ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یخچال جدید ال‌جی با دستورات صوتی کنترل می‌شود

ال جی در آستانه برگزاری نمایشگاه CES 2021 تصمیم به رونمایی از محصولات جدید خود گرفته و پس از معرفی تلویزیون جدیدی با فناوری MiniLED، حالا این کمپانی کره‌ای ویژگی‌های نسل آینده یخچال‌های خود را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

ال جی در آستانه برگزاری نمایشگاه CES 2021 تصمیم به رونمایی از محصولات جدید خود گرفته و پس از معرفی تلویزیون جدیدی با فناوری MiniLED، حالا این کمپانی کره‌ای ویژگی‌های نسل آینده یخچال‌های خود را اعلام کرده که شامل کنترل با فرامین صوتی می‌شود.

یخچال‌های سری «InstaView» این برند کره‌ای با ویژگی‌های متفاوت به دنبال جذب مشتریان هستند که مهم‌ترین آن، وجود بخشی شیشه‌ای برای اطلاع از محتویات درون یخچال است. حالا ال جی پا را از فراتر گذشته و فناوری‌های جدیدی را به این سری اضافه کرده است.

در جدیدترین یخچال ال جی با فرمان صوتی باز می‌شود و همچنین آب را به وسیله پرتو فرابنفش (UV) ضدعفونی می‌کند. این دو ویژگی برای دورانی که با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، برای برخی کاربردی خواهد بود.

ال جی در تاریخ ۲۲ دی ماه در نمایشگاه CES 2021 که امسال بطور مجازی برگزار می‌شود، به صورت کامل از یخچال جدید خود رونمایی خواهد کرد و انتظار می‌رود از قیمت این محصول هم اطلاع پیدا کنیم.

قابلیت‌های این یخچال جدید که با دستورات صوتی فعال می‌شوند، از یک میکروفن و اسپیکر داخلی استفاده می‌کنند که مشابه اسپیکرهای هوشمند است. در حال حاضر نمی‌دانیم کاربران برای ارتباط با این یخچال با کدام دستیار صوتی روبه‌رو می‌شوند، با این حال تنها با گفتن عبارت «در یخچال را باز کن»، در آن باز می‌شود.

یخچال ال جی

شما می‌توانید از یخچال وضعیت فیلتر آب را بپرسید و برای مثال می‌توانید از «Amazon Dash» بطور خودکار یک فیلتر جدید سفارش دهید. ضدعفونی‌کننده پرتو فرابنفش درون آب سردکن این یخچال تعبیه شده و هرساعت یکبار کار می‌کند. طبق اعلام ال جی، با پرتو فرابنفش داخلی می‌توان ۹۹.۹۹ درصد باکتری‌های آب را نابود کرد. بد نیست بدانید پرتو UV برای چشم و پوست مضر است، بنابراین احتمالا در هنگام تعمیرات بطور خودکار غیرفعال می‌شود.

این یخچال ال جی در کنار دستورات صوتی و همچنین ضدعفونی‌کننده آب با پرتو فرابنفش، از دیگر قابلیت‌های سری InstaView مانند «LinearCooling» هم بهره می‌برد. طبق اعلام این کمپانی کره‌ای، ابعاد شیشه مورد استفاده در مدل‌های جدید InstaView در سال ۲۰۲۱ نسبت به گذشته ۲۳ درصد بزرگتر خواهد بود.

در حال حاضر قیمت این یخچال جدید و همچنین سایر مدل‌های این سری مشخص نشده، اما انتظار می‌رود قیمتی در محدوده ۳ تا ۴ هزار دلار داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی