ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل قابلیت نصب برنامه‌های iOS روی مک‌های M1 را غیرفعال کرد

اپل قابلیت نصب غیررسمی اپلیکیشن‌های iOS روی مک‌های M1 یا به اصطلاح سایدلود کردن را غیرفعال کرده است. با اینکه اپ‌های iOS از فروشگاه Mac App Store در دسترس هستند، بسیاری از اپ‌ها از جمله ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

اپل قابلیت نصب غیررسمی اپلیکیشن‌های iOS روی مک‌های M1 یا به اصطلاح سایدلود کردن را غیرفعال کرده است.

با اینکه اپ‌های iOS از فروشگاه Mac App Store در دسترس هستند، بسیاری از اپ‌ها از جمله Xbox و Netflix به خاطر تأیید نشدن توسط توسعه دهنده مجوز اجرا روی macOS را ندارند. تا پیش از این کاربران از برنامه‌ای به نام iMazing برای نصب برنامه‌ها بدون استفاده از Mac App Store یا همان سایدلود کردن استفاده می‌کردند، اما به نظر می‌رسد اپل حالا این قابلیت را غیرفعال کرده است.

کاربران گزارش کرده‌اند که حین نصب برنامه‌های پشتیبانی نشده روی macOS 11.1 با پیغام خطای زیر روبرو شده‌اند که از عدم امکان نصب برنامه خبر می‌دهد.

آنطور که 9to5Mac گزارش می‌کند، این پیغام خطا در نسخه بتای macOS 11.2 تغییر کرده و همانطور که در ادامه مشاهده می‌کنید در آن به طور مستقیم به عدم تمایل توسعه دهنده به نصب برنامه خود روی مک اشاره شده است.

تصمیم اپل به ممانعت از نصب غیرقانونی برنامه‌ها بسیاری از کاربران را محدود می‌کند اما اتفاق غافلگیر کننده‌ای نیست. خبرگزاری 9to5Mac یک هفته قبل با انتشار گزارشی مدعی شد که بررسی کدهای macOS Big Sur 11.2 نشان می‌دهد که اپل به زودی جلوی اجرای اپ‌های iOS در macOS را می‌گیرد. این محدودیت با سایدلود کردن قابل دور زدن بود اما حالا با غیرفعال شدن این قابلیت بسیاری از کاربران macOS آزادی عمل در نصب برنامه‌ها را از دست داده‌اند.

MacRumors در گزارش خود اشاره می‌کند برنامه‌هایی که تاکنون سایدلود شده‌اند همچنان بدون مشکل کار خواهند کرد و این محدودیت تنها شامل برنامه‌های جدید می‌شود. البته کاربران نباید به این مساله دل خوش کنند چرا که ممکن است اپل در آینده این برنامه‌ها را نیز از کار بیندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی