ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
اخبار خودرو

سرنوشت تلخ مک لارن F1 ایلان ماسک

ایلان ماسک بشدت در توییتر فعال است به گونه‌ای که بسیاری از سهام داران اصلی این شرکت از او درخواست کرده‌اند تا حضورش را در این شبکه اجتماعی محدود کند. با این وجود ایلان ماسک ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

ایلان ماسک بشدت در توییتر فعال است به گونه‌ای که بسیاری از سهام داران اصلی این شرکت از او درخواست کرده‌اند تا حضورش را در این شبکه اجتماعی محدود کند.

با این وجود ایلان ماسک همچنان علاقه‌مند به اظهار نظر در رابطه با مسائل مختلف است و در جدیدترین صحبت های خود به طور تلویحی اعلام کرده که یک «Petrolhead» (لقبی که به دوست‌داران و علاقه‌مندان خودرو می‌دهند) واقعی است.

مک لارن F1

او در توییتی مطلب زیر را بیان کرده است:

«نوزده سال پیش زمانی که سهمم را از فروش اولین شرکتم دریافت کردم باید بین خرید یک خانه در پالو آلتو کالیفرنیا یا یک دستگاه مک لارن F1 افسانه‌ای که از نظر من بهترین خودرویی است که تا به حال تولیده شده تصمیم می‌گرفتم. جای تعجب ندارد که مک لارن F1 را خریدم و یک خانه بسیار ارزان قیمت‌تر از آنچه که می‌شد را نیز خریداری کردم. به شما قول می‌دهم که تسلا رودستر جدید از تمامی جهات خودروهای بنزینی را از میدان به در خواهد کرد.»

Gordon Murray in front of the McLaren F1 XP1, December 23rd, 1992.
23 دسامبر 1992؛ گوردون مورای در کنار یک دستگاه مکلارن F1 XP1

اما سرنوشت این مک لارن F1 در دستان ایلان ماسک بسیار غم انگیز است. او پس از 5 سال رانندگی روزانه با این خودروی قدرتمند و طی مسافت 17 هزار کیلومتری یک تصادف بشدت سنگین را با این خودرو تجربه می‌کند. در این تصادف ایلان ماسک پس از تغییر لاین ناگهانی در حالی که با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت بوده کنترل خودرو را از دست می‌دهد.

تنها تصویر منتسب به مکلارن اف وان ایلان ماسک

در نهایت ماسک در سال 2007 مک لارن F1 خود را به فروش می‌رساند. در حال حاضر یک نسخه سالم از مک لارن F1 بیش از 20 میلیون دلار ارزش دارد، اما وضعیت مکلارن متعلق به ایلان ماسک چندان روشن نیست، هرچند با توجه به شهرت این روزهای ایلان ماسک می توان حدس زد که این خودرو تصادفی ممکن است بعد از بازسازی، از ارزش قابل توجهی برخوردار شود.

تسلا رودستر محصول اسپرت مورد انتظار شرکت تسلا به تنها 1.9 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد اما در حال حاضر زمان مشخصی برای عرضه مدل جدید تسلا رودستر اعلام نشده است.

روان اتکینسون یکی از دیگر مالک های مشهور مک لارن F1

نکته جالب توجه این است که اولین محصول شرکت تسلا پیش از زمانی که حتی ایلان ماسک وارد این شرکت شود تسلا رودستر بر پایه لوتوس الیزه بوده است. این خودرو مشکلات اساسی در بخش فنی داشت و برد حرکتی آن بشدت محدود بود اما همین محصول باعث شد تا ایلان ماسک رویای خود مبنی بر ساخت سریع ترین خودروهای دنیا آن هم به صورت برقی را در این شرکت دنبال کند.

شایان ذکر است که گوردن میوری طراح افسانه‌ای مک لارن F1 جدیدترین شاهکار خود گوردن میوری T.50 را خلق کرده که از همین حالا تمامی 106 دستگاه تولیدی آن به فروش رفته است و مشخص نیست که آیا ایلان ماسک نیز یکی از مشتریان این خودرو خواهد بود یا خیر؟ چرا که به عقیده گوردون میوری، تی 50 از هر نظر نسبت به مکلارن اف 1 افسانه ای برتری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Kh.javad
    Kh.javad | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    یادش بخیر تو بازی need for speed خیلی ماشین توپی بود

  • Ezzat
    Ezzat | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    واقعا F1 بهترین و زیباترین اتومبیل همه دورانه.

  • molavy
    molavy | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    چقدر زرد، زرد چندش،

    • آریا
      آریا | ۱۹ دی ۱۳۹۹

      عین رنگ تو

مطالب پیشنهادی