ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صفحه شخصی ترامپ در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر معلق شد

فیسبوک و اینستاگرام از تعلیق ۲۴ ساعته حساب کاربری «دونالد ترامپ» به واسطه تشویق به خشونت خبر دادند. همزمان توییتر هم پس از محدود کردن توییت‌های رییس جمهور صفحه شخصی او را برای ۱۲ ساعت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۳

فیسبوک و اینستاگرام از تعلیق ۲۴ ساعته حساب کاربری «دونالد ترامپ» به واسطه تشویق به خشونت خبر دادند. همزمان توییتر هم پس از محدود کردن توییت‌های رییس جمهور صفحه شخصی او را برای ۱۲ ساعت معلق کرده و هشدار داد در صورت ادامه این روند صفحه را برای همیشه خواهد بست.

دونالد ترامپ که از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری صحت آنرا زیر سوال برده، در شبکه‌های اجتماعی از حامیانش خواسته بود برای اعتراض به خیابان بیایند. تعدادی از این حامیان افراطی ترامپ در حالی که نمایندگان سرگرم برگزاری جلسه تایید نهایی آرای انتخاباتی «جو بایدن» بودند به ساختمان کنگره یورش برده و آنرا تسخیر کردند. این حمله باعث لغو جلسه نمایندگان و دخالت نیروهای امنیتی شد که در پی آن ۴ نفر کشته و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، فیسبوک و اینستاگرام که از روز گذشته صحت اغلب پست‌های ترامپ را با برچسب‌هایی زیر سوال برده‌ بودند، در نهایت تصمیم به تعلیق موقت حساب کاربری رییس جمهور گرفتند. فیسبوک در این باره گفته:

«پس از تخطی پرزیدنت ترامپ از دو سیاست فیسبوک، صفحه وی را برای ۲۴ ساعت تعلیق کردیم که امکان انتشار پست در این مدت را از او سلب می‌کند.»

«آدام ماسری»، مدیر اینستاگرام نیز تاکید کرد که حساب ترامپ در این شبکه هم به مدت ۲۴ ساعت تعلیق می‌شود. فیسبوک پیش از این ویدیویی که ترامپ در آن از معترضان خواسته بود ساختمان کنگره را ترک کرده و آرام بمانند حذف کرده بود چرا که در آن هم ادعاهای قبلی درباره تقلب در انتخابات تکرار شده. در یکی دیگر از پست‌‌های حذف شده نیز ترامپ از حامیان خواسته بود «این روز را برای همیشه به خاطر بسپارند.»

پست‌های حذف شده ترامپ در توییتر

توییتر هم از شب گذشته نه تنها بسیاری از پست‌های ترامپ از جمله ویدیوی مذکور را برچسب زد بلکه مانع از لایک یا بازنشر آنها ‌شد. این شبکه اجتماعی نیز پس از حذف ۳ توییت رییس جمهور آمریکا حساب کاربری وی را به خاطر «تخطی گسترده» از سیاست‌ها برای ۱۲ ساعت تعلیق کرد:

«در نتیجه وضعیت خشونت‌بار و مستمری که در واشنگتن در جریان است، باید ۳ توییت realDonaldTrump@ که امروز منتشر شده به خاطر نقض مکرر و شدید سیاست یکپارچگی مدنی حذف شوند. حساب کاربری realDonaldTrump@ پس از حذف این توییت‌ها ۱۲ ساعت معلق می‌شود و در صورت عدم انجام اینکار بسته خواهد ماند.»

این شبکه اجتماعی تاکید کرد که در صورت ادامه روند قانون‌شکنی، صفحه دونالد ترامپ با بیش از ۸۸ میلیون دنبال کننده برای همیشه بسته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (53 مورد)
  • maahcity
    maahcity | ۲۲ دی ۱۳۹۹

    حیف پاک میکنن سریع

  • maahcity
    maahcity | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    اینجا نمیشه بحث کرد . یه گروه بحث باید زد . راحت ضد با خاک یکی تون کرد . چون توی اینجا نمیشه سند داد . شما هم بی سند حرف میزنید هر چرت و پرتی میگید . ولی توی گروه راحت هر حرفی بزنی یه سند خوب میزاریم جلوت میپکی?

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۲۰ دی ۱۳۹۹

      کسی نمی پکه نگران نباش.تو اجتماعی هم نمیشه کسی رو با خاک یکی کرد.بزرگترین سند هم اوضاع اقتصادیه مردم و روزبه روز ضعیف تر شدن اقتصاد و هنر و فرهنگ و صنعت کشوره.که نیازی به مدرک یا پکوندن یا ایموجی های(? ? ? ? ) نداره،فقط نیاز به چشمی داره که **بخواد**ببینه.

      • maahcity
        maahcity | ۲۲ دی ۱۳۹۹

        در ضمن شما اگر واقعا پای ادعاتون وای میستادید تا الان ایدی تون رو داده بودید . منتها چون میدونید در پیام رسان یه فضایی هست که نمیتونید کامنت ها رو سانسور کنید پس نمیاید اونجا که با خاک یکی بشید . همینجا در فضای تحت کنترل و سانسور خودتون میمونید و حکمرانی میکنید .
        اشکال نداره این کار شما هست . هیچ وقت نیمدید در یک محیط کاملا ازاد بحث کنید . چون میدونید قطعا شکست میخورید

        • maahcity
          maahcity | ۲۲ دی ۱۳۹۹

          و باید خدارو شکر کرد که یک همچین افراد ترسو و نادانی رو به عنوان دشمنمون قرار داده

          • Rayanlap
            Rayanlap | ۲۳ دی ۱۳۹۹

            نشسته تو خونه و با یه لبخندی شکر میکنه که این غیر مسلح هایی که از اوضاع شاکین چقدر ترسو اند که از ما و سلاح های ما میترسن.

        • Rayanlap
          Rayanlap | ۲۲ دی ۱۳۹۹

          مدرک نمی دم چون نیاز نیست.شرایط حاکم اقتصادی و فرهنگی کشور خودش بهترین مدرکه.منبع اون مدرک هم کوچه خیابون های شهره? با خاک یکیتون کرد؟دیگه میخوای چیرو با خاک یکی کنی؟جیب مارو؟فرهنگ مارو؟شخصیت مارو تو سطح جهان؟نگران نباش همش رو قبلا از ما گرفتین.ما شکست نخوردیم و نمی خوریم خودتم خوب میدونی.این موعظه های شما شکست میخورین و میپوکین تو بحث و دشمن های ما نابود میشن هم دورش گذشته.ما با خاک این کشور یکی هستیم از یکی شدن باهاش هم باکی نداریم.

  • Tesla
    Tesla | ۱۸ دی ۱۳۹۹

    ترامپ از اول هم می دونست رای نمیاره این بازی ها رو درمیاره که از خودش قهرمان بسازه
    کسی که بهش ظلم شده ولی به خاطر کشورش کوتاه میاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی