ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از آلمان تا برزیل؛ اعتراض مقامات کشورهای مختلف به حذف ترامپ از توییتر

رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ دیگر نمی‌تواند از حساب شخصی خود در توییتر استفاده کند و با مسدودیت دائمی مواجه شده، موضوعی که اعتراض رهبران در کشورهای مختلف از جمله آلمان و فرانسه را در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ دیگر نمی‌تواند از حساب شخصی خود در توییتر استفاده کند و با مسدودیت دائمی مواجه شده، موضوعی که اعتراض رهبران در کشورهای مختلف از جمله آلمان و فرانسه را در پی داشته است.

صدراعظم آلمان، «آنگلا مرکل» به تصمیم این شبکه اجتماعی برای مسدودیت حساب دونالد ترامپ اعتراض کرده و گفته قانون‌گذاران و نه شرکت‌های خصوصی باید قوانین مربوط به آزادی بیان را تنظیم و وضع کنند.

سخنگوی دولت آلمان، «استفان سایبرت» در یک کنفرانس خبری در برلین گفته:

«صدراعظم مسدودیت کامل حساب یک رئیس جمهور منتخب را مشکل‌ساز می‌داند. می‌توان در حقوقی مانند آزادی بیان دخالت کرد اما اینکار باید توسط قانون و درون یک چارچوب مشخص و نه بر اساس تصمیم یک شرکت انجام شود.»

مرکل تنها سیاستمداری نیست که نسبت به مسدودیت حساب‌های دونالد ترامپ واکنش نشان داده و وزیر دارایی فرانسه، «برونو لومر» هم به چنین تصمیمی اعتراض کرده. لومر گفته دولت و نه یک گروه کوچک دیجیتال مسئول قوانین است و غول‌های فناوری تهدیدی برای دموکراسی محسوب می‌شوند.

وزیر بهداشت بریتانیا، «مت هنکاک» هم به تصمیم توییتر اعتراض کرده و گفته شرکت‌های فناوری حالا تصمیمات مهمی می‌گیرند و می‌توانند مانع از فعالیت افراد در پلتفرم‌های خود شوند و گزینشی برخورد کنند.

کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، «تیری برتون» که نقش مهمی در قانون‌‌گذاری درباره غول‌‌های فناوری دارد، گفته اینکه مدیرعامل یک کمپانی می‌تواند صدای رئیس جمهور آمریکا را بدون هیچ کنترل و تعادلی قطع کند، گیج‌کننده است و آدم را بهت‌زده می‌کند.

اتحادیه اروپا در ماه‌های گذشته برخورد با غول‌های فناوری آمریکایی را افزایش داده و می‌خواهد از تاثیرگذاری بیشتر آن‌ها در این منطقه جلوگیری کند. این اتحادیه در حال تنظیم مقرراتی برای محدود کردن قدرت این شرکت‌ها است که می‌توانند منجر به جریمه‌های هنگفتی شوند.

دونالد ترامپ

تنها آلمان و فرانسه به تصمیم توییتر اعتراض نکرده‌اند و مقامات کشورهای دیگر هم دست به چنین کاری زده‌اند. رئیس جمهور مکزیک هم نسبت به مسدودیت حساب توییتر دونالد ترامپ واکنش نشان داده. «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» گفته:

«من به سانسور یا اینکه از یک فرد حق پست یک پیام در توییتر یا فیسبوک گرفته شود، علاقه‌ای ندارم. با چنین اقدامی موافق نیستم و آن را قبول نمی‌کنم.»

یکی از منتقدین دولت کرملین یعنی «آلکسی ناوالنی» در یک رشته توییت طولانی به عملکرد توییتر اعتراض کرده:

«به باور من مسدودیت حساب دونالد ترامپ در توییتر یک سانسور غیرقابل قبول است و چنین تصمیمی از روی احساس و همچنین ترجیحات سیاسی شخصی گرفته شده و می‌تواند نمونه‌ای از سرکوب آزادی بیان باشد.»

«ادواردو بولسونارو» پسر رئیس جمهور برزیل، «ژائیر بولسونارو» یکی دیگر از معترضان به این تصمیم توییتر است که عکس ترامپ را برای پروفایل توییتر خود انتخاب کرده. بولسونارو گفته:

«جهانی که نیکلاس مادورو می‌تواند در یک شبکه اجتماعی حضور داشته اما دونالد ترامپ مسدود می‌شود، نمی‌تواند عادی باشد.»

پس از حمله طرفداران دونالد ترامپ به کاخ کنگره برای جلوگیری از تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰، توییتر تصمیم گرفت برای همیشه حساب شخصی رئیس جمهور کنونی آمریکا را مسدود کند. همراه توییتر، فیسبوک هم حساب‌های ترامپ را حداقل تا پس از اتمام دوران ریاست جمهوری در فیسبوک و اینستاگرام مسدود کرد.

در کنار چنین محدودیت‌هایی، شبکه اجتماعی جایگزین توییتر یعنی پارلر (Parler) هم که بیشتر طرفداران ترامپ و محافظه‌کاران از آن استفاده می‌کنند، با مشکلات متعددی روبه‌رو شد. این اپ نه تنها از اپ استور اپل و پلی استور گوگل حذف شد، بلکه به علت قطع همکاری آمازون با آن از دسترس خارج شد و دیگر آنلاین نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    شرکت های فناوری به زبان ساده پرو شدن برای خودشون قانون گذار شدن

  • bardia
    bardia | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    شرکتهای فناوری باید محدود بشن و باهاشون برخورد قضایی صورت بگیره ، هر جا چپ نفوذ کرده ویرانی ب بار آورده
    قطعا توییتر با این اقدام سند نابودی خودشو امضا کرد

    • آریا
      آریا | ۲۳ دی ۱۳۹۹

      خوشبختانه سهام توییتر سقوط کرده

  • Mehrdad Mansory
    Mehrdad Mansory | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    تویتر به زودی با ورشکستگی مواجه خواهد شد. کاربران ملیونی دارن از تویتر بیرون میان سهامش همچنان درحال سقوطه. ترامپ هم ارتش رو مستقر کرده فرمان اجرایی صادر شده و داره چراغ خاموش پیش میره. به زودی همه شوکه خواهند شد بهتون قول میدم :)

    • Amirabbas103024
      Amirabbas103024 | ۲۳ دی ۱۳۹۹

      خودش دیروز گفت که الان آرامش قبل از طوفانه. خدا آخر عاقبتمون رو بخیر کنه.
      "You khow, it's the calm before the storm."

مطالب پیشنهادی