ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل پارلر از احتمال پایان کار این اپ به خاطر افزایش فشارها می‌گوید

طرفداران رئیس جمهور آمریکا پس از مسدودیت حساب‌های خود و همچنین دونالد ترامپ در توییتر، به سراغ «پارلر» (Parler) رفتند، اما کمپانی‌های فناوری بزرگ آمریکا چندان به این موضوع روی خوش نشان ندادند. پارلر نه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۱

طرفداران رئیس جمهور آمریکا پس از مسدودیت حساب‌های خود و همچنین دونالد ترامپ در توییتر، به سراغ «پارلر» (Parler) رفتند، اما کمپانی‌های فناوری بزرگ آمریکا چندان به این موضوع روی خوش نشان ندادند. پارلر نه تنها از پلی استور گوگل و اپ استور اپل حذف شده، بلکه آمازون هم دیگر به آن سرویس نمی‌دهد. حالا مدیرعامل پارلر از قطع همکاری تقریبا تمام شرکت‌ها با این شبکه اجتماعی خبر داده است.

پارلر به عنوان شبکه اجتماعی جایگزین توییتر در روزهای گذشته مورد توجه زیادی قرار گرفته، اما به علت عدم مدیریت مناسب محتوا، در فروشگاه‌های اپ بزرگ دیگری خبری از آن نیست. در حقیقت شرکت‌های مختلف هرکدام بنابر دلیلی همکاری خود با آن را قطع کرده‌اند.

مدیرعامل پارلر، «جان ماتز» در مصاحبه‌ اخیرش از قطع همکاری شرکت‌ها با این شبکه اجتماعی در روز حذف این برنامه از اپ استور خبر داده:

 «تمام شرکت‌ها از از سرویس‌های پیام متنی گرفته تا ارائه‌دهندگان ایمیل و حتی وکلای ما، همه آن‌ها در همان روز با ما قطع همکاری کردند.»

پارلر

ماتز به این موضوع اشاره کرده که این ممنوعیت‌ها می‌تواند باعث نابودی پارلر شود و البته برای آزادی بیان مشکلاتی ایجاد می‌کند. به گفته ماتز چنین اقداماتی حمله به تمام افراد به حساب می‌آید:

«تمام آن‌ها نه تنها برای اطمینان از اینکه به اپ‌های خود دسترسی نداشته باشیم، بلکه برای اینکه سرورهای ما هم قطع شوند با یکدیگر همکاری کردند. آن‌ها علاوه بر تلاش برای نابودی این اپ، کل کمپانی را هدف قرار دادند و می‌خواهند آن را نابود کنند. این موضوع تنها مربوط به اپل، گوگل و آمازون نمی‌شود و تمام شرکت‌ها از سرویس‌های پیام متنی گرفته تا ارائه‌دهندگان ایمیل و حتی وکلای ما در همان روز با ما قطع همکاری کردند.»

پارلر

دیروز آمازون اعلام کرد دیگر به پارلر سرویس نمی‌دهد و در حقیقت در برخورد با این شبکه اجتماعی با گوگل و اپل همراه شد. پارلر که شبکه اجتماعی جایگزین فیسبوک و توییتر برای محافظه‌کارها محسوب می‌شود، به گسترش محتوای خشونت‌آمیز متهم شده. به گفته ماتز سرویس‌ها بطور ناعادلانه پارلر را هدف قرار داده‌اند:

«آن‌ها به اشتباه ادعا می‌کنند که ما به گونه‌ای مسئول حمله به کاخ کنگره هستیم.»

ماتز در نهایت اگرچه به تلاش‌ها برای سرویس‌دهی دوباره به کاربران پارلر اشاره کرده، اما از مشکلات بی‌شمار به علت قطع همکاری‌ها خبر داده. به گفته ماتز اگر اپل و گوگل این اپ را تایید نکنند، کمپانی‌های دیگر حاضر به همکاری با این شبکه اجتماعی نخواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ دی ۱۳۹۹

    وای خدا ، چه نایس، آزادی که میگفتن اینه پس...

مطالب پیشنهادی