ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نیسان احتمالا سهام خود در شرکت میتسوبیشی را می‌فروشد

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارند نیسان در پی اوضاع نه چندان مساعد کنونی، می‌خواهد بخشی یا تمام 34 درصد از سهام خود در کمپانی میتسوبیشی موتورز را واگذار کند. اگر این اتفاق رخ بدهد، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارند نیسان در پی اوضاع نه چندان مساعد کنونی، می‌خواهد بخشی یا تمام 34 درصد از سهام خود در کمپانی میتسوبیشی موتورز را واگذار کند. اگر این اتفاق رخ بدهد، اتحاد سه‌گانه رنو-نیسان-میتسوبیشی به احتمال زیاد دستخوش تغییرات بنیادینی خواهد شد.

با انتشار این گزارش‌ها، ارزش سهام شرکت نیسان 5 درصد رشد کرده، در مقابل ارزش سهام شرکت میتسوبیشی با افت مواجه شده و 3 درصد کاهش یافته است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند نیسان سهام خود را به یکی از زیرشاخه‌های متعدد گروه میتسوبیشی واگذار خواهد کرد.

علی‌رغم این موضوع، یکی از سخنگوهای نیسان در پاسخ به ایمیل پایگاه خبری رویترز گفته این شرکت برنامه‌ای برای ایجاد تغییرات در ساختارهای مرتبط با میتسوبیشی ندارد. سخنگوی میتسوبیشی نیز اظهار نظر مشابهی داشته و تاکید کرده این کمپانی نیز کماکان خواهان همکاری با ائتلاف رنو-نیسان است.

چنانچه نیسان تصمیم بگیرد سهم خود از میتسوبیشی را به فروش برساند، نتیجه نهایی بسیار متفاوت از پیش‌بینی‌های اخیر کارلوس گون خواهد بود. قبل از دستگیری آقای گون در سال 2018 به اتهام سوء استفاده‌های مالی، وی به دنبال ادغام کامل رنو و نیسان بود.

نیسان

شایان ذکر است نیسان که 43 درصد از سهام آن در اختیار رنو قرار دارد، تخمین‌ها از زیان عملیاتی خود در دوازده ماه منتهی به مارس را تا 28 درصد کاهش داده است. رشد تقاضا برای محصولات کمپانی، به خصوص در بازار چین، دلیل اصلی این مساله اعلام شده است. در مقایل ششمین خودروساز بزرگ ژاپن یعنی میتسوبیشی، خود را برای ضرر 140 میلیارد ینی در سال مالی پیش رو آماده می‌کند.

با توجه به شرایط نامساعد مالی، هر دو برند ژاپنی قصد دارند با کاهش میزان تولید و بازنگری در هزینه‌ها، به سوددهی برسند. در کنار این، نیسان پرونده‌ای حقوقی علیه کارلوس گون به جریان انداخته که در صورت موفقیت، 10 میلیارد ین (معادل 95 میلیون دلار) از مدیرعامل سابق خود دریافت خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی