ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کاترپیلار از دامپ‌تراک‌های خودران در CES 2021 رونمایی کرد

نمایشگاه CES معمولا میزبان تازه‌ترین دستاوردها در زمینه لوازم الکترونیکی است. اما در این دوره شرکت کاترپیلار هم برای اولین بار حاضر شده و از دامپ‌تراک‌هایی پیشرفته (کمپرسی‌های بسیار بزرگ مخصوص معدن) رونمایی کرده است. شاید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۰

نمایشگاه CES معمولا میزبان تازه‌ترین دستاوردها در زمینه لوازم الکترونیکی است. اما در این دوره شرکت کاترپیلار هم برای اولین بار حاضر شده و از دامپ‌تراک‌هایی پیشرفته (کمپرسی‌های بسیار بزرگ مخصوص معدن) رونمایی کرده است. شاید بدانید کاترپیلار به واسطه تولید ماشین‌آلات غول‌پیکر شهرتی جهانی دارد و حضور آن در CES کمی غیرمنتظره به نظر می‌رسد.

این کمپانی در CES 2021 با معرفی ناوگانی از کامیون‌های خودران مخصوص معدن توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. در کنار این، کاترپیلار از یک سیستم ردیاب بسیار دقیق رونمایی کرده که برای معادن زیرزمینی کاربرد دارد. به گفته کمپانی این سیستم قبلا در صحرای استرالیا مورد استفاده قرار گرفته و از آزمون‌ها سربلند بیرون آمده است.

مگاکامیون‌های کاترپیلار از نظر ابعاد، ارتفاعی مشابه با یک ساختمان دو طبقه دارند و وزن آنها بدون بار به عدد باورنکردنی 284.6 می‌رسد. در صورت استفاده از ظرفیت حداکثری و پر شدن قسمت بار، وزن این کامیون‌ها ممکن است تا 687.5 تن بالا برود؛ چنین رقمی معادل وزن 15 هواپیمای مسافربری می‌شود!

آنطور که دنیس جانسون (Denise Johnson) یکی از مدیران رده‌بالای کاترپیلار گفته، این شرکت در CES 2021 حضور پیدا کرده تا از آن شهرت همیشگی‌اش (ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین) فاصله بگیرد و ضمن نمایش دستاوردهای تکنولوژیک خود، زمینه جذب استعدادها و شرکای تجاری در حوزه فناوری خودران را فراهم کند.

آقای جانسون در این رابطه گفته:

«اضافه کردن تکنولوژی به ماشین‌آلات و کار در محیط‌های مختلف، مهم‌ترین امری است که ما می‌توانیم برای ایمن نگه داشتن مردم انجام دهیم. ما می‌توانیم برای اپراتورهای ماشین‌آلات دید بهتری نسبت به اطراف فراهم کنیم و زمان خستگی آنها را تشخیص دهیم. آنها سخت در تلاش هستند تا بیشترین میزان بهره‌وری را در عملیات داشته باشند، آنها می‌توانند ماشین‌ها و افراد حاضر در منطقه را مدام کنترل کرده و ضمن مدیریت عملکرد، بسیاری از کارها را خودکار کنند.»

کاترپیلار از یک سرویس به اشتراک‌گذاری داده به نام MineStar Edge نیز پرده‌برداری کرده که به کمپانی‌های فعال در بخش معدن اجازه می‌دهد به صورت لحظه‌ای به داده‌های مرتبط با عملیات مختلف دسترسی داشته باشند. این سرویس مبتنی بر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی