ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شناسایی گونه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس که احتمالا سریع‌تر شیوع می‌یابد

وزیر بهداشت انگلیس از شناسایی گونه جدید ویروس کرونا که ممکن است با سرعت بیشتری شیوع پیدا کند خبر داد. هنوز مشخص نیست این گونه جدید ویروس، منجر به بیماری حادتری شود. مستنداتی در مورد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

وزیر بهداشت انگلیس از شناسایی گونه جدید ویروس کرونا که ممکن است با سرعت بیشتری شیوع پیدا کند خبر داد. هنوز مشخص نیست این گونه جدید ویروس، منجر به بیماری حادتری شود. مستنداتی در مورد عدم تاثیرگذاری واکسن کووید-19 روی این گونه جدید نیز در دست نیست.

«مت هنکوک» وزیر بهداشت انگلیسی به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که گونه جدید ویروس کرونا احتمالا به سرعت در جنوب شرقی این کشور شیوع پیدا خواهد کرد.

هنکوک به نمایندگان پارلمان گفت که تاکنون بیش از 1000 مورد ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا شناسایی شده که اکثرا مربوط به جنوب بریتانیا هستند.

تاکنون 60 مرکز بهداشتی و درمانی محلی نیز وجود این ویروس جهش یافته را تایید کرده‌اند. البته وزیر بهداشت گفت که در حال حاضر هنوز مشخص نیست که این گونه جدید منجر به بروز بیماری شدیدتری می‌شود یا خیر. شواهدی مبنی بر اینکه گونه جدید ویروس منجر به بیماری حادتری می‌شود یا در برابر واکسن کرونا مقاوم است وجود ندارد.

هنکوک به نمایندگان مجلس گفت:

«باید تاکید کنم که در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که نشان دهد این ویروس منجربه بیماری جدی و حادتری می‌شود.»

ابعاد گونه جدید ویروس کرونا هنوز به صورت کامل روشن نشده است و بریتانیا به سرعت در حال پیگیری موضوع است تا هر چه سریع‌تر در مورد این ویروس و شناسایی ابعاد آن به اطلاعات جدیدتری دست پیدا کند. بی‌شک مهار این ویروس مرگبار ضروری است و وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که سازمان بهداشت جهانی نیز در جریان موضوع قرار گرفته و مرکز تخصصی پورتون‌داون در حال بررسی دقیق‌تر این گونه جدید ویروس کرونا است.

«پروفسور آلن مک‌نالی» استاد دانشگاه «بیرمنگام» نیز تایید کرد که طی چند هفته گذشته، آزمایشگا‌های این کشور در حال شناسایی و بررسی گونه جدید ویروس کرونا هستند و تلاش می‌کنند تغییرات این گونه جدید را نسبت به ویروس کرونا مشخص کنند. هرچند جهش ویروس‌ها موضوع رایجی است و الزاما به معنی سرایت بیشتر یا حادتر شدن بیماری نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۲۵ آذر ۱۳۹۹

    امیدوارم مشکل جدیدی برای مردم جهان نتراشه! خدا به داد برسه

مطالب پیشنهادی