ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپ استور با درآمد 1.8 میلیارد دلاری در تعطیلات سال نو رکوردی تازه ثبت کرد

اپل استور روز اول سال نو میلادی (12 دی‌ماه) با فروشی بالغ بر 514 میلیون دلار، رکورد بیشترین فروش را در عرض یک روز ثبت کرد. همچنین در فاصله زمانی بین شب کریسمس تا شب سال ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

اپل استور روز اول سال نو میلادی (12 دی‌ماه) با فروشی بالغ بر 514 میلیون دلار، رکورد بیشترین فروش را در عرض یک روز ثبت کرد. همچنین در فاصله زمانی بین شب کریسمس تا شب سال نو میلادی کاربران رقمی بالغ بر  1.8 میلیارد دلار برای خرید اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اپل هزینه کرده‌اند.

اپل در گزارش اخیر خود، ضمن اعلام آمار و ارقام به این موضوع اشاره کرد که فروش اپلیکیشن‌های اپل استور و خدمات و سرویس‌های اپل شامل اپل موزیک، اپل نیوز، اپل بوکس (Apple Books)، اپل تی‌وی پلاس و اپلیکیشن جدید اپل فیتنس پلاس امسال رونق خوبی داشته است.

در گزارش اپل، به جزئیات فروش اپلکیشن‌ها و خدمات اپل از طریق اپل پی نیز اشاره شده است. به نظر می‌رسد بیش از 90 درصد فروش فروشگاه‌های ایالات متحده، 85 درصد فروشگاه‌های انگلیس و تقریبا 99 درصد خرده فروشان در استرالیا از طریق اپل پی انجام شده است.

اپل در گزارش خود اعلام کرد که بیشترین حجم فروش به بخش گیمینگ مربوط می‌شود. هرچند سایر محصولات و سرویس‌های دیجیتالی نیز مورد توجه کاربران قرار داشته است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که خرید‌های درون برنامه‌ای بازی فورتنایت از فروشگاه اپل حذف شده است.

اپل بوکس با حدود بیش از 90 میلیون کاربر فعال و اپل آرکید‌ با بیش از 140 عنوان بازی، محبوبیت خوبی بین کاربران دارند. از سوی دیگر اپل پادکست در بیش از 175 کشور جهان به بیش از 100 زبان در دسترس کاربران قرار دارد.

اپل در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که توسعه دهندگان اپل استور از زمان راه اندازی این فروشگاه در سال 2008 تاکنون بیش از 200 میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند.

چنین فروش بالایی هیچ دلیل عجیب و غریبی جز خانه نشینی کاربران در شرایط قرنطینه کرونا ندارد. وقتی کاربران نمی‌توانند مثل سال‌های گذشته برنامه‌های تفریحی دیگری داشته باشند، به سراغ اپل استور می‌روند و با برنامه‌های آنلاین خود را سرگرم می‌کنند. شرایط همه ‌گیری کرونا و قرنطینه در آستانه سال نو میلادی برای اپل روزهای خوبی را رقم زد.

یکی از پشتوانه‌های مالی اپل سرویس‌ها و خدماتی است که به کاربران ارائه می‌دهد و از فروش آنها می‌‌تواند فراز و نشیب‌های مربوط به فروش محصولات سخت افزاری را مدیریت کند.

افزایش خرید در اپل استور نشان می‌دهد کوپرتینونشین‌ها استراتژی خوبی را در پیش گرفته‌اند و توانسته‌اند از فروش چنین خدمات و محصولاتی درآمد خوبی کسب کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی