ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای توسان هیبریدی با ۲۶۵ اسب بخار و ۵۰ کیلومتر پیمایش برقی تولید می‌شود

هیوندای بالاخره جزئیاتی از نسخه هیبریدی شارژی (plug-in) نسل جدید توسان را منتشر کرد. قلب اصلی پیشرانه این نسخه را که از بهار 2021 راهی بازار اروپا خواهد شد، یک موتور بنزینی 1.6 لیتری توربو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۰

هیوندای بالاخره جزئیاتی از نسخه هیبریدی شارژی (plug-in) نسل جدید توسان را منتشر کرد. قلب اصلی پیشرانه این نسخه را که از بهار 2021 راهی بازار اروپا خواهد شد، یک موتور بنزینی 1.6 لیتری توربو شارژ از خانواده اسمارت استریم تشکیل می‌دهد. موتور مذکور 177 اسب بخار قدرت تولید کرده و با موتور برقی 90 اسب بخاری ترکیب می‌شود. به گفته هیوندای این پیشرانه در مجموع 350 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.

نسخه استاندارد نسل چهارم هیوندای توسان

وظیفه تامین انرژی موتور برقی را پک باتری لیتیوم پلیمری 13.8 کیلووات ساعتی بر عهده دارد. با تکیه بر این پک، هیوندای توسان هیبریدی شارژی قادر خواهد بود تا 31 مایل (50 کیلومتر) مسافت را در حالت تمام الکتریکی و بدون نیاز به روشن شدن موتور بنزینی طی کند. البته این رکورد طبق چرخه WLTP محاسبه شده و احتمالا در شرایط واقعی شاهد مسافتی کمتر خواهیم بود.

در حالت استاندارد، باتری این نسخه از توسان با شارژر 7.2 کیلوواتی شارژ خواهد شد. اینکه زمان پر شدن پک باتری 13.8 کیلووات ساعتی با این شارژر چقدر طول خواهد کشید، هنوز مشخص نیست.

توسان هیبریدی شارژی از گیربکس شش سرعته خودکار تعویض با سیم (shift-by-wire/گیربکسی که در آن ارتباط مکانیکی بین دسته دنده و سایر اجزا وجود داشته و دنده‌ها به طور الکترونیکی تعویض یا انتخاب می‌شود) بهره می‌برد. این گیربکس در همکاری با سیستم HTRAC که به صورت استاندارد موجود است، نیروی تولیدی موتور را به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌کند.

از نظر ظاهری هیوندای توسان هیبریدی شارژی با فلاپ‌های حاضر در دماغه از نسخه‌های غیر هیبریدی قابل شناسایی است. این فلاپ‌ها فعال بوده و بسته به فاکتورهایی مثل دمای موتور و سرعت خودرو تغییر زاویه می‌دهند تا آیرودینامیک و مصرف سوخت خودرو در بهینه‌ترین حالت قرار گیرد.

هیوندای می‌گوید فضای داخلی توسان هیبریدی شارژی نیز گسترده خواهد بود، چرا که پک باتری در کف اتاق تعبیه شده است. البته فضای بار اندکی کوچک‌تر شده و از 620 لیتر به 558 لیتر کاهش یافته است. در صورت خواباندن صندلی‌ها نیز فضای کلی به 1737 لیتر می‌رسد که البته این رقم در نسخه بنزینی 1799 لیتر است.

وجود سیستم چهار چرخ محرک HTRAC به معنای اینست که توسان هیبریدی شارژی به چند حالت رانندگی و انتخاب‌کننده Terrain Mode مجهز خواهد بود تا بسته به شرایط مسیر بهینه‌ترین میزان ترمزگیری، قدرت و گشتاور اعمال شود.

سیستم تعلیق کنترل‌شونده به صورت الکترونیکی، یکی از آپشن‌های جالبی است که هیوندای برای توسان هیبریدی شارژی در نظر گرفته؛ با سفارش این آپشن کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر به خودرو اضافه شده و راننده خواهد توانست به واسطه آنها سفتی یا نرمی تعلیق را تنظیم کند.

درباره قیمت هیوندای توسان هیبریدی شارژی فعلا اطلاعاتی منتشر نشده؛ همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این نسخه از بهار پیش رو در اروپا به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی