ 11 خرداد ماه سال آینده، فضای نامحدود ذخیره سازی سرویس «گوگل فوتوز» به 15 گیگابایت محدود می‌شود و کاربران دیگر فضای نامحدود ذخیره عکس و فیلم در اختیار ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۲

گوگل اعلام کرده است که از تاریخ 11 خرداد ماه سال آینده، فضای نامحدود ذخیره سازی سرویس «گوگل فوتوز» به 15 گیگابایت محدود می‌شود و کاربران دیگر فضای نامحدود ذخیره عکس و فیلم در اختیار نخواهند داشت. کاربرانی که به فضای ذخیره سازی بیشتر از 15 گیگابایت نیاز داشته باشند، می‌توانند هزینه اشتراک ماهیانه آن را پرداخت کنند.

در حال حاضر شرکت گوگل، برای ذخیره سازی تصاویر و ویدیوها در سرویس گوگل فوتوز، دو گزینه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گزینه اول این است که کاربران می‌توانند در فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت نامحدود، عکس‌هایی با کیفیت 16 مگاپیکسل و کمتر از آن و همچنین ویدئوهایی با رزولوشن 1080 پیکسل و کمتر را ذخیره کنند. در صورتی که کاربر بخواهد تصاویر و ویدئوهای با رزولوشن بالاتر را در این فضای نامحدود ذخیره کند می‌تواند از روش‌های کاهش حجم یا فشرده سازی کمک بگیرد.

حالت دوم زمانی است که کاربر بخواهد تصاویر را با رزولوشن اصلی و بدون کاهش ظرفیت آنها ذخیره کند که گوگل فضای ابری 15 گیگابایتی را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد که البته به صورت اشتراکی بین سرویس‌های جیمیل، گوگل درایو و گوگل فوتوز تقسیم می‌شود. امکان افزایش این فضای ذخیره سازی نیز با پرداخت هزینه اشتراک مقدور است.

گوگل اعلام کرده است که از خرداد ماه سال آینده، دیگر گزینه اول یعنی فضای نامحدود ذخیره سازی در اختیار کاربران قرار نخواهد داشت و فقط همان ظرفیت 15 گیگابایتی که پیشتر برای عکس‌های با کیفیت بالا در نظر گرفته شده بود، در دسترس آنها خواهد بود.

خوشبختانه، این محدودیت فضای ذخیره سازی برای عکس‌هایی که از قبل در سرویس گوگل فوتوز ذخیره شده، در نظر گرفته نمی‌شود و از حجم 15 گیگابایت در اختیار کاربران نیز کسر نخواهد شد؛ اما عکس‌ها و فیلم‌هایی جدید که از تاریخ 11 خردادماه در گوگل فوتوز ذخیره شوند، مشمول این محدودیت ظرفیت ذخیره سازی خواهند شد.

گوگل ادعا می‌‌کند که حدود 80 درصد از کاربران با همین فضایی ذخیره سازی که در اختیار آنها قرار داده شده می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های سه سال خود را به راحتی ذخیره کنند. برای اطلاع از ظرفیت باقیمانده از 15 گیگابایت به گوگل فوتوز مراجعه کنید.

گوگل وان تعرفه‌های مربوط به خرید اشتراک فضای ذخیره سازی را نیز مشخص کرده است. برای در اختیار داشتن 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی کاربران مجبور هستند حق اشتراک ماهیانه 1.99 دلاری را پرداخت کنند. هزینه اشتراک ظرفیت 30 ترابایتی نیز هر ماه 149.99 دلار در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی