ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انگلستان استفاده ترکیبی از واکسن کرونای فایزر و آکسفورد را آزمایش می‌کند

انگلستان می‌خواهد در آزمایش انسانی سال آینده میلادی واکسن کرونای فایزر و آکسفورد را به شکل ترکیبی استفاده کند تا از ایجاد پاسخ ایمنی قوی‌تر آگاه شود. مقامات بهداشتی انگلستان قصد دارند در دور تازه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

انگلستان می‌خواهد در آزمایش انسانی سال آینده میلادی واکسن کرونای فایزر و آکسفورد را به شکل ترکیبی استفاده کند تا از ایجاد پاسخ ایمنی قوی‌تر آگاه شود.

مقامات بهداشتی انگلستان قصد دارند در دور تازه آزمایش‌های انسانی واکسن کرونا که ژانویه ۲۰۲۱ شروع می‌شود، یک دوز از واکسن فایزر و یک دوز از واکسن آکسفورد/آسترازنکا را به داوطلبان تزریق کنند تا از احتمال افزایش پاسخ ایمنی آگاه شوند. واکسن کرونای فایزر مجوز توزیع در انگلستان را گرفته و برای اولین بار در دنیا به یک شهروند ۹۰ ساله انگلیسی تزریق شد. واکسن آکسفورد نیز احتمالاً ژانویه سال آینده مجوز می‌گیرد.

«کیت بینگهام» (Kate Bingham)، رییس کارگروه واکسن دولت بریتانیا اعلام کرد که واکسن شرکت مدرنا نیز در صورت تأیید شدن توسط مقامات بهداشتی انگلستان در آزمایش‌های انسانی به شکل ترکیبی با واکسن‌های دیگر استفاده خواهد شد.

اثربخشی واکسن شرکت‌های فایزر و مدرنا در آزمایش‌های انسانی ۹۵ درصد اعلام شده است. دانشگاه آکسفورد اثربخشی واکسن خود را ۶۲ درصد با تزریق دو دوز کامل و ۹۰ درصد با تزریق نسخه ضعیف شده دوز اول اعلام کرده است.

بینگهام می‌گوید با استفاده ترکیبی از واکسن‌ها احتمال تقویت پاسخ ایمنی بدن و افزایش اثربخشی واکسن‌ها وجود دارد. در این روش ابتدا واکسن یک شرکت در نوبت اول تزریق شده و واکسن شرکت دیگر به فاصله ۲۸ روز، دو ماه و یا با فاصله بیشتر تزریق خواهد شد.

کارکرد واکسن فایزر و آکسفورد/آسترازنکا با یکدیگر فرق دارد؛ واکسن‌های mRNA (مثل واکسن فایزر) معمولاً پاسخ ایمنی قوی تری ایجاد می‌کنند و واکسن‌های مبتنی بر ویروس مثل واکسن آسترازنکا پاسخ سلولی بزرگ تری ایجاد می‌کنند. به گفته بینگهام در بهترین حالت باید از هر دو مکانیزم برای از بین بردن ویروس استفاده کرد.

دولت انگلستان حدود ۴۰ میلیون دوز از واکسن کرونای فایزر و ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن کرونای آکسفورد/آسترازنکا را سفارش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی