ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

هواوی رسما فروش آنر را تأیید کرد

هواوی سرانجام فروش «آنر» را تأیید کرد. هواوی با توجه به تحریم‌های آمریکا که به شدت کسب و کار موبایل این شرکت را محدود کرده‌اند مجبور به فروش زیرمجموعه خود شد. هفته گذشته برخی از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۷

هواوی سرانجام فروش «آنر» را تأیید کرد. هواوی با توجه به تحریم‌های آمریکا که به شدت کسب و کار موبایل این شرکت را محدود کرده‌اند مجبور به فروش زیرمجموعه خود شد.

هفته گذشته برخی از رسانه‌های چینی مدعی شدند جدایی آنر از هواوی قطعی شده است. حال هواوی با انتشار بیانیه‌ای به طور رسمی فروش زیرمجموعه خود را تأیید می‌کند. هواوی در این بیانیه به شرایط دشوار ناشی از تحریم‌ها و دلایل فروش آنر اشاره کرده:

«کسب و کار هواوی این اواخر به دلیل عدم دسترسی پیوسته به عناصر فنی مورد نیاز در بخش موبایل متحمل فشار شدیدی بوده است. از اینرو شرکت «هولدینگ و سرمایه گذاری هواوی» فروش تمام دارایی کسب و کار آنر به « Shenzen Zhixin New Information Technology» را در دستور کار قرار داد. این داد و ستد به تامین کنندگان و عرضه کنندگان آنر اجازه می‌دهد از این شرایط دشوار عبور کنند.

پس از نهایی شدن قرارداد هواوی دیگر سهامدار آنر و عضو هیئت مدیره این برند نبوده و در تصمیم‌گیری‌های آن نیز نقشی نخواهد داشت. این تصمیم توسط زنجیره صنعتی آنر و با هدف تضمین بقای آن اتخاذ شده است. پیشنهاد این داد و ستد ابتدا توسط بیش از ۳۰ کارگزار و توزیع کننده برند آنر ارائه شد.

آنر از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۳، تمرکز خود را صرف جلب توجه قشر جوان با عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه کرده است. آنر در طول هفت سال گذشته به برندی بزرگ در دنیای موبایل با صادرات بیش از ۷۰ میلیون گوشی در سال تبدیل شده است.»

شرکت Shenzen Zhixin به تازگی توسط یک کنسرسیوم با بیش از ۳۰ کارگزار و توزیع کننده تأسیس شده است. در این قرارداد ذکر شده که منافع مصرف کنندگان، کانال‌ها، تأمین کنندگان، شرکای تجاری و کارمندان محفوظ خواهد ماند و تغییر در مالکیت منجر به تغییر مسیر آنر نشده و مدیران ارشد نیز در جایگاه خود باقی می‌مانند.

دولت ایالات متحده هواوی را به اتهام تهدید برای امنیت ملی تحریم کرد و فرمان اجرایی ممنوعیت مراوده شرکت‌ها آمریکایی با این کمپانی چینی را صادر کرد. به دنبال تحریم‌ها دسترسی هواوی و آنر به قطعات موبایل محدود شد و تأثیر منفی زیادی بر کسب و کار موبایل این دو شرکت گذاشت.

برای مثال کوالکام که بزرگ‌ترین تأمین کننده چیپ موبایل در دنیا به شمار می‌رود، مراوده تجاری با هواوی را قطع کرد که البته اخیراً مجوز فروش برخی از قطعات 4G را به این شرکت بدست آورده است. گوگل پروانه استفاده از برنامه‌های خود توسط هواوی و آنر را باطل کرد که تا حدی بر فروش محصولات این دو شرکت در بازارهای غربی تأثیر منفی گذاشته است.

انتظار می‌رود جدایی آنر از هواوی سبب در امان ماندن این برند از تحریم‌های آمریکا شود و یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن امکان مراوده تجاری مستقیم آنر با شرکت‌های آمریکایی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲ آذر ۱۳۹۹

    از بین این کمپانی ها فقط سامسونگ باقی مونده و جدیدا شیاءومی داره جای هوآوی رو میگیره واقعا مدیریت سامسونگ جای تحسین داره که همیشه در اوج باقی بوده برخلاف مدیریت ضعیف رقباشون که یکی یکی دارن از دور خارج میشن یا با برند دیگه جایگزین میشن

  • Alireza
    Alireza | ۲۷ آبان ۱۳۹۹

    کی خریده ؟

  • masoud4880
    masoud4880 | ۲۷ آبان ۱۳۹۹

    حذف ناجوان‌مردانه رقبا توسط آمریکا... واقعا حیف شد

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۷ آبان ۱۳۹۹

    آمریکا زمانی قوانین تجارت آزاد رو به دنیا معرفی کرد و بزرگترین حامی چنین قوانینی در دنیا بود اما الان آمریکای ترامپ خودش یکی از بزرگترین ناقضان این قوانین شده.

    • آریا
      آریا | ۲۷ آبان ۱۳۹۹

      تجارت آزاد رو گلوبالیست ها تبلیغ میکردن. چیزی که دموکراتها بهش ایمان دارند. امریکای ترامپ امریکای ملی گراها و وطن پرست هاست.

      • sinagoogle
        sinagoogle | ۲۷ آبان ۱۳۹۹

        ترامپ در این مدت خیلی وجهه امریکا رو ضعیف کرده. همین دیروز چین با 14 کشور دیگه توافق نامه تجارت آزاد امضا کرد. این توافق نامه در سال2015 به رهبری آمریکا به ثمر نشست و چین مدام دنبال این بود که بخشی از این توافق نامه باشه. قرار بود در سال 2017 به اجرا برسه که ترامپ رسما حضور امریکا رو در این توافق نامه لغو کرد. کشورهای عضو هم درخواست چین رو لبیک گفتن و توافق نامه جدیدی بر اساس اون تواق TPP بسته شده.
        آیا اون توافق نامه قبلی نسبت به فعلی قوی تر بود؟ قطعا. اما چه دستاوردی برای آمریکا داشت؟ هیچ.
        شاید ترامپ تونست دستمزدها رو چند دلاری بالا ببره اما به قیمت کسری بودجه وحشتناک در دوران رونق اقتصادی و از دست رفتن بخشی از قدرت نرم امریکا در دنیا بود. من واقعا آمریکا رو دوست دارم ولی چیزی که معلومه ترامپ بیشتر داره شبیه یک شارلاتان رفتار میکنه تا وطن پرست. اگه کشورش رو خیلی دوست داشت بعد از جریان انتخابات آبروی دموکراسی و سازمان های قضایی این کشور رو نمیبرد.

        • آریا
          آریا | ۲۸ آبان ۱۳۹۹

          نمیدونم شاید حق باتو باشه
          فقط امیدوارم بایدن اشتباه اوباما رو تکرار نکنه و از نقاط قوت ترامپ و کارتهای برندش استفاده کنه. این چین اگر مهار نشه دنیا دوباره به دوران جنگ سردی شبیه دهه های 50 تا 80 وارد میشه و بازنده اش کشورهای ضعیفتر مثل ایران و ... خواهند بود

  • Alireza?
    Alireza? | ۲۷ آبان ۱۳۹۹

    آنر رو نفروشه به نفعشه

مطالب پیشنهادی