ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

شیائومی می ۱۱ معرفی شد؛ اولین گوشی با اسنپدراگون ۸۸۸ و قیمت کمتر از ۶۵۰ دلار

شیائومی از جدیدترین پرچمدار خود به صورت رسمی رونمایی کرد. شیائومی می ۱۱ اولین گوشی جهان با چیپ قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ محسوب می‌شود که در نسخه‌های مختلف و با قیمت پایه ۶۱۲ دلار به فروش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۴

شیائومی از جدیدترین پرچمدار خود به صورت رسمی رونمایی کرد. شیائومی می ۱۱ اولین گوشی جهان با چیپ قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ محسوب می‌شود که در نسخه‌های مختلف و با قیمت پایه ۶۱۲ دلار به فروش می‌رسد.

گوشی شیائومی می ۱۱ یکی از موردانتظارترین پرچمدارهای بازار بود که شیائومی تصمیم گرفت در واپسین روزهای ۲۰۲۰‌ از آن رونمایی کند.

مشخصات فنی شیائومی می ۱۱

این دستگاه از صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی OLED با رزولوشن +QHD بهره می‌برد. این نمایشگر با حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت با گوریلا گلس «Victus» محافظت می‌شود و برخلاف می ۱۰ با رفرش ریت ۹۰ هرتز، پرچمدار جدید دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است.

طبق ادعای شیائومی، نمایشگر گوشی می ۱۱ در بررسی «دیسپلی میت» موفق به رکوردشکنی در ۱۳ زمینه شامل حداکثر روشنایی برای پنل OLED، کنتراست و دقت رنگ شده. شیائومی برای جدیدترین پرچمدار خود یک باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی درنظر گرفته، در حالی که تنها ۸.۰۶ میلی‌متر ضخامت دارد. این دستگاه در نسخه‌های مختلف با ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم LPPDR5‌ به فروش می‌رسد.

شیائومی می ۱۱ از فناوری شارژ سریع ۵۵ واتی پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن، ظرفیت باتری در مدت ۴۵ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. این دستگاه همچنین قادر به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی است که با استفاده از آن، باتری در مدت ۵۳ دقیقه شارژ می‌شود. در نهایت این دستگاه از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی همانطور که در گذشته اعلام کرده بود، شارژر را از جعبه گوشی می ۱۱ حذف کرده، اما آن را در دو نسخه به فروش می‌رساند. یکی از این مدل‌ها تنها دارای گوشی است و نسخه دوم به همراه یک شارژر ۵۵ واتی فروخته می‌شود. نکته قابل توجه، قیمت یکسان این مدل‌ها است و کاربر نباید مبلغ اضافه‌ای پرداخت کند.

دوربین شیائومی می ۱۱

روی پنل پشتی این دستگاه دوربین اصلی سه گانه به چشم می‌خورد که سنسور اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.85 و لرزشگیر اپتیکال است. دوربین دوم از نوع اولترا واید با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.4 و زاویه دید ۱۲۳ درجه است. در نهایت دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی از نوع ماکرو با دریچه دیافراگم. f/2.4 است. دوربین سلفی این پرچمدار ۲۰ مگاپیکسلی است که درون حفره نمایشگر قرار دارد.

خریداران گوشی می ۱۱ می‌توانند با آن ویدیوهای 8K‌ ضبط کنند و به وسیله سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی، از قابلیت ترکیب ۴ پیکسل در ۱ پیکسل برای عکاسی استفاده کنند. دوربین این دستگاه همچنین دارای حالت مخصوص فیلمبرداری در شب است.

می ۱۱ اولین گوشی شیائومی با رابط کاربری MIUI 12.5 هم محسوب می‌شود که از قابلیت سوپر والپیپر پشتیبانی می‌کند. این رابط کاربری همچنین از قابلیت‌های جدیدی برای حفظ حریم شخصی کاربران بهره می‌برد که برای مثال می‌توان به کلیپ‌بورد هوشمند اشاره کرد.

این کمپانی چینی از نسخه بتای MIUI Plus هم پرده‌برداری کرده که باعث ارتباط میان دستگاه‌های اندرویدی و ویندوز می‌شود. با استفاده از این ویژگی کاربران می‌توانند روی کامپیوتر خود به نوتیفیکیشن‌های گوشی و همچنین اپ‌های خود دسترسی پیدا کنند. ضمنا به وسیله آن می‌توان فایل‌های گوشی را روی کامپیوتر مشاهده و ویرایش کرد.

از سایر ویژگی‌های شیائومی می ۱۱ می‌توان به اسپیکرهای استریو با تنظیم «هارمن کاردن»، تشخیص ضربان قلب به وسیله سنسور اثر انگشت درون نمایشگر، فرستنده مادون قرمز، NFC، اتصال همزمان دو هدست بلوتوثی و وای فای 6E اشاره کرد.

قیمت شیائومی می ۱۱

این پرچمدار چینی در رنگ‌های سفید، آبی و مشکی وارد بازار می‌شود و ضمنا امکان سفارش آن در نسخه‌های چرمی در رنگ‌های بنفش دودی و خاکی هم وجود دارد. در حالی که با یک گوشی بسیار قدرتمند روبه‌رو هستیم، شیائومی آن را با قیمت بالایی نمی‌فروشد.

شیائومی می ۱۱ در نسخه پایه مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۶۱۲ دلار به فروش می‌رسد. مدل بعدی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر ۶۵۷ دلار دارد و بالاترین نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با پرداخت مبلغ ۷۱۹ دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

جدیدترین پرچمدار شیائومی از تاریخ ۱۲ دی ماه (۱ ژانویه ۲۰۲۱) از طریق چندین فروشگاه در چین عرضه خواهد شد تا به اولین گوشی تبدیل شود که با چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Agha Saib
    Agha Saib | ۹ دی ۱۳۹۹

    به دوربین هاش نگاه کنی حس چینی بودن به آدم دست میده

  • Mahdi sepehri
    Mahdi sepehri | ۹ دی ۱۳۹۹

    در عجبم چرا نسخه Pro نداره؟!

    • یونس مرادی
      یونس مرادی | ۹ دی ۱۳۹۹

      احتمالا حدود ۵۰ روز دیگه معرفی میشه

  • abbas
    abbas | ۸ دی ۱۳۹۹

    دوربین تله فوتو نداره چرا

    • mahdizzz
      mahdizzz | ۸ دی ۱۳۹۹

      قبلی هم نداشت به خاطر قیمت از ماکرو بی خاصیت استفاده میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی