ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو از گوشی مفهومی X 2021 با نمایشگر رول شونده رونمایی کرد

اوپو تا به امروز از گوشی‌های انقلابی زیادی رونمایی کرده که برای مثال می‌توان به اوپو N1 با دوربین چرخشی در سال ۲۰۱۳ یا اوپو فایند ایکس در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد. حالا این کمپانی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

اوپو تا به امروز از گوشی‌های انقلابی زیادی رونمایی کرده که برای مثال می‌توان به اوپو N1 با دوربین چرخشی در سال ۲۰۱۳ یا اوپو فایند ایکس در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد. حالا این کمپانی از طرح مفهومی گوشی رول‌شونده خود به نام «Oppo X 2021»  یا «اوپو ایکس ۲۰۲۱» رونمایی کرده است.

این گوشی هوشمند به نمایشگر با اندازه ثابت مجهز نشده و می‌توان توسط آن به نمایشگر ۶.۷ تا ۷.۴ اینچی دسترسی پیدا کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از چنین ویژگی استفاده کنند. این صفحه نمایش در هنگام باز شدن، به صورت خودکار نسبت تصویر را تنظیم می‌کند.

در شکل پایه، اوپو ایکس ۲۰۲۱ از پنل OLED با ابعاد ۶.۷ اینچ بهره می‌برد که دارای یک ورقه مقاوم با ضخامت ۰.۱ میلی‌متر در زیر خود است. اطلاعاتی درباره لایه خارجی روی نمایشگر منتشر نشده، اما انتظار می‌رود نوعی پلاستیک باشد.

به لطف موتورهای دوگانه متحرک زیر نمایشگر، اوپو توانسته به پنل بدون چین‌خوردگی دست پیدا کند، ویژگی که گوشی‌های تاشو کنونی در تلاش برای دستیابی به آن هستند. موتورها با توزیع مساوی نیرو در هر دو بخش، باعث افزایش و کاهش ابعاد نمایشگر می‌شوند.

گوشی رول‌شونده اوپو از یک فریم دینامیک نیز بهره می‌برد که شامل یک بخش ثابت و قسمت متحرک می‌شود. به لطف استفاده از لایه حمایتی فلزی زیر پنل و همچنین سبک طراحی، شکافی برای شکستن نمایشگر وجود ندارد.

اوپو برنامه‌ای برای عرضه تجاری این گوشی هوشمند ندارد و نباید منتظر عرضه گوشی رول‌شونده آن با چنین سبک طراحی باشیم، با این حال پس از دستگاه‌های تاشو، این گوشی‌های رول‌شونده هستند که تغییرات بزرگی در بازار ایجاد خواهند کرد.

اوپو ایکس ۲۰۲۱

علاوه بر اوپو، شرکت‌های دیگری مانند ال جی و TCL نیز در حال توسعه محصولات مشابهی هستند. در حالی که نمونه اولیه گوشی رول‌شونده TCL به نمایش گذاشته شده، انتظار می‌رود اوایل سال آینده میلادی با دستگاه ال جی ملاقات کنیم. علاوه بر این اخیرا نایب رئیس سامسونگ با یک گوشی ناشناخته مشاهده شده که انتظار می‌رود نمونه اولیه گوشی رول‌شونده این کمپانی کره‌ای باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی