ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به روزرسانی macOS بیگ سور برخی مک‌بوک‌های قدیمی را از کار می‌اندازد

اپل ادعا می‌کند که سیستم عامل «macOS Big Sur» در تعامل با چیپست اختصاصی و قدرتمند «M1»، قدرت و سرعت را در کنار یکدیگر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با وجودی که به نظر می‌رسد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

اپل ادعا می‌کند که سیستم عامل «macOS Big Sur» در تعامل با چیپست اختصاصی و قدرتمند «M1»، قدرت و سرعت را در کنار یکدیگر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با وجودی که به نظر می‌رسد سیستم عامل جدید مزایای خوبی برای به همراه داشته باشد؛ اما برخی کاربران در بروزرسانی سیستم عامل مک بوک پروهای قدیمی با مشکل از کار افتادن سیستم و نمایش یک صفحه سیاه مواجه شده‌اند.

در جریان رویداد رونمایی «One More Thing»، کوپرتینونشین‌ها در کنار رونمایی از نخستین چیپست قدرتمند خود، اعلام کردند که نسخه نهایی سیستم عامل جدید اپل نیز 22 آبان‌ماه منتشر می‌شود. طبق آنچه اعلام شده بود این اتفاق رخ داد و سیستم عامل macOS Big Sur با 11 تغییر برجسته منتشر شد.

با این وجود، برخی از کاربران تجربه خوشایندی از به روزرسانی نداشتند و گزارش‌هایی در فروم‌های اپل و «ردیت» در مورد مشکلات بروزرسانی مک بوک پروهای قدیمی مربوط به اواخر 2013 تا اواسط 2014 منتشر شده است. کاربران ادعا می‌کنند که بعد از آپدیت سیستم عامل، صفحه سیاهی روی نمایشگر ظاهر می‌شود و که ظاهرا هیچ راهکاری هم برای برطرف کردن آن وجود ندارد و عملا دستگاه از کار افتاده است. میانبرهای تنظیم مجدد NVRAM و SMC هم نتوانسته مشکل را حل کند.

یکی از کاربرانی که با همین مشکل نمایش صفحه سیاه روبرو شده است، با اپل تماس گرفته و ادعا می‌کند پشتیبانی این شرکت از وی خواسته تا دستگاه را برای بررسی بیشتر ارسال کند. ظاهرا اپل نیز تایید می‌کند که یکی از کاربران با چنین مشکلی روبرو شده است؛ درحالیکه برخی معتقدند تیم مهندسی اپل از این مشکل آگاهی داشته است.

یکی از مهندسان اپل برای حل مشکل صفحه مشکی، چیپست IC پورت HDMI را برداشته و ظاهرا مشکل برطرف شده است؛ اما ممکن است این روش، راهکار قطعی رفع مشکل نباشد و مشخص نیست چنین تغییری برای رفع مشکل همه کاربران کارساز باشد.

با توجه به این موضوع شاید بسیاری از کاربران از بروزرسانی مک بوک پرو 13 اینچی قدیمی خود خودداری کنند تا وضعیت روشن شود. باید منتظر باشیم ببینیم سایر کاربران چه تجربه‌ای از آپدیت نسخه جدید سیستم عامل اپل خواهند داشت و کوپرتینونشین‌ها چه راهکاری برای حل مشکل در نظر خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی