ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایان نافرجام پلتفرم اینترنت اشیا گوگل؛ Android Things به گورستان طرح‌ها رفت

گوگل «Android Things»، پلتفرم اینترنت اشیا را در سال 2018 معرفی کرد. توسعه دهندگان و علاقه‌مندان به اینترنت اشیا به آینده این سیستم عامل خوش بین بودند و امید داشتند گزینه ارزان و آینده‌داری در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۰

گوگل «Android Things»، پلتفرم اینترنت اشیا را در سال 2018 معرفی کرد. توسعه دهندگان و علاقه‌مندان به اینترنت اشیا به آینده این سیستم عامل خوش بین بودند و امید داشتند گزینه ارزان و آینده‌داری در اختیار خواهند داشت؛ اما این پروژه با شکست روبرو شد و به قبرستان طرح‌ها و پروژه‌های بی‌سرانجام گوگل پیوست.

پلتفرم نوپای اینترنت اشیا گوگل نتوانست با سیر تحولات فناوری‌های هوشمند خود را همراه سازد. سال گذشته با روی کار آمدن نمایشگرها و اسپیکرهای هوشمند، گوگل رسما اعلام کرد که پلتفرم را از رده خارج می‌کند و تصمیم خود را در مورد متوقف کردن آن گرفته بود.

گوگل در زمان رونمایی از پلتفرم در سال 2018، سه سال پشتیبانی و آپدیت امنیتی را وعده داده بود. وعده‌ای که شرکت مانتین ویویی نتوانست آن را عملی کند. آخرین به روز رسانی امنیتی  Android Things به آگوست 2019 یعنی یک سال و سه ماه بعد از معرفی پلتفرم مربوط می‌شود.

سیستم عامل Android Things در تاریخ 5 ژانویه2021 (‌16 دی‌ماه) پشتیبانی از پروژه‌های جدید را متوقف می‌کند و در تاریخ 5 ژانویه 2022 ( 15 دی‌ماه 1400) به صورت کامل متوقف می‌شود و از پروژه‌های موجود پشتیبانی نخواهد کرد. با این حساب تمامی داده‌های پروژه از جمله پیکربندی ساخت و تصاویر نیز از بین خواهند رفت.

در حالیکه شرکت‌های مختلف روی توسعه اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمند با چیپست‌های قدرتمند کوالکام، مدیاتک و NXP کار می‌کنند، گوگل پلتفرم اینترنت اشیا را از رده خارج می‌کند.

البته انتشار چنین خبری بدین معنی نیست که گوگل علاقه‌ای به حوزه اینترنت اشیا ندارد. خرید 3.4 میلیارد دلاری استارتاپ «نست» توسط گوگل، نشان می‌دهد چنین حوزه‌ای برای این شرکت مهم بوده که برایش سرمایه‌گذاری کرده تا به استاندارد‌های جدیدی در حوزه خانه‌های هوشمند دست پیدا کند.

گوگل در این حوزه به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح و اصلی، سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است و به نظر نمی‌رسد با توقف پلتفرم اینترنت اشیا همه چیز به پایان رسیده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی