ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون و فیسبوک درباره تهدیدات از سوی طرفداران ترامپ به کارکنان خود هشدار دادند

در روزهای اخیر غول‌های فناوری شروع به مقابله با ترامپ و طرفداران آن در دنیای مجازی کرده‌اند و برای مثال عدم سرویس‌دهی آمازون به شبکه اجتماعی پارلر (Parler)، آن را از دسترس خارج کرد. حالا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

در روزهای اخیر غول‌های فناوری شروع به مقابله با ترامپ و طرفداران آن در دنیای مجازی کرده‌اند و برای مثال عدم سرویس‌دهی آمازون به شبکه اجتماعی پارلر (Parler)، آن را از دسترس خارج کرد. حالا آمازون و فیسبوک به کارکنان خود درباره تهدیداتی که امنیت آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهند، هشدار داده‌اند.

به کارکنان سرویس‌های وب آمازون (AWS) پس از توقف میزبانی پارلر، گفته شده هوشیار و مراقب باشند. پارلر در میان برخی طرفداران ترامپ محبوبیت بالایی دارد. فیسبوک هم به پرسنل خود گفته به علت مسدودیت حساب دونالد ترامپ، در مکان‌های عمومی لباس‌های حاوی لوگوی این کمپانی را نپوشند.

این کمپانی‌ها محاصره و تسخیر کنگره و ناآرامی‌های اجتماعی را دلیل چنین نگرانی‌هایی می‌دانند. در یک یادداشت داخلی فیسبوک نوشته شده:

«با توجه به حوادث اخیر و برای احتیاط، بخش امنیت جهانی به افراد پیشنهاد می‌کند از لباس‌ها و اقلام حاوی برند فیسبوک استفاده نکنند.»

آمازون

طبق ایمیلی که بدست رسانه‌ها رسیده، معاون ریاست شرکت AWS به نام «کریس وندرهار» از تیم خود خواسته هوشیار و مراقب باشند و هرگونه فعالیت مشکوک مرتبط با مراکز داده این کمپانی را گزارش کنند. در این ایمیل نوشته شده آمازون همچنان از نزدیک ناآرامی‌های اجتماعی آمریکا را تحت نظر دارد:

«ما در این زمان برای اینکه از یکدیگر و امکاناتمان محافظت کنیم، باید هوشیار و مراقب باشیم. اگر چیزی دیدید، به ما بگویید.»

طبق این ایمیل، کارکنان باید در صورت روبه‌رو شدن با تهدیدات، موقعیت‌های خطرناک و همچنین حوادث جدی سریعا از آن‌ها دوری کنند. در این ایمیل همچنین دستورالعملی برای پاسخگویی به رسانه‌ها وجود دارد.

این کمپانی همچنین به مهندسان خود گفته در روزهای دوشنبه و سه شنبه نمی‌توانند تغییرات اساسی در سرویس‌های کنونی ایجاد کنند و برای اینکار باید از مقامات ارشد و مسئول مجوز بگیرند. این موارد می‌تواند ناشی از نگرانی‌ها برای حملات سایبری به سرویس‌های آمازون باشند.

در حالی که آمازون تصمیم به عدم سرویس‌دهی به پارلر گرفته و فیسبوک حساب دونالد ترامپ را بطور موقت مسدود کرده، توییتر برای همیشه حساب شخصی رئیس جمهور آمریکا را بسته است. این اقدام توییتر واکنش بسیاری از رهبران جهان و فعالان را در پی داشت و از این شبکه اجتماعی انتقاد کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی