ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۳
تکنولوژی

تامین‌کننده اپل، آمازون و تسلا به استفاده از نیروی کار اجباری در چین متهم شد

یکی از تامین‌کنندگان قدیمی کمپانی‌های اپل، آمازون و تسلا به نام «Lens Technology» به استفاده از نیروی کار اجباری یعنی ایغورهای چین در کارخانه‌های خود متهم شده است. طبق گزارشی جدید، یک گروه حقوق بشر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۸

یکی از تامین‌کنندگان قدیمی کمپانی‌های اپل، آمازون و تسلا به نام «Lens Technology» به استفاده از نیروی کار اجباری یعنی ایغورهای چین در کارخانه‌های خود متهم شده است.

طبق گزارشی جدید، یک گروه حقوق بشر به نام «پروژه شفافیت دنیای فناوری» چنین اطلاعاتی را منتشر کرده که در آن نام کمپانی‌های اپل، تسلا و آمازون به عنوان مشتریان Lens Technology به چشم می‌خورد.

زنجیره تامین بسیاری از کمپانی‌ها در سراسر جهان در کشور چین قرار دارد و کارخانه‌های این کشور قطعات آن‌ها را تامین می‌کنند. «سین‌کیانگ» محل زندگی میلیون‌ها اویغور مسلمان است که دولت چین به بدرفتاری به آن‌ها متهم شده. مدافعان حقوق بشر از کار اجباری این مسلمانان در کارخانه‌های این منطقه یا انتقال آن‌ها به کارخانه‌ها در دیگر استان‌های چین خبر می‌دهند.

سخنگوی اپل به نام «جاش روزنستاک» تایید کرده که Lens Technology کارگر اویغور از سین‌کیانگ دریافت نمی‌کند. این کمپانی در سال جاری میلادی از عدم استفاده تامین‌کنندگان خود از کارگران اویغور ارسالی از سین‌کیانگ اطمینان حاصل کرده بود. سخنگوی اپل گفته:

«اپل به هیچ عنوان استفاده از نیروی کار اجباری را تحمل نمی‌کند. جستجو برای یافتن نیروی کار اجباری در کارخانه‌های تمام تامین‌کنندگان، یکی از اقدامات ما محسوب می‌شود. این حمایت‌ها در سراسر زنجیره تامین بدون توجه به شغل افراد یا محل آن‌ها انجام می‌شود. هرگونه نقض سیاست‌های ما پیامدهای فوری مانند توقف همکاری خواهد داشت. اپل مانند همیشه روی این موضوع تمرکز دارد که با تمام کارگران با احترام رفتار شود و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از تمام کارگران در زنجیره تامین خود محافظت کنیم.»

در حال حاضر آمازون و تسلا درباره گزارش جدید واکنشی از خود نشان نداده‌اند. طبق اسنادی که توسط گروه پژوه شفافیت دنیای فناوری منتشر شده، هزاران کارگر اویغور از سین‌کیانگ برای کار در کارخانه‌های Lens Technology فرستاده شده‌اند. باید منتظر ماند و دید این شرکت و همچنین تسلا و آمازون چه واکنشی نسبت به این اسناد از خود نشان می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Chapdast
    Chapdast | ۱۰ دی ۱۳۹۹

    دیجیاتو خجالت نمی کشی از چین بد میگی؟؟
    الان لینک این مطلب به مقامات بالا گزارش میکنم تا تو هم مثل نارنجی بشی
    )الکی مثلا من مولوی ام)

    • آریا
      آریا | ۱۱ دی ۱۳۹۹

      ? ?

    • آریا
      آریا | ۱۱ دی ۱۳۹۹

      قبلا فقط یه مولوی بود. جدیدا چندتا مولوی دیگه هم اضافه شدن

  • MasBana
    MasBana | ۱۰ دی ۱۳۹۹

    از چین هر کاری بر میاد

مطالب پیشنهادی