ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی مک مینی ظاهر پردازنده اپل M1 را آشکار می‌کند [تماشا کنید]

از زمان معرفی پردازنده M1 خبرهای زیادی در مورد کارایی و قدرت خیره کننده آن منتشر شد و حالا با کالبدشکافی مک مینی جدید نوبت به انتشار تصاویری از طراحی ظاهری این پردازنده رسیده است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۱

از زمان معرفی پردازنده M1 خبرهای زیادی در مورد کارایی و قدرت خیره کننده آن منتشر شد و حالا با کالبدشکافی مک مینی جدید نوبت به انتشار تصاویری از طراحی ظاهری این پردازنده رسیده است.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید بورد مک مینی نسبت به مدلی که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد به مراتب کوچکتر شده است. پردازنده اپل M1 نیز به بورد جدید متصل شده و توان محاسباتی آنرا تامین می‌کند. در این تصویر پردازنده همان چیپ نقره‌ای است که روی آن عبارت APL1102 حک شده است. پردازنده M1 تعبیه شده بر پایه لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شده و از ۸ هسته‌ پردازشی با چیدمان دو خوشه‌ای بهره می‌برد. وجود ۱۶ میلیارد ترانزیستور در کنار پردازشگر گرافیکی ۸ هسته‌ای نوید پردازش سریع برنامه‌ها را می‌دهند. یکی دیگر از مزایای چیپست جدید پشتیبانی از موتور پردازش عصبی برای کاربردهای یادگیری ماشین است.

در سمت دیگر بورد هم شاهد حافظه رم یکپارچه هستیم که نسبت به مدل قبلی بسیار کوچکتر شده و فضای کمتری را اشغال می‌کند. استفاده از این ساختار دست کاربر را در افزایش حافظه رم بسته است بنابراین باید هنگام خرید به دقت بین مدل‌های ۸ و ۱۶ گیگابایتی یکی را انتخاب کنید. علاوه بر این حافظه SSD هم با مدار یکپارچه شده و خبری از امکان ارتقای آن نیست.

هرچند ناممکن بودن ارتقای سخت‌افزاری به کام کاربران خوش نمی‌آید اما اپل در مدل‌های قبلی نشان داده که به خوبی با توان مورد نیاز برای اجرای اپ‌های روزمره و تخصصی آشناست و محصولات خود را متناسب با آن طراحی و تولید می‌کند؛ از اینرو اگر از مک‌مینی برای پردازش ‌های سنگین استفاده می‌کند بهتر است از همان ابتدا سراغ قوی‌ترین مدل‌ها بروید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی