ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به جاسوسی و اخراج غیرقانونی کارکنان معترض متهم شد

«انجمن ملی روابط کار» آمریکا گوگل را به جاسوسی و اخراج کارکنانی متهم کرده که در سازمان‌دهی اعتراضات علیه سیاست‌های این شرکت نقش داشته‌اند. بر اساس شکایت این انجمن دلیل اخراج دو نفر از کارکنان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۷

«انجمن ملی روابط کار» آمریکا گوگل را به جاسوسی و اخراج کارکنانی متهم کرده که در سازمان‌دهی اعتراضات علیه سیاست‌های این شرکت نقش داشته‌اند.

بر اساس شکایت این انجمن دلیل اخراج دو نفر از کارکنان گوگل به نام‌های «لورنس برلند» و «کاترین اسپایرز» در اواخر سال ۲۰۱۹ نقش داشتن در اعتراضات بوده است. گوگل سال گذشته افزونه‌ای برای پایش فعالیت کارکنان ساخته بود تا اگر کارمندی روی تقویم دعوتنامه‌ای را برای بیشتر از صد نفر ارسال کرد، گزارش آن برای مدیران ارشد ارسال شود. هدف از اینکار شناسایی سازمان‌دهندگان فعالیت‌های اعتراضی بود و ظاهرا لورنس برلند در جریان اعتراضات علیه همکاری گوگل با شرکت مشاوره IRI Consultants با همین ترفند شناسایی و اخراج شده است.

اسپایرز هم پس از طراحی پیام پاپ‌اپی که در صورت ورود کارکنان گوگل به سایت IRI Consultants به نمایش درمی‌آمد، به بهانه تخطی از قوانین امنیتی کارش را از دست داد. به گفته اسپایزر شاید این شکایت این انجمن بتواند باعث استخدام دوباره وی شود اما اینکار اعتبار از دست را به او برنخواهند گرداند.

از سوی دیگر گوگل با انتشار بیانیه‌ای از اخراج این ۲ نفر دفاع کرده و آنرا در راستای دفاع از فرهنگ کاری و سیاست‌های امنیتی قلمداد کرده است.

در صورتی که گوگل حاضر به توافق با انجمن ملی روابط کاری نشود، پرونده به دادگاه مراجع اداری ارسال خواهد شد و گوگل در صورت شکست علاوه بر استخدام دوباره این دو باید دستمزد آنها را نیز پرداخت کند. هرچند این مبلغ برای شرکتی مثل گوگل زیاد نیست اما لطمه‌ای که به اعتبار آنها وارد می‌شود به مراتب سنگین‌تر خواهد بود.

این شرکت زمانی به واسطه محیط کاری شاد و فضای باز شناخته می‌شد اما در سال‌های اخیر درگیر رسوایی‌های متعددی بوده است. ۲ سال قبل پس از آنکه مشخص شد اندی رابین هم-بنیانگذار اندروید بعد از اثبات رسوایی جنسی نه تنها جریمه نشده بلکه ۹۰ میلیون دلار از گوگل پاداش دریافت کرده، بیش از ۲۰ هزار نفر از کارمندان و پیمانکاران طرف قرارداد آنها در اعتراض به نحوه رسیدگی این شرکت به شکایات کارکنان خانم پیرامون آزار جنسی مدیران عالی رتبه در بسیاری از کشورها به خیابان ریختند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی