ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ائتلاف «نصر فراگیر» رسما به تخلفات گسترده در انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای اعتراض کرد

اگرچه در روزهای گذشته، از پشت درهای بسته صدای اختلاف و اعتراض به گوش می‌رسید اما امروز بالاخره ائتلاف «نصر فراگیر» تصویر مکاتبات خود درباره تخلفات انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را رسانه‌ای کرد و خواستار ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۳

اگرچه در روزهای گذشته، از پشت درهای بسته صدای اختلاف و اعتراض به گوش می‌رسید اما امروز بالاخره ائتلاف «نصر فراگیر» تصویر مکاتبات خود درباره تخلفات انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را رسانه‌ای کرد و خواستار شفافیت در ابهامات پیش آمده در جریان انتخابات سازمان نصر تهران شد.

«نصر فراگیر» و «هم‌آفرینی صنفی»، دو ائتلاف اصلی در انتخابات دوره ششم هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران بودند. در این رقابت از ائتلاف «هم‌آفرینی صنفی» اعضای بیشتری به هیات مدیره نصر تهران راه‌پیدا کردند و نهایتاً «حسین اسلامی» که کمتر از ۱۰۰۰ رای داشت از لیست هم‌آفرینی صنفی به عنوان رییس هیات‌مدیره سازمان نصر تهران انتخاب شد. اما اکنون به نظر می‌رسد که ماجرا قرار نیست به همین سادگی به پایان برسد.

بر اساس این گزارشی که نصر فراگیر امروز (۱۳ دی) منتشر کرد، منتخبین ائتلاف نصر فراگیر در تاریخ ۲۶ آذر ۹۹ طی نامه شماره ۳-۹۹ به هیات مدیره دوره پنجم، بر «تخلفات وسیع صورت گرفته در انتخابات دوره ششم» اعتراض کرده‌اند.

در این نامه که با امضا «آزاد معروفی» به نمایندگی از منتخبان ائتلاف منتشر شده، به مواردی از جمله ابطال صندوق شاخه فروشگاه ها و مخدوش بودن آرای صندوق مشاورین، حملات سایبری سازمان یافته توسط افرادی خاص در حین برگزاری انتخابات به صورت آنلاین، استقرار غیر قانونی هیات مدیره دوره ششم و برخی موارد دیگر (تصویر نامه زیر) اشاره شده است که علی رغم گذشت ۱۴ روز از درخواست همچنان مسئولان امر از پاسخگویی به این مکاتبه سر باز زده‌اند.

پیش از هر چیز باید گفت هیات نظارت در گزارش خود بر باطل شدن صندوق فروشگاه‌ها و مخدوش بودن آرا شاخه مشاورین تاکید کرده بود. بر همین اساس در نامه ائتلاف نصر تاکید شده که «با توجه به ابطال صندوق فروشگاه‌ها و مخدوش بودن آرای صندوق مشاورین، از آنجایی که اعضای هر دوی این شاخه‌ها در انتخابات بازرس نیز شرکت داشته‌اند، آرای انتخابات بازرس نیز دچار مشکل است. ضمن اینکه، طبق تبصره ۳ ماده ۷ اساسنامه، اعضای حقیقی امکان شرکت در انتخابات بازرس را نداشته‌اند، در حالی که در این انتخابات برخلاف دوره‌های گذشته، به مشاورین اجازه شرکت در انتخابات بازرس داده شده است. مجموع این اتفاقات، صحت انتخابات بازرس را نیز زیر سوال می‌برد، در حالی که این موضوع در گزارش هیات نظارت منعکس نشده است.»

در نامه جدید از سوی ائتلاف نصر، به مواردی از جمله نحوه تشکیل مجمع (حضوری یا برخط)، تعیین تکلیف آرای مخدوش شاخه مشاورین و نحوه انتخابات شاخه فروشگاه‌ها در حین برگزاری مجمع یا پیش از آن، نحوه تعیین کاندیداهای شاخه ابطالی و بسیاری موارد دیگر اشاره شده و آنها پاسخ مناسب را مطالبه کرده‌اند.

در نامه این ائتلاف همچنین تاکید شده که حملات سازمان یافته از نوع DDos که برای اختلال در انتخابات از طرف IPهای داخلی رخ داده هنوز شناسایی نشده‌اند. در نامه ائتلاف نصر فراگیر تاکید شده شناسایی این موارد توسط دستگاه‌های داخلی شدنی است ولی این مهم صرفا از طریق حراست سازمان در حال پیگیری است.

همچنین این ائتلاف در همان تاریخ و طی نامه دیگری (تصویر پایین) به شماره ۲-۹۹ از اعضای هیات مدیره دوره پنجم خواست تا طبق گزارش مکتوب هیات نظارت در خصوص چگونگی نحوه برگزاری مجمع استان تهران شفاف سازی کند. تصویر این نامه نیز در ادامه آمده است:

با همه این تفاسیر، نصر فراگیر اعلام کرده که علی رغم ابلاغ این گزارش‌ها و با گذشت ۱۴ روز هنوز واکنشی از سوی هیات مدیره دوره پنجم تا زمان نگارش این گزارش به ائتلاف نصر فراگیر واصل نشده است.

این ائتلاف اعلام کرده پیرو عهدی که به اعضای سازمان نظام صنفی در زمان انتخابات مبنی بر عملکرد شفاف و ایجاد ارتباط دو سویه داده است خود را موظف دانسته که اعضا را در جریان مکاتبات فی‌ما‌بین نصر فراگیر و هیات مدیره مستقر (دوره پنجم) قرار دهد.

نصر فراگیر درمتن بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داده و در وبسایت رسمی خود نیز منتشر کرده، نوشته که «رخدادهای ۳۰ روز گذشته، این باور را در بین منتخبان ائتلاف نصر فراگیر استوارتر کرد که تحول واقعی با جلوگیری از قانون گریزی، تفسیر به رای و مصادره به مطلوب کردن قوانین به دست می‌آید و بر این اساس تمام همت خود را در راستای تقویت جایگاه صنف و پیشگیری از حاکم شدن فرهنگ عدم پاسخگویی و به دست آوردن برخی جایگاه ها به هر قیمتی به کار می‌بندد.»

نصر فراگیر تنها راه حل برون رفت از این مشکات را «ایجاد آگاهی در بدنه صنف و حاکمیت دانسته و بر این اساس اقدام به انتشار موارد مذکور» دانسته است. پیگیری‌های دیجیاتو حکایت از این دارد که سرنوشت انتخابات نصر تهران در مجمع فوق‌العاده ۲۵ دی ماه سازمان نصر مشخص و اخبار آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی