ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی تحقیقات روی نسل 6 اینترنت موبایل را از اسپانیا آغاز کرد

هواوی به تازگی قراردادی را با دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا بسته تا به کمک هم تحقیقات جدیدی را روی نسل ششم اینترنت موبایل آغاز کنند. هواوی اولین گام‌های خود برای دست‌یابی به فناوری نسل 6 اینترنت ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

هواوی به تازگی قراردادی را با دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا بسته تا به کمک هم تحقیقات جدیدی را روی نسل ششم اینترنت موبایل آغاز کنند.

هواوی اولین گام‌های خود برای دست‌یابی به فناوری نسل 6 اینترنت موبایل را برداشته است. این فناوری در آینده نه‌چندان دور جایگزین نسل 5 خواهد شد که در حال حاضر در بسیاری از کشورها وجود داشته و رفته رفنه تبدیل به فناوری غالب اینترنت موبایل خواهد شد.

در همین راستا هواوی از کمک دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا واقع در اسپانیا کمک خواهد گرفت. رسانه اسپانیایی «Vozpópuli» ضمن انتشار خبر این همکاری، اعلام کرد که اولین نشست‌ها در این رابطه نیز بین دو طرف صورت گرفته است. 

این همکاری اولین تحقیقات در زمینه اینترنت موبایل نسل 6 در اسپانیا محسوب می‌شود. نتایج این تحقیقات منجر به ساخت فناوری جدیدی می‌شود که دسترسی به اینترنت را با سرعت بسیار زیاد فراهم می‌کند. میزان سرعتی که از اینترنت نسل 5 کنونی که خود بسیار سریع است، به مراتب بیشتر خواهد بود.

کمپانی چینی هم‌اکنون مشغول انتخاب موسسات آموزشی و دانشگاه‌های برتر در سطح دنیا است تا بتواند به کمک آنها فناوری قدرتمندی ایجاد کند. این تحقیقات در شرایطی آغاز شده که هواوی در فناوری نسل 5 نیز از رهبران بازار به حساب آمده و اگر مشکلات به وجود آمده از سمت دولت ایالات متحده را تجربه نمی‌کرد، شاید با اختلاف بالاترین میزان کاربری اینترنت نسل 5 را به خود اختصاص می‌داد. 

هواوی برای به نتیجه رسیدن این تحقیقات، مبلغ 5 میلیون یورو را در مدت 5 سال در اختیار دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا قرار خواهد داد. این قرارداد امکان تجدید برای پنج سال دیگر پس اتمام را نیز دارد و هدف آن ایجاد پروژه‌های تحقیقاتی روی اینترنت نسل 6 موبایل است. این پروژه‌ها توسط یک تیم 5 نفره از برترین محققان اسپانیایی به همراهی «ون تانگ» (Wen Tong)، مدیر بین‌المللی فناوری هواوی انتخاب خواهند شد. 

همکاری این شرکت با دانشگاه اسپانیایی از تابستان 2019 آغاز شده و این دانشگاه رویداد جهانی فناوری نسل 5 موبایل را با همکاری هواوی در آن تاریخ برگزار کرده است. پس از گذشت مدتی صحبت‌هایی برای همکاری در زمینه اینترنت نسل 6 بین این دوصورت گرفته که منجر به ایجاد همکاری کنونی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Masih4
    Masih4 | ۲۹ آذر ۱۳۹۹

    واقعا مسخره اش در اومده ...
    نسل 5 نیومده 6 میاد.
    با شماره ها بازی در میارن، وقتی یه سیستم با تغییرات کوچیک جای قبلی میاد با نسخه جدید عنوان میکنن. اگه خیلی فرق داره پس سیستم قبلی اگه در حدی نبوده که باعث شده نسل 6 بیاد چرا رسمیش کردند؟؟؟؟؟؟
    این یک بازی فیک و بی خود هست . تنوع بی دلیل بالا میره و باعث ایجاد مشکل جهانی میشه. برای این ها سخت افزار جداگانه و بروز تر نیازه و این یعنی اطلاف انرژی و نابودی منابع و غیره.

    • Ahmad.Eskati
      Ahmad.Eskati | ۳۰ آذر ۱۳۹۹

      رفیـق قـرار نیست 6G همیـن فـردا بیاد که شما میگی چرا 5G رو رسمیـش کردن! 6G هنوز اول راهـه و تازه در مـوردش دارن تحقیـق میکـنن و کـم کـمش 10 سـال دیگـه میـاد...

    • Ahmad.Eskati
      Ahmad.Eskati | ۳۰ آذر ۱۳۹۹

      ضمـنا به طـرفداری لنـگ و بابامسعـودشون تسلیـت میـگم و به هـواداری استـقلال و 14 تیـم دیگه تبریـک میگـم قهـرمان شـدن اولسـان و حسـرت 58 سالـه ی لنـگ رو ?

مطالب پیشنهادی