ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

vw automotive cloud
اخبار خودرو

ممنوعیت فروش خودروی بنزینی و دیزلی؛ انقلاب بزرگ برقی در بازار اروپا

تا پیش از این دولت انگلستان قصد توقف فروش خودروی بنزینی و دیزلی تا سال 2035 را دنبال می‌کرد که حال با توجه به وضعیت پیش آمده در نتیجه گسترش ویروس کرونا و توجه جهانیان ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

تا پیش از این دولت انگلستان قصد توقف فروش خودروی بنزینی و دیزلی تا سال 2035 را دنبال می‌کرد که حال با توجه به وضعیت پیش آمده در نتیجه گسترش ویروس کرونا و توجه جهانیان به مسئله محیط زیست، خودروسازان تنها تا سال 2030 توانایی فروش محصولات احتراق داخلی را خواهند داشت.

خودروی بنزینی و دیزلی

طبق اعلام دولت انگلستان مردم این کشور به صورت داوطلبانه در حال خرید خودروهای برقی هستند و فروش خودروهای برقی و هیبریدی همچون PHEV ها در ماه اکتبر سال جاری حدود 3 برابر بیشتر از سال قبل شده است.

در حال حاضر از هر 7 خودرو فروخته شده یکی از آن ها مجهز به قوای محرکه برقی است.

همچنین شبکه شارژ خودروهای برقی به سرعت در حال رشد است. در حال حاضر دو استارتاپ چراغ های خیابانی را تبدیل به شبکه شارژ وسایل نقلیه برقی می‌کنند که گزینه بسیار مناسبی برای استفاده درون شهری است. تنها در 10 ماه سال ابتدایی جاری این شبکه شارژ تا 18 درصد رشد پیدا کرده است. همچنین در این مدت شبکه شارژ خارج شهری نیز بیش از یک چهارم رشد کرده است.

گفته می شود با توجه به زیرساخت‌های فعلی در بریتانیا اگر شما سالیانه 13 هزار کیلومتر رانندگی کنید و مسافت 321 کیلومتری را بین هر نقطه شارژ شهری طی کنید؛ در طول 9 روز تنها 10 ساعت زمان در شبکه شارژ AC وقت سپری کرده‌اید که رقم بسیار مناسبی است.

در حال حاضر تولیدکنندگان بزرگ نفتی به دنبال ایجاد ایستگاه شارژ خودروهای برقی هستند. از مهم ترین این شرکت‌ها می‌توان به BP، شل و توتال اشاره کرد.

دولت انگلستان قصد دارد در حدود 1.3 میلیارد پوند برای توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی سرمایه گذاری کند. همچنین این دولت به دنبال آن است تا 500 میلیون پوند برای ایجاد کارخانه‌های تولید باتری هزینه کند تا از بزرگ ترین رقیب این کشور در اروپا یعنی آلمان عقب نماند.

در حال حاضر شرکت های بزرگی همچون بی ام و و فولکس واگن در حال ساخت کارخانه‌های تولید باتری در سرتاسر اروپا هستند.

تنها در آلمان تا سال 2023 شرکت های تولید کننده باتری می‌توانند تا نیم میلیون خودروی برقی و هیبریدی را پوشش دهند.

این بخشی از برنامه بزرگ دولت انگلستان برای ایجاد شرایط سبز در سرتاسر کشور است. در حال حاضر تولید برق به کمک باد های دریایی در حال توسعه است که می‌تواند انرژی مورد نیاز تمامی خانه ها در کشور انگلستان را تامین کند.

سیستم های ذخیره ساز انرژی هیدروژنی و باتری های قدیمی نیز دیگر راه حل دولت انگلستان در تبدیل شدن به یکی از پاک ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید.

طبق مطالعات جدید با وجود این که انرژی زیادی برای تولید باتری های مورد نیاز خودروهای برقی صرف می‌شود اما تنها پس از گذشت 2 سال استفاده از این وسایل نقلیه تمام CO2 تولید شده در پروسه تولید را جبران می‌کند.

همچنین با استفاده از منابع تولید برق پاک تر، وسایل نقلیه برقی رو به روز پاک تر خواهند شد.

در حال حاضر 10 میلیون خودروی مجهز به قوای محرکه برقی تنها 6 درصد از کل برق مصرفی کشور بزرگی همچون انگلستان را مصرف می‌کنند.

محققان به دنبال منابع مالی جدید برای تولید هیدروژن از طریق انرژی بادی هستند. وسایل نقلیه سلول سوختی نیز می‌توانند نقش بسیار مهم و عمده‌ای در آینده صنعت خودروسازی بازی کنند.

این مطلب را با جمله تاریخی از توماس ادیسون یکی از مخترعین بزرگ قرن 20 به پایان خواهیم رساند:

در آینده، فقط ثروتمندان از شمع استفاده خواهند کرد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    بوی بنزین.... سیاه شدن تمام زندگی... دود اتوبوس دیزلی... تو ترافیک.. اینا رو از ما نگیرید

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

      به یه نتیجه رسیدم... ملت فقط اول کامنتا رو میخونن و نتیجه رو حدس میزنن! شوخی، انتقاد، نکته ظریف... هیچی! مهم فقط تیتره! شما شوخی کردی، دیس‌لایک خوردی؛ من بدبخت موافقت کردم دیس‌لایک خوردم!

  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    درسته که محیط زیست و تضمین سلامت زندگی نسل‌های آینده خیلی مهمه و منم بهش قائلم؛ ولی اگه فرداروزی چنین اتفاقاتی گسترش پیدا کنه، قطعا دلم واسه غرش لامبورگینی و صدای flat6 پورشه و بنگ-بنگ موتور پوش‌رود تنگ میشه!

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

      یا حتی دنده عوض کردن، هیل-تو انجام دادن، مهارت پیدا کرذن تو نیم‌کلاچ، کار کردن روی موتور، بالا دادن کاپوت و سیاه کردن دست...

      • FarzinFaria
        FarzinFaria | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

        ملت از دود ماشینا دارن خفه میشن میمیرن تو نگران دلتنگی برا صدای موتور لامبورگینی هستی؟ نیست الان سیصدتا لامبورگینی داری، ضبط کن صداشو توگوشت پخش کن دیگ راضی به نرو محیط زیست و آدما نباش آدم کوتاه فکر

        • Sadra.Z
          Sadra.Z | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

          مگه من غیر اینو گفتم که قائلم به سیاستای محیط زیستی!؟ لطفا نظر رو کامل بخونید و بعد به قصد تخریب و دید از بالا شعار بدین! من احیانا گفتم که مخالفم با این طرح!؟

    • Tesla
      Tesla | ۲۰ آذر ۱۳۹۹

      ماشین ها بنزینی هیچ وقت به طور کامل منسوخ نمیشن احتمالا در آینده به عنوان یه وسایل لوکس و نمایشی وجود داشته باشند
      همونطور که با اومدن ساعت های هوشمند ساعت های مکانیکی کنار نرفتن

      • Sadra.Z
        Sadra.Z | ۲۰ آذر ۱۳۹۹

        آقای تسلا (چه جالب! ?) نظر منم همینه. منتها دوستان ظاهرا بد فهمیدن منظور بنده رو، کلا دیس‌لایک زدن! نمیدونم من کی گفتم که مخالف برقی شدن ماشینا و حفظ محیط‌زیستم؛ ولی دوستان میگن گفتم! ?

مطالب پیشنهادی