ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امتحانات آنلاین در کنار قطعی برق؛ توانیر می‌گوید خاموشی‌ها برنامه‌ریزی شده نیست

بسیاری از شهرهای ایران امروز دچار خاموشی‌های طولانی مدت چند ساعته شدند و مساله آموزش آنلاین با چالش‌های زیادی مواجه شد. از آنسو شرکت توانیر در این رابطه اعلام کرده که هیچ‌یک از این خاموشی‌ها ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۱

بسیاری از شهرهای ایران امروز دچار خاموشی‌های طولانی مدت چند ساعته شدند و مساله آموزش آنلاین با چالش‌های زیادی مواجه شد. از آنسو شرکت توانیر در این رابطه اعلام کرده که هیچ‌یک از این خاموشی‌ها برنامه ریزی شده نیست و و تنها با ده درصد کاهش مصرف گاز و برق، امکان استمرار تأمین مطمئن گاز و برق در کشور فراهم خواهد بود.

از صبح امروز بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان برای اینکه بتوانند در امتحانات خود به صورت آنلاین شرکت کنند با مشکل مواجه شدند و گزارش‌های متعددی از برخی دانش آموزان و دانشجویان به گوش می‌رسد که دقیقا سر ساعت امتحان یا در حین حل سوالات یک امتحان آنلاین با قطعی برق مواجه شدند. اعتراضات زیادی پیرامون قطعی برق امروز انجام شده و برخی از شرکت‌های توزیع برق مناطق شهرها نیز اعلام کردند که حتی برق اداره برق منطقه‌ها هم برای ساعاتی قطع شده است.

تا به این لحظه وزارت آموزش و پرورش بیانیه‌ای در مورد دانش آموزانی که موقع امتحان به مشکل قطعی برق خورده‌اند منتشر نکرده اما احتمال امکان برگزاری امتحانات امروز دور از ذهن نیست.

در این اوضاع و احوال شرکت توانیر تاکید کرده خاموشی‌ها برنامه‌ریزی شده نیست. این شرکت اعلام داشته : «به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه‌ها، خاموشی‌های پراکنده در برخی مناطق اعمال شده است. » همچنین سخنگوی صنعت برق در اینباره گفته که « در برخی از نقاط کشور مجبور به اعمال محدودیت و خاموشی شدیم که دلیل اصلی آن افزایش مصرف گاز خانگی و محدودیت تحویل سوخت به نیروگاه تلقی می‌شود.»

چندی پیش سخنگوی صنعت برق مصرف فعالان ماینینگ حوزه ارزهای دیجیتال را یکی از دلایل ازدیاد مصرف برق کشور اعلام کرده بود، آمار و ارقامی که توسط کمیسیون بلاکچین نصر کشور رد شده و گفته شده که میزان مصرف برق ماینینگ در کشور نهایتا ۱ درصد میزان مصرف برق کشور در روز است و نباید تاثیری روی خاموشی‌های بیش از حد بگذارد. این کمیسیون باور دارد دولت آدرس غلطی به مردم می‌دهد و دولت سومدیریت خود در این زمینه را به گردن مردم می‌اندازد.

گفتنیست تابستان سال ۹۷ نیز موجی علیه ماینینگ در کشور راه افتاده بود و قطعی برق به این فعالیت نسبت داده شده بود که دیجیاتو درباره آن گزارش مفصلی منتشر ساخت. در هر حال به نظر می‌رسد با توجه به پیشرفت تکنولوژی و آمدن موضوعی به اسم ارز مجازی، طبیعتا استفاده از منابع برق هم بیشتر خواهدشد، مثل زمانی که رایانه‌ها گسترش پیدا کردند و برق بیشتری در دنیا استفاده شد، حالا با وجود ارزهای مجازی هم این روند، سیر طبیعی خود را طی می‌کند.

شایان ذکر است چندی پیش «عیسی کلانتری» رییس حفاظت از محیط زیست کشور نیز در مصاحبه‌ای مطبوعاتی میزان مصرف مردم از انرژی برق و گاز را دلیل خاموشی‌ها دانسته بود و در اظهار نظری جنجالی گفته بود «مردم در رختخواب لخت شوند و در اتاق نشیمن لباس بپوشند تا از انرژی کمتری مصرف کنند.» او چندی پیش نیز گفته بود «بهتر است که روزی دو ساعت خاموشی داشته باشیم اما از سوخت مازوت استفاده نکنیم چون موجب آلودگی هوا می‌شود.»

ناگفته نماند برخی از کارشناسان بر این باورند طی سال‌های اخیر در زمینه انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری بسیار کمی در کشور صورت گرفته است و دولت‌ها در این زمینه کم‌کاری زیادی داشته‌اند و نتجه این موضوع به کمبود برق در سالهای اخیر انجامیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • mahyar gharibi
    mahyar gharibi | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    گازی که صار میکنید همسایه هاتون و فلکه شو یه خورده ببندید پولی لم که ازش در میارید خرج پنل های خورشیدی کنید چند سال دیگه که خودرو ها برقی بشن چیکار میخواید کنید؟؟؟

  • Bigiato
    Bigiato | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    اون 23 میلیون نفری که به روحانی رای دادن و فردای اعلام نتایج داشتن تو خیابون میرقصیدن، برند از رئیس جمهور منتخبشون بپرسند که با 18 میلیارد دلاری که ارزپاشی شد برای کاهش قیمت ارز (که آخرش هم قیمت 10 برابر شد!!!) چدتا نیروگاه جدید میشد ساخت؟

    • ozone
      ozone | ۳۰ دی ۱۳۹۹

      عجب انسان های نالایقی بعد از آن همه رد صلاحیت کاندیدهای مختلف به مردم معرفی میشن! ??
      حتما همه آنها بی تقصیر ند و فقط مردم که بین بدترین ها مجبور به انتخاب بودند تقصیر دارند!
      انگار که اگر بقیه کاندیدها شاهکار مدیریت بودند!

  • dastan
    dastan | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    وقتی می گفتید هسته ای برای چی میخوایم، ایناهاش. برای این میخواستیم که به لطف به عقب بر نمی گردیم روحانی، هم صنعت هسته ای مدتی نیمه تعطیل بود هم به عقب برگشتیم مثل زمان جنگ قطعی برق

    • MojtabaHere
      MojtabaHere | ۲۳ دی ۱۳۹۹

      مگه تحریم‌ها به خاطر هسته‌ای هستند؟ مگه ما سر برجام کوفتی هسته‌ای رو فدا نکردیم؟ پس چرا تحریم‌ها لغو نشدند؟

      • mahyar gharibi
        mahyar gharibi | ۲۳ دی ۱۳۹۹

        چون جهان ما رو تروریست میشناسه ?

    • NewGamePlus
      NewGamePlus | ۲۳ دی ۱۳۹۹

      این همه انرژی پاک و ارزان دریغ از یک ریال سرمایه گذاری..
      بعد صاف رفتین سر انرژی صلح آمیز هسته ای، که تا حالا ۲ تریلیون دلار مردم و کشور ازش آسیب دیده. ما هم که خرگوش...

    • آریا
      آریا | ۲۳ دی ۱۳۹۹

      فکر نکن همه از پشت کوه اومدن و مهملاتت رو باور میکنند
      مشکل دنیا با ایران نیروگاه هسته ای نبوده و نیست .مشکل با غنی سازی اورانیوم بوده و هست . زمان اوباما بسته تشویقی پیشنهاد دادن که 5 تا نیروگاه هسته ای تو ایران بسازن برامون ولی از اونجایی که اینها دنبال انرژی و برق هسته ای نبودن و دنبال بمب بودن و هستند رد کردند پیشنهاد رو

      • Rayanlap
        Rayanlap | ۲۶ دی ۱۳۹۹

        داداش ما پشت کوه زندگی میکنیم(جدی? ).باور نمی کنیم.اینقدر مارو زیره سوال نبر با اینا?

  • Mr. J
    Mr. J | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    اونایی که حق مسلم میخواستین. کجایین؟ حق مسلمتون کو؟ چند ساله تو این خراب شده یک نیروگاه جدید احداث نشده. کمبود که میشه میگن مصرف نکنید!

مطالب پیشنهادی