ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای مشخصات و تصاویر کامپیوتر هواوی با پردازنده اختصاصی مبتنی بر ARM

اپل تنها شرکتی نیست که از پردازنده اختصاصی خود در کامپیوتر بهره می‌برد و هواوی نیز در همین مسیر گام برداشته است. برخی مشخصات و تصاویر سیستم کامپیوتری دسکتاپ هواوی با چیپست اختصاصی مبتنی بر ARM  ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

اپل تنها شرکتی نیست که از پردازنده اختصاصی خود در کامپیوتر بهره می‌برد و هواوی نیز در همین مسیر گام برداشته است. برخی مشخصات و تصاویر سیستم کامپیوتری دسکتاپ هواوی با چیپست اختصاصی مبتنی بر ARM  فاش شده است. ظاهرا به زودی باید منتظر این دستگاه با کارایی بالا و قابل ارتقا باشیم که ابتدا برای استفاده در بخش دولتی عرضه خواهد شد.

اوایل مهرماه گفته شد که هواوی در صدد ورود به بازار نمایشگر و کامپیوتر است. اکنون، براساس آخرین اطلاعات فاش شده از سوی «چانگان دیجیتال جون» در شبکه اجتماعی چینی ویبو، هواوی روی سیستم کامپیوتر دسکتاپ به نام هواوی «MateStation B515» کار می‌کند که مشخصات اصلی و تصاویری از آن نیز توسط چانگان جون به اشتراک گذاشته شده است.

MateStation B515 هواوی از نمایشگر 23.8 اینچی با حاشیه باریک 5.72 میلی متری، میدان دید 178 درجه، رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و دامنه رنگ 72 درصد NTSC بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد کامپیوتر جدید مجهز به مادربرد Kunpeng هواوی و پردازنده Huanghe K680 خواهد بود. ظاهرا این دستگاه ابتدا قرار است در بخش دولتی، کسب و کارهای بزرگ و موسسات مورد استفاده قرار گیرد و سپس به صورت عمومی در دسترس همه کاربران قرار گیرد.

اطلاعات قبلی حاکی از آن بود که دسکتاپ هواوی از پردازنده 24 هسته‌ای Kunpeng، رم 8 گیگابایتی، حافظه SSD سامسونگ با ظرفیت 512 گیگابایت و کارت گرافیک رادئون 520 بهره خواهد برد. به نظر می‌رسد عملکرد  پردازنده چند هسته‌ای کمی بهتر از i9-9900K باشد. علاوه بر این دسکتاب مجهز به سیستم UOS بومی است که نمی‌توان ویندوز 10 را روی آن نصب کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده، پردازنده مرکزی این سیستم از چیپست 7 نانومتری Kunpeng 920 مبتنی بر آرم 4 یا 8 هسته‌ای با فرکانس 2.6 گیگاهرتز بهره می‌برد.

حداکثر شش درایو SATA 3.0 برای ذخیره سازی انبوه، به علاوه دو حافظه SSD M.2 به این سیستم قابل اتصال هستند.

دسکتاپ هواوی از چهار اسلات حافظه DDR4-2400 UDIMM با ظرفیت حافظه حداکثر 64 گیگابایت، رم 8 گیگابایتی و هارد SSD با ظرفیت 256 گیگابایت بهره می‌برد و کارت گرافیک رادئون R7 430 را برای این سیستم انتخاب کرده است.

باتوجه به اینکه مصرف برق دستگاه بالا نیست، دارای منبع تغذیه 180 واتی است. به نظر می‌رسد دسکتاپ جدید در مدل‌های مختلف و با مشخصات متفاوت به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ آذر ۱۳۹۹

    اوه اوه اکانتهای فیک . ترول های هواوی ریختن زیر پست ? ?
    شماهم که شدین واحد تبلیغات این آشغال چینی ?

  • Asoo
    Asoo | ۱ آذر ۱۳۹۹

    هواوی مستقله و تا دوسال آینده براحتی در صدر دنیای تکنولوژی هست با اختلاف اول میشه

  • feric1990
    feric1990 | ۱ آذر ۱۳۹۹

    به زودی هواوی در صدر برندهایی که لپ تاپ تولید می کنند قرار میگیره

  • mohamademadi
    mohamademadi | ۱ آذر ۱۳۹۹

    هواوی یک ابرقدرته و همیشه موفق میشه???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی