ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

قیمت بیت کوین به مرز ۲۰ هزار دلار رسید

قیمت بیت کوین پس از یک افت کوتاه مدت روز دوشنبه به بالاترین حد از سال ۲۰۱۷ و به مرز ۲۰ هزار دلار رسید. بر اساس داده‌های Coin Metrics، قیمت بیت کوین هفته گذشته به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۵

قیمت بیت کوین پس از یک افت کوتاه مدت روز دوشنبه به بالاترین حد از سال ۲۰۱۷ و به مرز ۲۰ هزار دلار رسید.

بر اساس داده‌های Coin Metrics، قیمت بیت کوین هفته گذشته به بیش از ۱۹ هزار دلار افزایش پیدا کرد، اما روزهای پنج شنبه و جمعه با افت مواجه شد و به ۱۷ هزار دلار سید. این کاهش اما طولانی مدت نبود و ارزش این پول دیجیتال روز دوشنبه با افزایشی قابل توجه به بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ دلار رسید و رکورد قبلی از سال ۲۰۱۷ را شکست.

«تایلر وینکلواس» مؤسس صرافی پول دیجیتال Gemini و تحلیلگر بیت کوین می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم بیت کوین طلای دوم است و می‌تواند بازار طلا را مختل کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد ارزش بازار آن به ۹ تریلیون دلار خواهد رسید. بنابراین فکر می‌کنیم روزی قیمت آن به ۵۰۰ هزار دلار هم برسد.» او اضافه می‌کند برای کسانی که تا حالا بیت کوین نداشته‌اند، حالا زمان مناسبی برای خرید است چرا که از این به بعد قیمت آن احتمالا به شکلی سرسام آور بالا خواهد رفت.

بیت کوین اواخر سال ۲۰۱۷ به ۱۹ هزار و ۶۶۵ دلار رسید اما تنها ۱۲ ماه بعد با کاهشی قابل توجه به زیر ۴ هزار دلار افت کرد. حالا برخی از کارشناسان با اعتماد به نفس بیشتری از ماندگاری افزایش قیمت بیت کوین می‌گویند، چرا که اخیراً توجه بسیاری از سرمایه گذاران و شرکت‌ها مطرح را جلب کرده است.

«پل تیودور جونز» (Paul Tudor Jones)، میلیاردر و سرمایه گذار شناخته شده حوزه مدیریت صندوق پوشش ریسک، ماه گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC گفت که بیت کوین تازه در ابتدای راه قرار دارد و ارزش آن همچنان بیشتر خواهد شد. فعالیت شرکت‌هایی مثل پی‌پل و Square نیز در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر شده است. بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شد، پی‌پل ۷۰ درصد بیت کوین‌های تازه استخراج شده را خریداری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی