ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس بانک مرکزی اروپا: یورو دیجیتال احتمالا ‌۲ تا ۴ سال دیگر از راه می‌رسد

رئیس بانک مرکزی اروپا، «کریستین لاگارد» به تازگی اعلام کرده که مقامات اتحادیه اروپا به سمت ارائه یورو دیجیتال در ۲ تا ۴ سال آینده حرکت می‌کنند. رئیس بانک مرکزی اروپا در یک جلسه مجازی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

رئیس بانک مرکزی اروپا، «کریستین لاگارد» به تازگی اعلام کرده که مقامات اتحادیه اروپا به سمت ارائه یورو دیجیتال در ۲ تا ۴ سال آینده حرکت می‌کنند.

رئیس بانک مرکزی اروپا در یک جلسه مجازی با رئیس فدرال رزرو، «جروم اچ. پاول» و رئیس بانک مرکزی بریتانیا، «اندرو بیلی» به ارائه این ارز دیجیتال اتحادیه اروپا اشاره کرد.

این اولین باری نیست که یک مقام مسئول در اتحادیه اروپا چنین حرفی می‌زند. مقامات بانک مرکزی اروپا در گذشته از تحقیقات پیرامون ارز دیجیتال بانک مرکزی خبر داده بودند و ماه گذشته میلادی رئیس بانک مرکزی فنلاند، «اولی رن» در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که یورو دیجیتال به احتمال زیاد در یک دهه آینده از راه می‌رسد.

لاگارد به این موضوع اشاره کرده که توسعه یورو دیجیتال به زمان زیادی نیاز دارد که نه تنها مربوط به فناوری موردنیاز آن می‌شود، بلکه باید از پولشویی و همچنین تامین مالی تروریسم توسط آن نیز جلوگیری کرد. رئیس بانک مرکزی اروپا در صحبت‌های خود به توسعه نسخه دیجیتالی یوان توسط بانک مرکزی چین طی چند سال گذشته نیز اشاره کرد.

یورو دیجیتال

به باور لاگارد، ارائه یورو دیجیتال پایانی برای اسکناس نخواهد بود:

«اگر این ارز دیجیتال باعث راحتی پرداخت‌های ما شود، باید آن را مورد بررسی قرار دهیم. یورو دیجیتال جایگزین پول نقد نخواهد شد و در حقیقت مکمل آن خواهد بود.»

جروم اچ. پاول در این جلسه تاکید کرد که بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در حال ارزیابی دلار دیجیتال است، اما همچنان تصمیمی برای توسعه یک ارز دیجیتال گرفته نشده. بانک مرکزی در حال بررسی مزایا و همچنین فرایندهای فنی احتمالی برای توسعه دلار دیجیتال است، با این حال به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک شاهد عرضه چنین ارز دیجیتالی باشیم.

رئیس بانک مرکزی بریتانیا در این جلسه از نگرانی‌های امنیتی پیرامون استیبل کوین‌های خصوصی صحبت کرد و همچنین ارز دیجیتال بانک مرکزی را یک پاسخ احتمالی برای این نگرانی‌ها عنوان کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی