ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چرا بحران کرونا فرصت خوبی برای شروع کسب و کار در حوزه فناوری است؟

شرایط همه گیری کرونا تاثیر زیادی روی فعالیت بسیاری از کسب و کارها گذاشته است. در این میان حوزه فناوری روزهای خوبی را سپری می‌کند و بازارش از هر زمان دیگری رونق بیشتری را به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

شرایط همه گیری کرونا تاثیر زیادی روی فعالیت بسیاری از کسب و کارها گذاشته است. در این میان حوزه فناوری روزهای خوبی را سپری می‌کند و بازارش از هر زمان دیگری رونق بیشتری را به خود دیده است. در شرایط فعلی راه اندازی کسب و کار در این صنعت می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب باشد.

شرایط همه گیری کرونا باعث شد برخی صاحبان مشاغل به تغییر شغل فکر کنند. برخی در همین بازه زمانی از شروع همه گیری کرونا تاکنون دست به کار شده و کسب و کار جدیدی را راه‌اندازی کرده‌اند. برخی نیز خانه نشین شده و منتظر هستند خبرهای خوبی برای مهار این ویروس پیدا شود تا بتوانند به محل کار خود بازگردند.

معمولا همیشه افرادی هستند که تحت هر شرایطی خود را با روند تغییرات جهان هماهنگ می‌کنند و برای خود بهترین‌ها را می‌سازند. طی ماه‌های اخیر، یکی از صنایعی که توانست رشد خوبی به خود ببیند، حوزه فناوری بود. «منیب مشتاق» ، یکی از کارآفرینان این حوزه که طی سال‌های گذشته چندین شرکت فناوری را تاسیس کرده، معتقد است که شرایط فعلی یکی از بهترین زمان‌ها برای شروع کسب و کار در حوزه فناوری است.

وی برای اثبات ادعای خود سه دلیل ذکر کرده است که در این مطلب دلایل مطرح شده وی را مرور می‌کنیم.

1- افزایش استفاده از فناوری در شرایط پاندمی کرونا

باتوجه به دورکاری بسیاری مشاغل، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و محدودیت‌های به وجود آمده، بسیاری از کارها به صورت آنلاین انجام می‌شوند.

بسیاری از مشاغل از ابزارها و برنامه‌های آنلاین برای ارتباطات خود استفاده می‌کنند. نه تنها ارتباط بین مشتریان و کسب و کارها به فضای سایبر متکی شده، حتی شرکت‌ها نیز برای برگزاری جلسات خود ترجیح می‌دهند که جلسات را به صورت آنلاین برگزار کنند.

در شرایط فعلی، تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رونق پیدا کرده است. بسیاری از مردم برای خرید به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها مراجعه نمی‌کنند و ترجیح می‌‌دهند از طریق فروشگاه‌های آنلاین خرید کنند.

از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون، سهام آمازون به میزان حیرت انگیزی در حدود 87 درصد افزایش یافته است. باوجودی که بسیاری در شرایط فعلی دچار وضعیت‌ نامناسب اقتصادی شده‌اند؛ اما برای خریدهای ضروری از فضای آنلاین استفاده می‌کنند و کماکان بسیاری از معاملات به صورت آنلاین انجام می‌شوند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری بازار فناوری در مسیر رشد قرار دارد و هر روز به تعداد افرادی که کارهای مربوط به زندگی شخصی و شغلی خود را با اتکا به فضای سایبر انجام می‌دهند، افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی راه اندازی کسب و کار در این صنعت می‌تواند روزهای خوبی را برای صاحبان چنین مشاغلی رقم بزند.

2- از زمان‌های اضافی خود برای کار در منزل و به صورت دورکاری استفاده کنید

این روزها دورکاری و در خانه کار کردن نسبت به قبل به امری عادی و طبیعی تبدیل شده است. از استارتاپ‌های کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، به این نتیجه رسیده‌‌اند که دورکاری گزینه خوبی برای پیشبرد کارها است. این روزها از مدیران بسیاری می‌شنویم که قصد دارند بعد از برطرف شدن محدودیت‌های فعلی کماکان بخشی از کارهای خود را به صورت دورکاری پیش ببرند.

هدر نرفتن زمان در رفت و آمدها، استفاده بهتر از زمان و انرژی و مدیریت بهتر هزینه‌ها باعث شده بسیاری از کارفرمایان برنامه‌های کلان‌تری برای دورکاری در آینده درنظر بگیرند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در کنار سایر کارها به صورت پاره وقت می‌تواند گزینه مناسبی باشد. می‌توانید از زمان‌های اضافی که دارید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به بهترین شکل استفاده کنید. ممکن است بتوانید کار خوبی را استارت بزنید و بعد از برطرف شدن شرایط پاندمی بتوانید آن را توسعه دهید.

شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان در شرایط رکود اقتصادی بزرگی، همین مسیر را طی کرده و به موفقیت‌های خوبی رسیده‌اند. آمازون و زوم گواه این موضوع هستند که در سخت‌ترین و نامشخص‌ترین زمان از نظر اقتصادی خود را به تجارتی موفق در سطح جهان تبدیل کردند.

3- رقابت در برخی حوزه‌ها در شرایط فعلی کاهش یافته است

شرایط فعلی فرصت خوبی است که بتوانید در کسب و کار خود جهش خوبی ایجاد کنید. می‌‌توانید روی ایده‌‌ها و محصولات جدید کار کنید. در شرایط فعلی، بسیاری از شرکت‌ها مجبور شده‌اند نیروهای خود را تعدیل کنند. در برخی شرکت‌ها کارها به نسبت قبل با کندی پیش می‌رود. در چنین شرایطی که بازار در برخی بخش‌ها رقابتی نیست، می‌توان حرفی برای گفتن داشت.

در چنین شرایطی برخی برندها توانستند از فرصت‌های موجود استفاده کنند و نام تجاری خود را در شرایط فعلی برجسته کنند. در شرایط همه گیری کرونا بسیاری از شرکت‌های تولید کننده مواد ضد عفونی و محصولات بهداشتی روزهای خوبی را سپری کردند. بسیاری به سرعت و در همان ابتدای کار، وارد بازار فروش اینترنتی محصولات بهداشتی شدند و توانستند فروش خوبی داشته باشند.

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که همواره در حال تغییر است. در چنین شرایطی برگ برنده در دست افرادی است که فرصت‌ها را می‌بینند و بهترین تصمیم‌ را می‌گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی