ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جریمه 210 میلیون دلاری هیوندای و کیا در آمریکا به خاطر عدم صدور به موقع فراخوان

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‎‌های آمریکا (به اختصار NHTSA) اعلام کرده دو خودروساز کره‌ای هیوندای و کیا به خاطر عدم صدور به موقع فراخوان و همچنین ارائه گزارش‌های غیردقیق به این سازمان، احتمالا تا 210 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‎‌های آمریکا (به اختصار NHTSA) اعلام کرده دو خودروساز کره‌ای هیوندای و کیا به خاطر عدم صدور به موقع فراخوان و همچنین ارائه گزارش‌های غیردقیق به این سازمان، احتمالا تا 210 میلیون دلار جریمه خواهند شد.

فراخوان مربوط به 1.6 میلیون مدل مجهز به موتورهای سری Theta II یکی از مواردی است که کره‌ای‌ها را با چالش روبرو کرده است. NHTSA اعتقاد دارد هیوندای و کیا باید در زمانی سریع‌تر نسبت به صدور این فراخوان اقدام می‌کردند. شاید بدانید این فراخوان ریشه در نقص فرایند تولید موتور داشته و ممکن است باعث خرابی شود. مدل‌های مشمول این فراخوان عبارت بودند از:

  • هیوندای سوناتا تولید شده بین 2011-2014
  • هیوندای سانتافه اسپرت تولید شده بین 2013-2014
  • کیا اپتیما تولید شده بین 2011-2014
  • کیا سورنتو تولید شده بین 2012-2014
  • کیا اسپرتیج تولید شده بین 2011-2013

جریمه 210 میلیون دلاری هیوندای و کیا در آمریکا

نکته تامل‌برانگیز اینکه کره‌ای‌ها در ابتدا فکر می‌کردند تنها سوناتای مدل 2011 و 2012 مشمول فراخوان می‌شوند، اما آنها بعدا دریافتند سایر مدل‌های مجهز به موتور 2 و 2.4 لیتری Theta II GDI نیز باید برای رفع عیب فراخوانده شوند.

مساله عجیب‌تر اینکه کیا در سال 2015 اعلام کرد اپتیما نیازی به فراخوان ندارد. این شرکت استفاده از روشی متفاوت برای ساخت موتور در مقایسه با هیوندای و همچنین تعداد شکایت بسیار کم مشتریان را دلیل این تصمیم می‌دانست. با وجود این در سال 2017 کیا مجبور شد به علت قطعات ریز فلزی باقیمانده در مجرای روغن میل‌لنگ، برخی از مدل‌های اپتیما، سورنتو و اسپرتیج را برای رفع عیب فرا بخواند.

همان سال NHTSA تحقیقاتی را در رابطه با به موقع بودن و میزان درستی فراخوان‌های هیوندای آغاز کرد. بر اساس نتایج این تحقیقات مشخص شد هیوندای به چند دلیل از جمله تاخیر در فراخوان و ارائه اطلاعات نادرست باید جریمه شود.

در هر حال با توافقاتی که صورت گرفته، هیوندای 140 میلیون دلار و کیا 70 میلیون دلار به عنوان جریمه پرداخت خواهند کرد. در کنار این، کیا ملزم شده یک دفتر مخصوص ایمنی در ایالات متحده تاسیس کند؛ هیوندای نیز باید یک مجموعه تست مخصوص تحقیقات ایمنی در این کشور بسازد.

علاوه‌بر این‌ها هر دو برند کره‌ای باید برنامه‌های پیچیده‌ای را برای تحلیل داده و شناسایی بهتر عیوب مرتبط با ایمنی تولید نموده و در این راستا تشکیلات سازمانی خود را ارتقا دهند.

جیمز اونز (James Owens) معاون NHTSA در اظهار نظری جالب گفته بسیار مهم است که تولیدکنندگان به اهمیت و مسئولیت فراخوان‌های مرتبط با ایمنی واقف باشند و اطلاعات به موقع و دقیقی را در رابطه با مشکلات مربوطه در اختیار این سازمان بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    باز خوبه یه سازمان به‌فکری دارن که حتی اگه به خاطر دلایل درستی نباشه هم بالاخره به کار ملت میاد!

مطالب پیشنهادی