ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صرافی کوین‌بیس عرضه اولیه می‌شود؛ یک نقطه عطف در صنعت رمزارز

«کوین بیس»، بزرگترین صرافی رمرزارز ایالات متحده درخواست خود برای عرضه اولیه سهام در بورس را ثبت کرده است. همزمان با اوج گرفتن بازار رمرزارز و عبور بیت کوین از قیمت ۲۴ هزار دلار، کمپانی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۱

«کوین بیس»، بزرگترین صرافی رمرزارز ایالات متحده درخواست خود برای عرضه اولیه سهام در بورس را ثبت کرده است.

همزمان با اوج گرفتن بازار رمرزارز و عبور بیت کوین از قیمت ۲۴ هزار دلار، کمپانی «کوین‌بیس» که در کنار «بایننس» از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا به شمار می‌روند، درخواست خود برای عرضه اولیه سهام را ثبت کرده که احتمالا اوایل سال ۲۰۲۱ صورت خواهد گرفت.

هنوز مشخص نیست کوین‌بیس دقیقا به چه صورتی این مسیر را می‌کند چرا که در پست کوتاه منتشر شده در سایت آنها به صورت روشن به عرضه مسقیم یا عرضه اولیه سنتی اشاره نشده اما اکثر شرکت‌های فناوری این اواخر روش عرضه اولیه را برگزیده‌اند و احتمالا کوین‌بیس نیز همین روش را در پی‌ می‌گیرد.

داد‌های «کرانچ‌بیس» حاکی از این است که کوین‌بیس در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در مجوع طی سری‌های D و E حدود ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده و شرکت‌های «تایگر گلوبال»، «اندرسن هورویتز» و «DFJ» از سرمایه‌گذاران اصلی این شرکت هستند.

مرورگر فایرفاکس

میزان درآمدزایی یا سودآوری این صرافی دیجیتال طی سال‌های گذشته هنوز مشخص نشده اما خبرهای زیادی مبنی بر رشد چشمگیر آنها به گوش می‌رسد. با توجه به این نکته تخمین اینکه ارزش‌گذاری عمومی کوین‌بین در مقایسه با ارزش خصوصی ۸ میلیارد دلاری آنها چه وضعتی دارد دشوار است.

هرچند علاقه عمومی به رمرارزها به شکل چشمگیری بیشتر شده و کارشناسان آینده روشنی را برای آن متصور هستند اما مسیر کوین‌بین در سال ۲۰۲۰ با تلاطم‌هایی نیز همراه بوده که از این میان می‌توان به ترک شرکت توسط تعداد زیادی از کارکنان آنها اشاره کرد.

پیش از کوین‌بیس تعداد قابل توجهی از شرکت‌های فناوری از جمله «Affirm» و «Roblox» نیز مسیر عرضه اولیه سهام را در پیش گرفته‌اند که احتمالا در اوایل ۲۰۲۱ عملی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی