ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آشوب در ویسترون؛ اعتراض ۲۰۰۰ کارگر خط تولید آیفون در هند به خشونت کشیده شد

حدود ۲ هزار نفر از کارگران کارخانه تولید آیفون ویسترون در هند در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود دست به اعتراض زده و خسارت سنگینی را به این کارخانه وارد کردند. این حوادث روز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۷

حدود ۲ هزار نفر از کارگران کارخانه تولید آیفون ویسترون در هند در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود دست به اعتراض زده و خسارت سنگینی را به این کارخانه وارد کردند.

این حوادث روز شنبه در کارخانه‌ای که توسط کمپانی تایوانی ویسترون مدیریت می‌شود و وظیفه تولید آیفون SE را برعهده دارد، رخ داد. طبق گزارش «The Indian Express»، کارگران در هنگام تغییر شیفت به علت چهار ماه حقوق عقب افتاده به دفاتر، مبلمان و برخی تجهیزات کارخانه آسیب وارد کردند. در این تظاهرات نزدیک به ۲۰۰۰ کارگر شرکت داشتند و طبق گفته یک مقام محلی، پلیس تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و تا به امروز بیش از ۱۰۰ کارگر را دستگیر کرده است.

اپل از سال ۲۰۱۷ شروع به تولید آیفون در هند کرد. گوشی‌های هوشمند فروش بالایی را در بازار هند تجربه می‌کنند، با این حال سهم اپل نزدیک به ۱ درصد در بازار این کشور است چرا که گوشی‌های آیفون با قیمت بالایی به فروش می‌رسند و بسیاری از کاربران هند توان خرید آن‌ها را ندارند. هند در سال ۲۰۱۹ پس از چین و بالاتر از ایالات متحده آمریکا به عنوان دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان معرفی شد.

ویسترون این کارخانه تولید آیفون را اوایل سال جاری میلادی در نزدیکی «بنگلور» افتتاح کرد که بخشی از برنامه چندین میلیون دلاری سرمایه‌گذاری آن در هند محسوب می‌شود. در حال حاضر ویسترون و اپل درباره این حوادث اظهارنظری نکرده‌اند.

با شیوع ویروس کرونا و همچنین جنگ تجاری میلادی ایالات متحده آمریکا و چین، شرکت‌های مختلف تصمیم به انتقال بخشی از خطوط تولید خود از چین به هند گرفتند. در این میان دولت هند هم با طرح‌های تشویقی خود سازندگان را ترغیب به ورود به بازار تولید این کشور کرد.

شرکت‌های زیادی مانند پگاترون با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلار خواهان تولید گوشی در هند هستند. نزدیک به دو ماه پیش طرح ۱۴۳ میلیارد دلاری سامسونگ و تامین کنندگان اپل برای تولید موبایل هم در هند مورد تایید قرار گرفت. با توجه به این موارد، انتظار نمی‌رود تظاهرات اخیر تغییری در روند سرمایه‌گذاری‌ها ایجاد کند و شاید تنها دستمزد کارگران افزایش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • دانیال
    دانیال | ۲۵ آذر ۱۳۹۹

    خیلی از ایرانیا پولشون میرسه به اپل ولی عقل دارا توی کلشون به جای کاه گل تو میتونی 60 میلیون پول یک چیزی بدی که فقط برای پوز دادا و به هیچ دردی نمیخوره یا میتونی با 8 میلون یک گوشی بخری که دوبرابر اون اپل 60 میلیونی سیستم داره حالا انتخواب با خودتون

  • Brown
    Brown | ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    حالا باز بگید چین بده .کارگراشون ساعتی نیم دلار دستمزد میگیرن چند سالم حقوشون رو ندین از این کولی بازیا در نمیارن ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی