ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ابزارهای جدید کافه بازار این پلتفرم را تبدیل به یک غول تبلیغاتی می‌کند

کافه بازار امروز ۴ دی با برگزاری رویدادی آنلاین، ابزارهای جدید تبلیغاتی خود را معرفی کرد. «تبلیغات در ویدیو» و «تبلیغات در گشت‌وگذار» در کنار «تبلیغات در جستجو» که سال گذشته معرفی شده بود، ابزارهایی خواهند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۴

کافه بازار امروز ۴ دی با برگزاری رویدادی آنلاین، ابزارهای جدید تبلیغاتی خود را معرفی کرد. «تبلیغات در ویدیو» و «تبلیغات در گشت‌وگذار» در کنار «تبلیغات در جستجو» که سال گذشته معرفی شده بود، ابزارهایی خواهند بود که تاثیرگذاری کافه بازار بر تبلیغات دیجیتالی در ایران را افزایش می‌دهند و البته درآمد این پلتفرم از تبلیغات را هم به شدت افزایش می‌دهند.

«تبلیغات در جستجو»: چند آمار مهم

«تبلیغات در جستجو» یا «سرچ ادز»، ابزاری است که کافه بازار آن را از دی ۹۷ راه‌اندازی و در تابستان گذشته در رویدادی جزییات آن را اعلام کرد. توسط این ابزار، برندها می‌توانند روی جستجوهای کاربران در بازار، تبلیغ نمایش دهند.

حال در این رویداد اعلام شد که به شکل میانگین، کاربران روزانه ۷ میلیون جستجو در بازار انجام می‌دهند و ۵۱ درصد از جستجوها نهایتا به نصب می‌رسد. از ابتدای فعالیت سرچ ادز، بیش از ۵ هزار اپلیکیشن از این ابزار استفاده کرده‌اند و ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون آگهی به نمایش گذاشته شده که سهم برنامه‌ها ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و سهم بازی‌ها، بیش از ۳۰۰ میلیون است. به گفته بازار، ۳۰ درصد از نمایش تبلیغات، به همراه جزییات بوده است. به این معنی که کاربر در همان صفحه جستجو قادر به دیدن اسکرین شات و جزییات بیشتر از یک تبلیغ عادی بوده است.

این روش باعث شده تا اپلیکیشن‌ها و بازی‌های تبلیغ‌دهنده، ۴۳ میلیون نصب دریافت کنند که سهم بازی‌ها ۳۹ میلیون بازی‌ها صرفاً ۴ میلیون نصب بوده است. بیشترین نصب انجام شده برای یک نرم‌افزار هم بیش از ۸.۶ میلیون نصب بوده است. این در حالیست که بالاترین تعداد نصب از این طریق در یک روز، بالای ۷۰ هزار نصب بوده است.

اما مهم‌ترین بخش این آمارها مربوط به قیمت این نوع تبلیغات در ازای هر نصب است. بازار اعلام کرد که میانگین نرخ نصب برای برنامه‌ها ۲۲۲۷ تومان و برای بازی‌ها ۱۲۷۰ تومان است.

مهم‌ترین تغییرات «تبلیغات در جستجو»

«کسری وفایی»، مدیر محصول پنل تبلیغات در این رویداد اعلام کرد که در یک سال اخیر، تغییرات مهمی در پنل تبلیغات در جستجو ایجاد شده است. این تغییرات به شرح زیر هستند:

  • مدیریت دسترسی
  • عبارات جستجو شده
  • باز طراحی جدول کلید‌واژه‌ها و اضافه کردن متریک‌های مرتبط
  • ایجاد آکادمی
  • پیشنهاد کلید‌واژه

توضیح هر یک از این موارد را در ادامه می‌خوانید:

مدیریت دسترسی

وفایی اعلام کرد دغدغه‌ای که مشتریان داشتند این بود که بتوانند دسترسی‌ها را تفکیک کنند و بر اساس وظایف اعضای تیم، هر کس وظایف خودش را داشته باشد: «دسترسی‌های مالی، اپلیکیشن و عمومی را جدا کردیم.»

عبارات جستجو شده

مدیر محصول پنل تبلیغات درباره قابلیت دیگری که به پنل اضافه شده است گفت: «در این قسمت می‌توانید عبارات جستجو شده‌ای که با یکی از کلیدواژه‌های شما تطبیق دارد را بررسی کنید. ما می‌خواهیم به توسعه‌دهنده‌ها کمک کنیم که در قسمت انتخاب کلیدواژه، بهترین مورد را انتخاب کنند. این قابلیت به توسعه‌دهنده کمک می‌کند تا ببیند هر کاربر از چه طریقی نصب را انجام داده است.»

جدول کلیدواژه‌ها

وفایی گفت برای افزایش کارایی این بخش، جدول کلیدواژه‌ها بازطراحی شده است.

ایجاد سرویس آکادمی

به گفته وفایی در هفته‌های آینده سرویس آکادمی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد تا بتوانند بهتر از بخش تبلیغات در جستجو استفاده کنند: «این بخش کمک می‌کند تا فرآیندهای داخل پنل و آموزش‌های مختلف را در ۳ بخش محتوای متنی، ویدیویی و پرسش‌وپاسخ ارائه کنیم تا نهایتاً توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها بتوانند بهترین نتایج از کمپین‌ها را بگیرند.»

پیشنهاد کلیدواژه

پیشنهاد کلیدواژه، جدیدترین قابلیت پنل تبلیغات در جستجو است که کافه بازار از هفته گذشته آن را ارائه کرده. این ابزار می‌‌تواند دغدغه‌ی انتخاب کلیدواژه را حل کند.

سازوکار برگزاری حراجی و قیمت‌گذاری

«محمدجواد گلستانی»، مدیر محصول سرچ ادز در ادامه توضیحات مهمی درباره سازوکار برگزاری حراجی و قیمت‌گذاری ارائه داد. توضیح مهمی که او داد این بود که به ازای هر جستجویی که در کافه‌ بازار صورت می‌گیرد، یک حراجی برگزار می‌شود. به کلامی ساده‌تر، در هر چند میلی ثانیه، یک حراجی در بازار برگزار می‌شود؛ حدود ۷ میلیون حراجی در روز که هر کدام یک برنده و شاید چند بازنده داشته باشد.

به گفته گلستانی، مهم‌ترین فاکتورهایی که برنده را در حراجی مشخص می‌کند، رقم بید (قیمت پیشنهادی) شرکت‌کننده‌ها و سپس ارتباط شرکت کننده با موضوع حراج است.

او سپس در یک سناریوی واقعی نمایش داد که ۴ شرکت کننده برای حضور در یک حراجی شرکت کرده‌اند. شرکت کننده‌ی A رقم ۴۰۰۰ تومان را پیشنهاد داده در حالی که شرکت‌کننده‌ی D رقم ۵۰۰ تومان.

گلستانی توضیح داد که برای مشخص شدن برنده‌ی هر حراجی، چند فیلتر وجود دارد. فیلتر اول، کف قیمت است. اگر بید از کف قیمت پایین تر باشد، اساسا اجازه‌ی شرکت در حراجی داده نمی‌شود. بر همین مبنا می‌بینید که در تصویر فوق، شرکت کننده‌ی D از این رقابت حذف شده است چون کف قیمت ۷۵۰ تومان بوده است.

اما در این میان صرفا قیمت مهم نیست. فاکتور مهم بعدی، ارتباط شرکت کننده با موضوع حراج است که بازار از آن با عنوان «Relevancy Score» یاد کرده است. در تصویر فوق می‌بینید که Relevancy Score شرکت کننده A کمتر است هرچند قیمت بالاتری را هم پیشنهاد داده. گلستانی می‌گوید فاکتور اساسی که برنده‌ی حراجی را مشخص می‌کند، نه بید است و نه Relevancy Score، بلکه حاصل ضرب این دو است که بازار نام آن را «AD Rank» گذاشته است.

در واقع در مثال فوق، AD Rank شرکت‌ کننده‌ی A به ۸۰۰۰ رسیده، این عدد برای شرکت‌کننده‌ی B معادل ۹۰۰۰ و برای شرکت کننده‌ی C، معادل ۶۰۰۰ است. به این شکل برنده‌ی حراجی، شرکت کننده‌ی B است که پیشنهاد بید کمتری از شرکت‌کننده‌ی A داشته است اما به دلیل ارتباط بیشتر با موضوع تبلیغ، برنده شده است.

گلستانی البته توضیح می‌دهد که این نیز تمام ماجرا نیست و در این معادله، کافه بازار اطمینان حاصل می‌کند که نمایش این تبلیغ، تجربه نامناسبی را برای کاربر ایجاد نمی‌کند.

از سوی دیگر او توضیح داد که الزاما مبلغ بالایی که برنده‌ی حراجی بید داده است در ازای هر نصب از او گرفته نمی‌شود: «اینجاست که وقتی ما می‌گوییم «حراجی قیمت دوم» هستیم، این موضوع خودش را نشان می‌دهد.» در واقع در مثال فوق می‌بینیم که شرکت‌کننده‌ی B، مبلغ ۳۰۰۰ تومان در ازای هر نصب پیشنهاد داده اما نهایتا وقتی برنده می‌شود این رقم در ازای هر نصب معادل ۲۶۶۰ تومان از او دریافت می‌شود.

چرایی متفاوت نمایش داده شدن تبلیغات

موضوع مهم دیگری که مدیر محصول سرچ ادز به آن اشاره کرد، پاسخ به این انتقاد بود که چرا بعضی از تبلیغات با جزییات بیشتری مانند اسکرین‌شات‌ها نمایش داده می‌شوند و البته فضای بسیار بیشتری هم می‌گیرند.

او اظهار کرد که دلیل وجود جزییات بیشتر در بعضی از تبلیغات، ارتباط بیشتر آن‌ها با موضوع است:

«مرتبط‌ترین کلیدواژه‌ها به یک اپلیکیشن، کلیدواژه‌هایی هستند که مشخصاً اسم اپلیکیشن را ارجاع می‌دهند. برای مثال برای اپلیکیشن آپ، کلیدواژه آپ مرتبط‌ترین کلیدواژه است. و اگر اپلیکیشن آپ با همین کلیدواژه تبلیغ بدهد احتمال بسیاری وجود دارد که نمایش آن با جزییات بیشتر باشد.»

ویژگی دیگری که مدیر محصول سرچ ادز به آن اشاره کرد و گفت که فعلاً در حال بررسی آن هستند، امکان طراحی تبلیغات بود. به این شکل که تبلیغ‌دهنده برای یک کلیدواژه تبلیغ می‌دهد اما دوست دارد که برای آن کلیدواژه یک آگهی شخصی‌سازی‌شده نمایش داده شود؛ از اسکرین شات تا توضیحات دلخواه. این یکی از قابلیت‌هایی است که در آینده به تبلیغات در جستجوی بازار اضافه می‌شود.

پنل جدید تبلیغات، به زودی

«کسری وفایی»، مدیر محصول پنل تبلیغات اعلام کرد که در ماه‌های آینده پنل تبلیغات در سرچ ادز و دیسکاوری بازار باز طراحی می‌شود. او گفت این باز طراحی، باعث می‌شود تا نیازهای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها به شکل دقیق‌تری پوشش داده شود. برخی از این تغییرات به شرح زیر هستند:

  • بازطراحی، در راستای ایجاد تجربه‌ی کاربری منطبق با نیازهای تبلیغ دهنده‌ها
  • فرهنگ کاربر محور، پژوهش، جمع آوری مشکلات، دسته بندی بر اساس نیازها
  • آسان‌سازی استفاده از پنل و افزایش امکانات محصولی برای بهبود تبلیغات موبایلی
  •  بهبود فرایندها در راستای: ۱. 
ساخت کمپین و انتخاب کلیدواژه‌های موثر
، ۲. پرداخت توسعه‌دهندگان برای شارژ حساب و تخصیص بودجه به کمپین‌ها
 و ۳. گزارشگیری و Campaign Optimization

چرا داده‌ها هماهنگ نیست؟

در سال اخیر توسعه‌دهندگان زیادی اعلام کرده‌اند که آمارهای پنل کافه بازار برای نصب اپلیکیشن‌ها با آمارهای ترکرها هم‌خوانی نداشته است. «محمدجواد گلستانی»، مدیر محصول سرچ ادز درباره این موضوع اعلام کرد که در یک سال اخیر تلاش زیادی برای رفع این مسئله انجام شده است. او اعلام کرد که نرخ تطابق پنل با ترکر از ۵۰ درصد در سال گذشته اکنون به ۹۰ درصد برای برخی از توسعه‌دهندگان رسیده است.

با این حال او اعلام کرد که عدم تطابق، در اندازه‌ای کم، موضوعی همیشگی‌ خواهد بود و البته این مشکل صرفاً مربوط به کافه بازار نیست بلکه تمام استورهای نرم‌افزاری با آن مواجه هستند. او گفت دو دلیل اصلی برای این موضوع وجود دارد. ابتدا، تفاوت در نحوه شماره تعداد نصب و موضوع دیگر، کاربرانی که قبلاً اپلیکیشن را پاک کرده بودند و حالا توسط یک تبلیغ، دوباره آن را نصب می‌کنند.

ری‌تارگتینگ

مدیر محصول سرچ ادز همچنین گفت که ری‌تارگتینگ، احتمالاً در آینده یکی از قابلیت‌های جدید سرچ ادز خواهد بود. گلستانی اعلام کرد که ری‌تارگتینگ، کانالی قدرتمند از مسیر سرچ ادز را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا بتوانند به مخاطبان فعلی که اپلیکیشنی را نصب دارند هم دسترسی مجددی داشته باشند.

او گفت کاربردهای اصلی این بخش، معرفی قابلیت‌های جدید به کاربران، فعال‌کردن کاربرانی که از اپ استفاده نمی‌کنند و افزایش نرخ آپدیت اپلیکیشن است.

معرفی تبلیغات در گشت‌وگذار بازار

در ادامه این رویداد، کافه بازار از ابزار جدیدی تحت عنوان «تبلیغات در گشت‌وگذار» رونمایی کرد. «سامان مهدور»، مدیر محصول گشت‌وگذار در بازار، در توضیح این سرویس گفت اگر اکنون اپلیکیشن «واتس‌اپ» را در بازار باز کنید، در همان صفحه اپلیکیشن‌های مشابهی دیده می‌شود. اکنون بازار همین بخش را تحت عنوان «پیشنهادهای بیشتر» به کسب‌وکارها برای تبلیغات ارائه می‌دهد.

مهدور اعلام کرد که این لاین جدید تبلیغاتی دو ارزش اساسی دارد. ابتدا اینکه کسب‌وکار اینجا به کاربری دسترسی دارد که احتمالاً نمی‌تواند هیچ‌جای دیگری آن را پیدا کند: «اینجا شما به کاربری دسترسی دارید که به پیشنهادهای بازار اعتماد دارد و آمده تا ببیند که چه پیشنهادی برای نصب کردن وجود دارد.» او درباره ارزش دوم، سادگی تجربه را عنوان کرد و گفت: «بدون هیچ زمانی برای بهینه‌کردن تبلیغات، این نوع تجربه می‌تواند به شما فرصت مناسبی برای جذب کاربر باکیفیت ارائه کند.»

او تجربه‌ی ساده‌ی تبلیغات در این روش را یکی از مزیت‌های آن دانست و گفت در ماه‌های اخیر حدود ۳۰ اپ و بازی به این روش از تبلیغات دسترسی داشته‌اند: «ما برای این تبلیغات، صرفاً دو عدد مهم از شما نیاز داریم. اول اینکه به طور متوسط چقدر حاضرید برای هر نصب هزینه کنید و موضوع دوم، سقف بودجه روزانه برای دریافت نصب است. همین دو فاکتور برای ما کافیست تا بتوانیم برای شما بهترین کاربران را انتخاب کنیم و بازی یا اپ شما را به آن معرفی کنیم.» او همچنین گفت که از امروز، این پنل برای تمام توسعه‌دهنده بازار در دسترس است.

تبلیغات در گشت‌وگذار چگونه کار می‌کند؟

مهدور درباره مکانیزم عملکرد تبلیغات در گشت‌وگذار توضیحات کاملی داد. او گفت که دو معیار مهم برای نمایش تبلیغات وجود دارد. اول ارتباط تبلیغات با اپلیکیشنی که تبلیغ در آن نمایش داده می‌شود و دوم، میانگین قیمت نصبی است که بازار از توسعه دهنده دریافت می‌کند. این کار به بازار اطمینان می‌دهد که برای هر صفحه جزییات برنامه، قیمتی متناسب با شرایط ویژه شما انتخاب کرده است:

«برای مثال اگر به هر دلیلی احتمال نصب اپ شما در جزئیات یک اپ دیگر زیاد شد، از این انعطاف استفاده می‌کنیم تا بهینه‌ترین کمپین ممکن را برای شما تعریف کنیم. صفحه توضیحات برنامه‌ها، میلیون‌ها بار در بازار باز می‌شود و به ازای هر بار باز شدن، یک مزایده برگزار می‌شود. سعی می‌کنیم هر یک از این مزایده‌ها را بر اساس این دو فاکتوری که از شما دریافت کرده‌ایم، بهینه کنیم.»

او همچنین درباره تفاوت قیمت‌گذاری در این ابزار نسبت به سرچ ادز، گفت که در تبلیغات در جستجو، حراج قیمت دوم برگزار می‌شود و معمولاً برنده‌ی یک حراج، قمیت کمتری از پیشنهادی که داده را می‌پردازد اما در تبلیغات در گشت‌وگذار اینطور نیست: «اینجا یک تارگت CPI وجود دارد و نهایتاً قیمت به همان‌چیزی که شما مشخص کرده بودید میل خواهد کرد.»

مهدور اعلام کرد که «بهبود شناخت کاربر، آمارهای تحلیلی، گسترش ظرفیت نصب و تارگتینگ» از برنامه‌ها و اقداماتی هستند که بازار در این ابزار روی آن‌ها متمرکز خواهد شد. او ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده، تبلیغات در گشت‌وگذار تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین مسیرهای جذب کاربر در تبلیغات دیجیتال ایران تبدیل شود.

تمرکز کافه بازار بر ویدیو

«بهرام احسان‌دوست»، مدیر توسعه کسب‌وکار ویدیو در کافه بازار در ادامه‌ی این رویداد، درباره سرویس AVOD در کافه بازار توضیحاتی داد و گفت که این سرویس از دو سال پیش در اختیار کاربران قرار گرفته است.

او گفت تفاوت AVOD با SVOD و TVOD، نمایش تبلیغات به جای دریافت اشتراک از کاربر است. او درباره چرایی انتخاب این روش گفت:

«برای ما مهم بود که تعداد مخاطبان و بینندگان زیاد باشد؛ چراکه ما ویترین چند میلیونی کافه بازار را به ویدیو اختصاص می‌دهیم و انتظار داریم که مخاطب آن هم مخاطب عام باشد. مخاطب هم از ما انتظار داشت که بتواند به محتوا دسترسی رایگان داشته باشد و مدل تبلیغاتی هم که در کنار آن است، توجیه اقتصادی دارد.»

احسان‌دوست گفت که بازار در مدل AVOD سبک‌های مختلفی از محتوا را تهیه کرده است و به زودی سبک‌های جدیدی از محتوا به آن اضافه می‌شود. او همچنین گفت اکنون چند شبکه در بازار وجود دارد که به شکل ۲۴ ساعته در حال پخش محتوا هستند و این محتواها الزاما فقط فیلم و سریال نیستند.

مدیر توسعه کسب‌وکار ویدیو در کافه بازار اعلام کرد که تنوع محتوایی بالا در بخش ویدیو باعث شده تا طیف مخاطب این بخش، دقیقاً مانند خود استور کافه بازار باشد.

او درباره پرسونای مخاطب بخش ویدیوی بازار گفت که تفاوت جنسیتی وجود ندارد و ۴۹ درصد آقایان و ۵۱ درصد خانم‌ها مخاطب آن هستند. از طرفی بازه سنی همانطور که در تصویر مشخص است، به سمت کاربران نوجوان و جوان گرایش دارد. نکته مهم دیگری که احسان‌دوست به آن اشاره کرد، رشد ۵۰ درصدی تماشای ویدیو در بازار در دوران کرونا بود که به گفته او فضای تبلیغاتی مناسبی را هم فراهم کرده است. احسان‌دوست همچنین اعلام کرد که تبلیغات ویدیویی ۳ ویژگی مهم دارند: ارتباط قوی‌تر با بیننده، انتقال پیام در زمان کم و ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب.

او سپس به آمارهایی استناد کرد که نشان می‌دهند تبلیغات زمان تماشای ویدیو در موبایل به شدت در حال افزایش است. آمارهای این بخش را در تصویر فوق می‌بینید.

احسان‌دوست سپس با نمایش یک چارت از کاربران فعال کافه بازار در زمان پخش سریال پایتخت، گفت که در زمان پخش سریال تعداد کاربران کاهش پیدا می‌کند اما در زمان تبلیغات، مشخص است که کسی به تبلیغات تلویزیونی توجه نمی‌کند و آمار کاربران بازار در این فاصله افزایش داشته است. استدلال مدیر توسعه کسب‌وکار ویدیوی بازار این است که تبلیغات ویدیویی دیجیتال، اثرگذاری بالاتری دارند.

رونمایی از تبلیغات ویدیویی در بازار

«ناصر اهل‌ایرف»، مدیر محصول سرویس تبلیغات ویدیویی بازار، ویژگی‌های تبلیغات ویدیویی در بازار را تشریح کرد. او گفت که اگرچه بازار نسخه موبایل دارد و بیشتر به این شکل شناخته می‌شود اما در اصل یکی از ویژگی‌های این بخش فراپلتفرمی بودن آن است.

به گفته اهل‌ایرف، چهار ویژگی اصلی سرویس تبلیغات ویدویی بازار، تضمین مشاهده ویدیو، جلوتر بودن از سایرین، اثرگذاری بیشتر و هدف‌گذاری با دقت بالا است. اما هر یک از این ویژگی‌ها چه هستند؟

تضمین مشاهده ویدیو

مدیر محصول سرویس تبلیغات ویدیویی بازار، درباره تضمین مشاهده ویدیو گفت که می‌توانند بعضی از تبلیغات را بدون قابلیت اسکیپ [رد کردن] نمایش دهند. به گفته او، در این حالت کاربر تمام محتوای تبلیغاتی را می‌بیند. نکته بعدی این است که در تبلیغاتی که قابلیت اسکیپ شدن دارند هم بعد از ۱۰ ثانیه امکان اسکیپ کردن برای کاربر به وجود می‌آید. او البته اذعان داشت که همین عدد در پلتفرم‌های دیگر حداکثر ۶ ثانیه است.

او در توضیح این تصمیم گفت: «طبق آماری که داریم، نزدیک به ۷۰ درصد کاربران بزرگسال، هیچ مشکلی برای دیدن محتوای رایگان در ازای تماشای تبلیغ ندارند. به همین دلیل است که به واسطه محتوای باکیفیتی که داریم، می‌توانیم تبلیغات را به کاربر نشان دهیم.»

یک گام جلوتر بودن

در توضیح جلوتر بودن سرویس تبلیغات ویدیویی بازار در مقایسه با سایر روش‌های دریافت نصب، اهل‌ایراف توضیح داد که اگر یک شخص بخواهد برای معرفی اپلیکیشن خود تبلیغ کند، نهایتاً کاربر باید به اپ استور هدایت شود و یک اپلیکیشن را نصب کند. در این فرآیند به گفته او یک ریزش ۲۵ درصدی اتفاق می‌افتد.

او اعلام کرد که این ریزش در سرویس تبلیغات ویدیویی بازار وجود ندارد چرا که کاربر یک تبلیغ را می‌بیند، روی آن کلیک می‌کند و همزمان عملیات دانلود و نصب آن در پس زمینه آغاز می‌شود.

افزایش تاثیرگذاری

اهل‌ایراف درباره این مزیت اعلام کرد که تحلیل هوشمند داده‌ها و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در DNA بازار است: «حجم بالای کاربرانی که ما در سرویس‌های مختلف داریم باعث می‌شود تا حجم بالایی از دیتا داشته باشیم. همینطور گستردگی و تنوع خدمات ما، باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانیم رفتار کاربران را تجزیه و تحلیل کنیم. در حال حاضر می‌توانیم با دقت ۹۱ درصد جنسیت کاربران را تشخیص دهیم.»

هدف‌گذاری با دقت بالا

به گفته اهل‌ایراف، هدف‌گذاری بخش‌های مختلف کاربران، از مزیت‌های اصلی تبلیغات دیجیتال است و حالا تبلیغ‌دهندگان می‌توانند جنسیت، گروه سنی، موقعیت جغرافیایی کاربر و محتوای در حال پخش را هدف‌گذاری کنند. او گفت که شاید بعضی پلتفرم‌های دیگر هم این قابلیت‌ها را داشته باشند اما در بازار، این هدف‌گذاری با دقت بیشتری انجام می‌شود.

ویژگی قابل توجه دیگری که اهل‌ایراف به آن اشاره کرد، نمایش تبلیغات به کاربران فعلی یا کاربران آینده است. برای مثال یک شرکت تعداد زیادی کاربر دارد که اپلیکیشن‌اش را هم نصب کرده‌اند اما مدت زیادی از آخرین باری که اپ باز شده، گذشته است. آن شرکت می‌تواند تبلیغات خود را صرفاً به کاربرانی نشان دهد که اپ را در موبایل‌شان نصب دارند تا به این شکل، کاربران دوباره از سرویس استفاده کنند.

انواع تبلیغات ویدیو در بازار

مدیر محصول سرویس تبلیغات ویدیویی بازار اعلام کرد که این تبلیغات ویدیویی، دو نوع دارند که یا برای گرفتن نصب هستند یا برای ایجاد آگاهی از برند. همانطور که پیشتر گفته شد، تبلیغاتی که برای برند آگاهی هستند دست کم ۱۰ ثانیه نمایش داده می‌شوند و تبلیغاتی که برای دریافت نصب هستند، می‌توانند به سادگی در پس‌زمینه انجام شوند.

اهل‌ایراف اعلام کرد که در حال حاضر فضای تبلیغاتی که برای ویدیوها در نظر گرفته شده، قبل از پخش ویدیو و در میانه‌ی پخش ویدیو است. او توضیح داد که بر اساس داده‌ها، بازار تصمیم می‌گیرد که مناسب‌ترین زمان برای پخش تبلیغات را به کاربر، انتخاب کند.

همگام‌سازی با ترکرها

دغدغه‌هایی که مارکترها دارند مربوط به پایش نتایج تبلیغات است. به گفته اهل‌ایراف، کافه بازار اکنون با ۳ ترکر ایرانی پرکاربر یکپارچه‌سازی را انجام داده است و از سوی دیگر همگام‌سازی را نیز با سرویس‌های خارجی اپ‌متریکا و ادجاست انجام داده است: «تبلیغ‌دهنده می‌تواند دیتای شمارش ایمپرشن، کلیک و تعداد نصب را از آن‌ها داشته باشد.»

همکاری انحصاری با تپسل

«محمدرضا تشکری»، مدیر بخش فروش بازار اعلام کرد که سال گذشته، برای تبلیغات در جستجو، کافه بازار یک همکاری انحصاری را با آژانس تبلیغاتی تپسل آغاز کرد و دلیل این موضوع هم به گفته تشکری این بود که تبلیغ دهندگان ترجیح می‌دادند در کنار خدمات سرچ ادز، خدمات آژانسی هم دریافت کنند.

او خبر داد که امسال، تبلیغات ویدیویی هم به همکاری با تپسل اضافه شده است. در واقع اکنون کافه بازار سه ابزار تبلیغاتی دارد: تبلیغات در جستجو، تبلیغات در ویدیو و تبلیغات در گشت‌وگذار، که دو ابزار اول، یا از طریق پنل کافه بازار در دسترس هستند یا از طریق پنل تپسل.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Decadecimal Dream Life
    Decadecimal Dream Life | ۸ دی ۱۳۹۹

    فقط یه مشت شارلاتان رانتخوارن...

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۵ دی ۱۳۹۹

    به بیان دیگر اگر پول نداشته باشی اپت بالا نمیاد

مطالب پیشنهادی