ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت بیت کوین
تکنولوژی

قیمت بیت کوین پس از ۲ سال از مرز ۱۷ هزار دلار عبور کرد

قیمت بیت کوین در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته و حالا برای اولین بار در طی دو سال گذشته، ارزش آن از مرز ۱۷ هزار دلار عبور کرده است. این افزایش قیمت باعث شده که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

قیمت بیت کوین در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته و حالا برای اولین بار در طی دو سال گذشته، ارزش آن از مرز ۱۷ هزار دلار عبور کرده است.

این افزایش قیمت باعث شده که ارزش بازار بیت کوین به ۳۱۵ میلیارد دلار برسد که فاصله بسیار کمی با رکورد تاریخی آن یعنی ۳۳۵ میلیارد دلار دارد. در حالی با چنین موضوعی روبه‌رو هستیم که همین امسال قیمت این ارز دیجیتال سقوط شدیدی را تجربه کرد.

در ماه مارس امسال قیمت بیت کوین به ۴۰۰۰ دلار رسید و قیمت آن تنها در یک روز بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد. اما حالا بیت کوین توانسته ارزش خود را از اوایل سال جاری میلادی نزدیک به ۳۳۰ درصد افزایش دهد و هم اکنون با قیمتی بالاتر از ۱۷ هزار دلار معامله می‌شود.

«بن ژو»، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل صرافی «Bybit» این افزایش چشمگیر ارزش بیت کوین را در مسیر سال ۲۰۱۷ می‌بیند که البته یک تفاوت اساسی با سه سال پیش وجود دارد و این بار شاهد تزریق پول نهادی هستیم. در حقیقت افراد بجای سرمایه‌گذاری روی طلا، به سراغ این ارز دیجیتال رفته‌اند.

قیمت بیت کوین

ارزش کنونی این ارز دیجیتال نزدیک به ۱۵ درصد پایین‌تر از بالاترین ارزش آن در تاریخ یعنی ۲۰ هزار دلار در دسامبر ۲۰۱۷ است. در روزهای اخیر علاوه بر بیت کوین، دیگر ارزهای دیجیتال نیز با افزایش ارزش روبه‌رو شده‌اند.

اتریوم با قیمتی نزدیک به ۴۷۰ دلار معامله می‌شود که از افزایش ارزش ۲۰ درصدی در یک ماه خبر می‌دهد. لایت کوین نیز در بازه زمانی مشابه با افزایش ارزش ۳۰ درصدی مواجه شده و حتی ارزهای دیجیتال با سهم کمتر در بازار مانند «دوج کوین» نیز در یک روز افزایش ۱۰ درصدی ارزش خود را تجربه کردند.

با وجود افزایش قیمت بیت کوین، حجم معاملات صرافی‌ها چندان چشمگیر نیستند و از ماه ژوئن تا به امروز با رشد چندانی روبه‌رو نشده‌اند. این احتمال وجود دارد که تا رسیدن دوباره قیمت این ارز دیجیتال به ۲۰ هزار دلار، شاهد سقوط اندک ارزش آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی