ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل سرگرم آزمایشاتی است که برخی رسانه‌ها را از نتایج جستجو حذف می‌کند

گوگل آزمایش‌هایی را روی موتور جستجوی خود انجام داده که به حذف برخی رسانه‌ها از نتایج جستجو منجر می‌شود. این رسانه ها پیشتر از گوگل خواسته بودند در ازای نمایش خبر به آنها مبالغی را ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

گوگل آزمایش‌هایی را روی موتور جستجوی خود انجام داده که به حذف برخی رسانه‌ها از نتایج جستجو منجر می‌شود. این رسانه ها پیشتر از گوگل خواسته بودند در ازای نمایش خبر به آنها مبالغی را پرداخت کند.

دولت استرالیا با تدوین قانونی جدید در تلاش است تا گوگل و فیسبوک را به مذاکره برای پرداخت بخشی از درآمد تبلیغات به رسانه‌های این کشور مجبور کند. گوگل در پیام‌های خود به کاربران از این طرح انتقاد کرده و فیس بوک هم به دولت استرالیا هشدار داده که می تواند آن‌ها را از اشتراک اخبار محلی در این شبکه منع کند.

بر اساس گزارشی که سایت «AFR» منتشر کرده گوگل الگوریتم‌های جستجوی اخبار خود را علیه برخی از رسانه‌های تجاری استرالیا برای برخی از کاربران تغییر داده است.

سخنگوی گوگل تأیید کرد که این شرکت چند آزمایش را با هدف اندازه گیری تاثیرات مشاغل خبری و جستجوی گوگل بر روی یکدیگر انجام می‌دهد که هر یک از آزمایش‌ها به حدود یک درصد از کاربران گوگل در استرالیا می‌پردازد. او به نشریه‌ گاردین استرالیا گفت که این آزمایشات در اوایل ماه فوریه پایان می‌یابد.

گوگل با اشاره به اینکه این شرکت هر ساله ده‌ها هزار آزمایش بر روی جستجوی گوگل انجام می‌دهد، تلاش کرد اهمیت این اقدام را نادیده بگیرد.

سخنگوی گوگل در ادامه گفت: «ما همچنان به دستیابی به قانونی قابل اجرا متعهد بوده و برای رسیدن به نتایجی که برای همه طرف‌‌ها منصفانه باشد ،مشتاقانه منتظر همکاری با کمیته سنا، سیاست گذاران و ناشران هستیم.»

شواهدی که از طرف خوانندگان گاردین استرالیا ارائه‌ شده تایید می‌کند که هنگام ورود به برخی حساب‌های گوگل، وب‌سایت گاردین استرالیا در نتایج جستجو وجود ندارد و در عوض تمام جستجوها به صفحه‌ فیس بوک، توییتر و ویکیپدیای گاردین هدایت می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی