ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صفحه ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام دستکم تا پایان ریاست جمهوری مسدود شد

مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد دسترسی دونالد ترامپ به این شبکه اجتماعی و اینستاگرام به صورت نامحدود تعلیق شده و دستکم تا دو هفته دیگر و زمان انتقال قدرت به جو بایدن برقرار نخواهد شد. در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۶

مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد دسترسی دونالد ترامپ به این شبکه اجتماعی و اینستاگرام به صورت نامحدود تعلیق شده و دستکم تا دو هفته دیگر و زمان انتقال قدرت به جو بایدن برقرار نخواهد شد.

در پی اعتراضات خشونت آمیز چهارشنبه شب که به تسخیر کاخ کنگره آمریکا و کشته شدن ۴ نفر منجر شد برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، توییتر و توییچ صفحات دونالد ترامپ را به واسطه نشر پیام‌های گمراه کننده و دعوت به خشونت به صورت موقت بستند. فیسبوک حالا یک گام فراتر گذاشته و صفحات رییس جمهور آمریکا را تا دو هفته دیگر بسته است. زاکربرگ در این باره می‌گوید:

«رویدادهای شوکه کننده ۲۴ ساعت گذشته به خوبی نشان داد که پرزیدنت ترامپ قصد دارد از زمان باقی مانده ریاست جمهوری خود برای ضربه به انتقال آرام و قانونی قدرت به جو بایدن استفاده کند. از اینرو ما تعلیق اعمال شده روی صفحات اینستاگرام و فیسبوک را دستکم تا دو هفته دیگر و زمان تکمیل انتقال قدرت تمدید می‌کنیم.»

تصمیم فیسبوک برای اعمال این محدودیت در حالی اتخاذ شده که طی ۴۸ ساعت گذشته پلتفرم‌های اجتماعی رویکرد بی‌سابقه‌ای را علیه ترامپ اتخاذ کرده‌اند. این سایت در کنار توییتر و یوتیوب از همان ساعات اولیه شروع اعتراضات پیام‌های ترامپ را با برچسب‌های هشدار درباره محتوای گمراه کننده همراه کرده و پیام‌ ویدیویی وی خطاب به حامیانش درباره توقف حمله به کنگره را نیز حذف کردند چرا که در آن ادعاهای خود درباره تقلب در انتخابات را تکرار کرده بود.

علاوه بر این سایت «شاپیفای» نیز فروشگاه کمپین ترامپ را از دسترس خارج کرد و «توییچ» هم کانال رییس جمهور را بست. یوتیوب نیز اعلام کرده که با کانال‌هایی که به دروغ پراکنی درباره انتخابات ادامه دهند به شدت برخورد خواهد کرد.

توییتر بر خلاف فیسبوک پس از پایان تعلیق ۱۲ ساعته دوباره امکان ارسال پست را به ترامپ داده و رییس جمهور نیز در نخستین پیام‌های خود بر تعهد به انتقال قدرت به جو بایدن در موعد مقرر تاکید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    ترامپو مظلوم گیر آوردن

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    اینم آزادی بیان

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    جمهوری خواه ها باید مدیر های این شرکت هارو به سیخ بکشن

مطالب پیشنهادی