ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین به برنامه‌ریزی برای جاسوسی از طریق شبکه کابلی زیردریایی متهم شد

چین به تازگی به علت پشتیبانی از شرکت‌های سرمایه‌گذار پروژه‌های کابل زیردریایی در اقیانوس آرام، به جاسوسی از کشورها و سرقت داده‌های آن متهم شده است. طبق گزارشی جدید، سخنگوی وزارت خارجه تایوان اخیرا ادعا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

چین به تازگی به علت پشتیبانی از شرکت‌های سرمایه‌گذار پروژه‌های کابل زیردریایی در اقیانوس آرام، به جاسوسی از کشورها و سرقت داده‌های آن متهم شده است.

طبق گزارشی جدید، سخنگوی وزارت خارجه تایوان اخیرا ادعا کرده چین به دنبال انحصار در شبکه‌های ارتباطی در اقیانوس آرام است تا داده‌های ارزشمند رقبای خود را به سرقت ببرد. این گزارش تقریبا یک روز پس از آن منتشر شده که مقامات دولت آمریکا به کشورهای جزیره‌ای اقیانوس آرام درباره قرارداد با شرکت‌های چینی وابسته به دولت پکن برای نصب کابل زیر این اقیانوس هشدار داده‌اند.

این قراردادها مربوط به پروژه «Kiribati Connectivity» یا KCP می‌شود که سال ۲۰۱۷ برای بهبود ارتباطات میان کشورهای جزیره‌ای «کیریباتی»، «ایالات فدرال میکرونزی» و «نائورو» طراحی شد.

شرکت‌های«NEC»، نوکیا و آلکاتل به همراه هواوی Marine به دنبال دریافت امضای این قرارداد هستند که البته هواوی Marine به تازگی از هواوی جدا شده و در اختیار یک کمپانی چینی دیگر قرار دارد.

طبق گزارش قبلی، مقامات واشنگتن ادعا می‌کنند که کمپانی‌های چینی تحت حمایت دولت پکن رقبای بین‌المللی را کنار می‌زنند تا بتوانند به چنین قراردادی دست پیدا کنند و نفوذ خود در این منطقه را افزایش دهند.

به عنوان بخشی از این پروژه، این کابل‌ها به شبکه‌ای به نام «HNATRU-1» متصل می‌شوند که در اختیار «گوام» به عنوان یکی از سرزمین‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی چین، کره‌ شمالی و سایر بخش‌های آسیای شرقی قرار دارد. در این منطقه ستاد فرماندهی نیروهای اعزامی دریایی ناوگان هفتم اقیانوس آرام آمریکا قرار دارد. این پروژه جدید ۷۲.۶ میلیون دلاری توسط بانک جهانی و «بانک توسعه آسیایی» حمایت می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای مقامات آمریکا اعلام کرده این کشور به دنبال ضربه به اعتبار کمپانی‌های چینی است. چندین ماه پیش هم شرکت‌های گوگل و فیسبوک از برنامه‌های خود برای اتصال لس آنجلس به هنگ کنگ به وسیله یک کابل تقریبا ۱۳ هزار کیلومتری دست کشیدند.

در حال حاضر بیش از ۳۵۰ کابل زیردریایی در سراسر جهان با طول کلی بیش از ۱.۲ میلیون کیلومتر وجود دارد که سیگنال‌های ارتباطی را منتقل می‌کنند. اکثر این کابل‌ها در اختیار شرکت‌های خصوصی مانند گوگل و مایکروسافت قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲ دی ۱۳۹۹

    چین حتی گوشی خوب هم نمیزنه، شیاومی و هواووی همشون به درد نخور هستند. فقط اپل، عیب نداره که قیمتش سه برابره و کاملا محدوده، جاش آمریکاییه

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۸ بهمن ۱۳۹۹

      حالا کاش اپل تو‌ آمریکا تولید میشد! یک محموله پیچ ارسالی از چین تو‌ دریا غرق میشه، اپل در آمریکا لنگ میمونه و امکان تولید در آمریکا نداشتن

  • Masht ghorbon
    Masht ghorbon | ۲ دی ۱۳۹۹

    یعنی من منتظر روزی هستم که آمریکا چند تا بمب اتمی به پکن و شهرهای اصلی چین بزنه تا دنیا رو از شر چین راحت کنه.یعنی این دولت و ملت عقب افتاده و بی فرهنگ هنوز غوره نشدن می‌خوان مویز بشن.شما هنوز یه دوچرخه بی دردسر و استاندارد نمیتونین تولید کنین خودشون رو قاطی همه کار می‌کنند و همه جا دنبال خرابکاری ،هک و جاسوسی هستن، آمریکا لطف کرده بود به دانشجویان و متخصصان چینی فرصت مطالعه و تحقیق و کار در دانشگاه ها یا مراکز تحقیقاتی رو میداد ،بعد مدتی خبر میاد که داشتن جاسوسی و دزدی اطلاعات صنعتی،یا ارسال بدافزار میکردن،یا حتی بعضی هاشون عضوی از ارتش چین بودند ما هر چی از چین اون هم خیر سرشون جنس مثلا با گرید بالا رو خریدیم حتی برندهای غربی ساخت چین ،به یه سال نرسیده خراب شدن.

  • molavy
    molavy | ۱ دی ۱۳۹۹

    خدای من، آمریکا روز بعد اینکه بزرگترین ماهواره جاسوسی با قابلیت شلیک رو فرستاده فضا رو. گند بکشه، چین رو متهم میکنه، ببند، فقط ببند

  • herogame
    herogame | ۱ دی ۱۳۹۹

    این چینی ها همیشه دردسر و مشکل ایجاد میکنن، چقدر حال به هم زن هستن این چینی ها

  • فراز
    فراز | ۱ دی ۱۳۹۹

    بازهم چین و بازهم جاسوسی، تنها کاری که کشورهای کمونیستی در اون استادن

مطالب پیشنهادی