ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت اتریوم برای اولین بار در ۳ سال گذشته از ۱۰۰۰ دلار فراتر رفت

در ماه‌های اخیر ارزهای دیجیتال مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند و قیمت رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم افزایش چشمگیری داشته‌اند. حالا قیمت اتریوم تقریبا پس از سه سال به بالاتر از ۱۰۰۰ دلار رسیده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۵

در ماه‌های اخیر ارزهای دیجیتال مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند و قیمت رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم افزایش چشمگیری داشته‌اند. حالا قیمت اتریوم تقریبا پس از سه سال به بالاتر از ۱۰۰۰ دلار رسیده است.

قیمت اتریوم در سال‌های گذشته با نوسانات زیادی همراه بوده اما از ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ همراه با بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرده و اکنون با قیمتی بیش از ۱۰۰۰ دلار معامله می‌شود که البته احتمال کاهش ارزش آن به محدوده ۹۹۰ دلار هم وجود دارد.

اتریوم پس از بیت کوین دومین ارز دیجیتال باارزش جهان از نظر ارزش بازار محسوب می‌شود. ارزش بازار این رمز ارز نزدیک به ۱۱۶ میلیارد دلار است که البته فاصله زیادی با ارزش بازار بیش از نیم تریلیون دلاری بیت کوین دارد.

یکی از دلایل اصلی این افزایش قیمت، رشد ارزش بیت کوین در ماه‌های گذشته بوده و چند روز پیش برای اولین بار قیمت بیت کوین از مرز ۳۰ هزار دلار عبور کرد و حتی در یک قدمی ۳۵ هزار دلار قرار داشت. با این وجود هم اکنون ارزش بیت کوین کمتر از ۳۲ هزار دلار است.

قیمت اتریوم

رشد قیمت اتریوم مانند بیت کوین شدید نبوده. برای مثال قیمت آن برای اولین بار از می ۲۰۱۸، در نوامبر ۲۰۲۰ از ۶۰۰ دلار عبور کرد و در دسامبر ارزش آن به بیش از ۷۰۰ دلار رسید. حالا این ارز دیجیتال با قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

در حالی که افزایش قیمت بیت کوین در ساعات اخیر متوقف شده، اتریوم برخلاف باارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان حرکت می‌کند، البته کاهش ارزش جزئی را تجربه کرده است.

حجم معاملات اتریوم در ماه گذشته میلادی در ۸ صرافی مطرح افزایش پیدا کرده و میانگین ارزش معاملات آن در ۷ روز به ۳.۳ میلیارد دلار رسیده که یک ماه قبل‌تر، این میانگین برابر ۱.۵ میلیارد دلار بود. باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده قیمت اتریوم روند صعودی خود را ادامه می‌دهد یا مانند بیت کوین کمی عقب‌نشینی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی