ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

افزایش تقاضا برای جراحی‌های زیبایی در دوران کرونا به خاطر تماس‌های تصویری

متخصصین می‌گویند تقاضا برای جراحی‌های زیبایی در ماه‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته که یکی از دلایل اصلی آن تماشای طولانی مدت چهره حین تماس‌های تصویری و دچار شدن به اختلال بدریخت انگاری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

متخصصین می‌گویند تقاضا برای جراحی‌های زیبایی در ماه‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته که یکی از دلایل اصلی آن تماشای طولانی مدت چهره حین تماس‌های تصویری و دچار شدن به اختلال بدریخت انگاری (Dysmorphia) است.

بسیاری از مردم دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا از ماه‌ها قبل دورکار شده‌اند. خوشبختانه به لطف نرم افزارهای تماس تصویری و اینترنت پرسرعت دورکاری تقریباً بی‌دردسر امکان پذیر شده و بسیاری از کارکنان باید ساعت‌ها از نرم افزارهای چت تصویری برای برقراری ارتباط با رییس با همکاران خود استفاده کنند.

محققان می‌گویند استفاده طولانی مدت مردم از برنامه‌های تماس تصویری در دوران کرونا سبب افزایش تقاضا برای عمل‌های جراحی زیبایی شده است. آن‌ها از این پدیده تحت عنوان بدریخت انگاری (Dysmorphia) یاد می‌کنند. محققان می‌گویند بسیاری از افراد پس از مراجعه به پزشک از ظاهر خود به ویژه جوش یا لک شکایت کرده‌اند. به گفته محققان بررسی داده‌های «گوگل ترندز» نیز نشان می‌دهد که جستجوی کلمه‌ها یا عبارات مرتبط با ظاهر مثل «ریزش مو» و «آکنه» در دوران همه‌گیری کرونا افزایش شدیدی داشته است.

محققان می‌گویند مردم روی عکس‌های سلفی کنترل بیشتری داشته و با فیلترها و ویرایش‌های دیگر آن‌ها را زیباسازی می‌کنند اما برنامه‌های تماس تصویری چهره کاربر را بی‌پرده و به طور آنی به مخاطب نشان می‌دهند و همین مساله سبب افزایش تقاضا برای عمل‌های جراحی زیبایی شده است.

به گفته محققان یکی از دلایلی که سبب افزایش تقاضا برای جراحی‌های زیبایی شده احتمالاً به خاطر عیوب دوربین یا لنز دیوایس‌ها است. برای مثال لنز عریض که اغلب در دوربین موبایل‌ها و وب‌کم‌ها به کار می‌رود، می‌تواند سبب ایجاد افکت اعوجاج شده و تغییراتی نامطلوب در چهره کاربر به وجود آورد.

محققان تماشای عیوب ظاهری و افسردگی ناشی از آن و خیره شدن طولانی مدت به نقص‌های چهره به شکل روزانه را از دیگر عوامل احتمالی افزایش تقاضا برای جراحی پلاستیک عنوان کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی