ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت
تکنولوژی

آیا سامسونگ باید گوشی‌های سری گلکسی نوت را زنده نگه دارد؟

در هفته‌های اخیر از منابع مختلف شنیده‌ایم که سامسونگ تولید گوشی‌های سری نوت را متوقف می‌کند و نوت ۲۰ و ۲۰ اولترا به آخرین اعضای خانواده محبوب فبلت‌های سامسونگ تبدیل می‌شوند. ظاهرا این کمپانی کره‌ای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

در هفته‌های اخیر از منابع مختلف شنیده‌ایم که سامسونگ تولید گوشی‌های سری نوت را متوقف می‌کند و نوت ۲۰ و ۲۰ اولترا به آخرین اعضای خانواده محبوب فبلت‌های سامسونگ تبدیل می‌شوند. ظاهرا این کمپانی کره‌ای در حال تغییر استراتژی خود و سرمایه‌گذاری بیشتر روی گوشی‌های تاشو است و سال آینده حداقل سه گوشی تاشو وارد بازار می‌کند. گلکسی زد فولد ۳ به عنوان بهترین آن‌ها به احتمال زیاد از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند. بنابراین با وجود چنین محصولاتی، آیا سامسونگ باید همچنان به تولید سری گلکسی نوت ادامه دهد؟

گلکسی نوت در زمان ورود به بازار انقلابی در دنیای گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد و باعث ورود محصولات غول‌پیکر به بازار شد. تقریبا تمام گوشی‌های مدرن که هم اکنون در بازار حضور دارند، به گونه‌ای مدیون گوشی‌های سری گلکسی نوت هستند.

در حالی که از نظر تجاری ادغام خانواده گوشی‌های پرچمدار منطقی به نظر می‌رسد، اما مرگ سری گلکسی نوت برای میلیون‌ها طرفدار آن ناراحت‌کننده خواهد بود. با وجود این موارد، آیا سامسونگ باید به مرگ این خانواده از گوشی‌های محبوب خود تن دهد یا همچنان تولید آن‌ها ادامه پیدا کند؟ در ادامه به دلایل حفظ یا توقف خط تولید این فبلت‌ها نگاهی خواهیم داشت.

چرا باید سری گلکسی نوت زنده بماند؟

گوشی‌های سری گلکسی نوت یک ویژگی شاخص دارند که آن قلم S Pen است. پشتیبانی از قلم توسط این دستگاه باعث شد چندین شرکت دیگر به این سمت حرکت کنند و حتی شاهد رونمایی از «اپل پنسل» برای آیپدهای اپل باشیم. حذف قلم S Pen می‌تواند یک اشتباه استراتژیک باشد، بنابراین پشتیبانی نسل آینده گوشی‌های تاشو سامسونگ از این قلم منطقی خواهد بود.

فبلت‌های سری نوت همیشه به قدرتمندترین مشخصات فنی و جدیدترین فناوری‌ها مجهز شده‌اند و با خرید آن‌ها به یک محصول تقریبا کامل دست پیدا می‌کنید. اگر بتوانید با قیمت بالای آن کنار بیایید، می‌توانید یکی از بهترین و کامل‌ترین گوشی‌های بازار را داشته باشید. بنابراین توقف تولید آن یک جایگاه خالی در بازار ایجاد می‌کند.

سومین دلیلی که نباید سامسونگ تن به نابودی سری گلکسی نوت بدهد، عدم امکان جایگزینی آن‌ها با موبایل‌های تاشو است. گلکسی زد فولد ۲ یک گوشی بی‌نظیر است و به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده، اما تفاوت‌های زیادی با سری نوت دارد. علاوه بر این، گلکسی زد ۲ با قیمت نزدیک به ۲۰۰۰ دلار فروخته می‌شود و اگر سامسونگ پشتیبانی از قلم S Pen را به نسل بعدی اضافه کند، احتمالا قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

چرا عمر سری گلکسی نوت باید به پایان برسد؟

یکی از دلایلی که سامسونگ باید سری گلکسی نوت را از خط تولید خارج کند، پرچمدارهای سری گلکسی S است. ابعاد این گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری را تجربه کرده و حالا گلکسی S20 اولترا نمایشگر ۶.۹ اینچی دارد که از گلکسی نوت ۲۰ بزرگتر است. علاوه بر ابعاد، بسیاری از مشخصات این محصولات یکسان است و تقریبا تفاوت‌ها به قلم S Pen محدود می‌شود.

در حالی که پشتیبانی از قلم S Pen بزرگترین ویژگی سری گلکسی نوت است و آن را از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز می‌کند، اما واقعا تا اندازه مالکان این فبلت‌ها از قلم استفاده می‌کنند؟ مسلما شمار تقریبا کمی از کاربران این محصولات همواره در حال استفاده از قلم هستند، هرچند سامسونگ پیش از تصمیم‌گیری درباره سرنوشت این قلم در دنیای گوشی‌های خود، تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌دهد. گزارش‌ها از پشتیبانی گلکسی زد فولد ۳ و حتی گلکسی S21 اولترا از S Pen اشاره می‌کنند.

دلیل دیگر برای پایان تولید این سری، افزایش قیمت چشمگیر آن‌ها در سال‌های گذشته است. سامسونگ تقریبا هر سال قیمت گوشی‌های سری نوت را افزایش داده و حالا برخی نمونه‌های آن قیمتی نزدیک به ۱۶۰۰ دلار دارند که سرسام‌آور است.

زمانی گوشی‌های بزرگ تبدیل به یک ترند در بازار شده بودند و همگی به این سمت حرکت می‌کردند، اما ظاهرا این محصولات دیگر مورد توجه نیستند و فناوری‌های دیگر جای آن را گرفته‌اند. دوربین‌های چندگانه، سرعت شارژ فوق‌العاده، شارژدهی بالای باتری و فناوری‌های جدید نمایشگر در این روزها موردتوجه کمپانی‌های زیادی قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این موارد، شباهت‌های بی‌شمار میان سری گلکسی نوت و گلکسی S چنین حسی را به کاربر منتقل می‌کند که گویی با یکی از نسخه‌های جدید گلکسی S مواجه شده است. برای مثال گلکسی نوت ۲۰ نسبت به گلکسی S20 اولترا حرف زیادی برای گفتن ندارد.

در نهایت دنیای گوشی‌های هوشمند در حال گذر به سمت نمایشگرهای جدید است. نمایشگرهای تاشو و رول‌شونده به آرامی در حال ورود به بازار هستند. سامسونگ و هواوی تا به امروز چندین گوشی تاشو مانند گلکسی زد فلیپ و زد فولد ۲ و میت ایکس را وارد بازار کرده‌اند و اوپو نیز از یک گوشی مفهومی با نمایشگر رول‌شونده به نام اوپو ایکس ۲۰۲۱ رونمایی کرده است.

با توجه به پیشرفت‌های زیاد گلکسی زد فولد ۲ نسبت به نسل گذشته و بهبودهایی که گلکسی زد فولد ۳ تجربه خواهد کرد، شاید سامسونگ باید سری گلکسی زد فولد را جایگزین سری نوت کند. علاوه بر این، نسل آینده گلکسی زد فلیپ هم می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

سکوت سامسونگ

گلکسی نوت

با وجود انتشار گزارش‌ها و شایعات درباره مرگ سری نوت، سامسونگ همچنان واکنشی نسبت به این موضوع از خود نشان نداده است. این احتمال وجود دارد که همزمان با معرفی گوشی‌های سری گلکسی S21، سامسونگ رسما خبر مرگ سری نوت را اعلام و قلم S Pen را وارد دنیای جدیدی کند.

انتظار می‌رود آینده فبلت‌های دوست‌داشتنی اوایل سال ۲۰۲۱ مشخص شود و سامسونگ گزارش‌ها را تکذیب یا تایید کند.

نظر شما درباره گوشی‌های سری گلکسی نوت چیست؟ آیا همچنان سامسونگ باید به تولید آن‌ها ادامه دهد یا جایگزینی آن‌ها با موبایل‌های تاشو را ترجیح می‌دهید؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • soren
    soren | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    چرا به جای نوت ، سری اس رو متوقف نمیکنن و به جاش همزمان در کنار نوت یک نسخه بدون قلم ارزون تر عرضه کنن

  • hasan imani
    hasan imani | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    سامسونگ هر روز داره از جذابیت فاصله میگیره ، یه زمانی نوت داشتن به معنی متفاوت بودن بود الان چی ؟

  • mehrdad110
    mehrdad110 | ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    خوب قلم بذاره رو اس ما نوت بازا رو هم راضی کنه! فقط زاویه تیز گوشه ها رو رعایت کنه، اه مرسی

  • محمد جواد
    محمد جواد | ۱۸ آذر ۱۳۹۹

    به شخصه دوست دارم سری نوت و sادغام بشن.

    • مهرداد دماوندی رادمنش
      مهرداد دماوندی رادمنش | ۲۱ آذر ۱۳۹۹

      تو بیخود میکنی

مطالب پیشنهادی