ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی هوشمند ویرا V5
تکنولوژی

مشخصات کامل و قیمت گوشی صاایران ویرا V5

در تابستان امسال بود که صاایران دو گوشی هوشمند با برند ویرا را معرفی کرد. از روز گذشته گوشی ویرا V5 با قیمت حدود ۳ میلیون تومان در سایت فروشگاه ایرانسل به فروش می‌رسد. در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۸

در تابستان امسال بود که صاایران دو گوشی هوشمند با برند ویرا را معرفی کرد. از روز گذشته گوشی ویرا V5 با قیمت حدود ۳ میلیون تومان در سایت فروشگاه ایرانسل به فروش می‌رسد. در این مطلب قصد داریم به مشخصات این گوشی نگاهی داشته باشیم.

بازار گوشی‌های هوشمند داخلی در ایران نسبتا محدود است و تعداد برندهای فعال در این حوزه به انگشتان دست هم نمی‌رسد. چند ماهی می‌شود که فعالیت این برندها در ایران بسیار محدود شده اما در همین شرایط، صاایران به میدان آمده تا نگاه کاربران را به سمت یک گوشی اقتصادی بکشاند.

ویرا با این که با برندی ایرانی است اما در واقع یک گوشی چینی به حساب می‌آید. البته در همان زمان معرفی هم مسئولان دولتی منکر این موضوع نشدند و گفته شد ساخت گوشی از صفر تا صد در ایران فعلا امکان پذیر نیست. به همین دلیل صاایران در حال حاضر گوشی‌ها را به صورت کامل و پک شده از کشور چین خریداری کرده است.

ویرا V5 در واقع گوشی Ulefone Note 7P اما با نامی متفاوت برای بازار ایران است و انتظار می‌رود مشخصات این دو گوشی تفاوت چندانی نداشته باشد. این گوشی با چیپست مدیاتک هلیو A22 یک مدل اقتصادی به شمار می‌رود که بر اساس مشخصات به خوبی می‌تواند از پس کارهای روزمره معمول بر آید. البته از پردازشگر گرافیکی اما نمی‌توان انتظار اجرای بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا را داشت.

گوشی هوشمند ویرا V5

از نقاط ابهامی که در مشخصات این گوشی به چشم می‌خورد پشتیبانی از وای‌فای دو بانده a/b/g/n/ac است. در حالی که برخی منابع خارجی اشاره کرده‌اند که این گوشی تنها از وای‌فای دو بانده a/b/g/n پشتیبانی می‌کند که البته برای یک گوشی اقتصادی منطقی‌تر به نظر می‌رسد. با این حال این موضوع برای بیشتر کاربران اهمیت چندانی نخواهد داشت. همچنین مورد دیگری که اشاره‌ای به آن نشده کاربرد دو دوربین پشتی ۲ مگاپیکسلی است. احتمال می‌رود یکی از این دوربین‌ها عمق سنج و دیگری احتمالا ماکرو باشد. متاسفانه اطلاعات ویرا V5 در سایت ایرانسل در هر دو مورد، مبهم و ناقص است.

ایرانسل همچنین با خرید پکیج گوشی و فعال‌سازی سیم‌کارت دائمی ایرانسل مزایای زیر را به کاربر ارائه می‌کند:

  • ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه رایگان ایرانسلی ۳۰ ‌روزه
  • شش ماه مکالمه نیم‌بها با تمام خط‌های داخلی کشور (با تعرفه دقیقه‌ای ۳۰ تومان)
  • ۴ گیگابایت اینترنت رایگان ۷ روزه (در هر ماه، تا ۶ ماه)
  • ۵ گیگابایت اینترنت رایگان (هر ماه یک گیگابایت، از ماه دوم فعال‌سازی)
  • ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان یک ماهه
  • گارانتی ۱۲ ماهه و تعهد ارائه خدمات ۵ ساله

گوشی هوشمند ویرا V5 با قیمت ۲،۹۵۰،۰۰۰ تومان (در زمان انتشار مطلب) به همراه یک سیم کارت دائمی ایرانسل به فروش می‌رسد. البته طبق اعلام سایت ایرانسل، امکان ثبت سفارش و ارسال تنها برای مشتریان در شهر تهران در نظر گرفته شده است. در حال حاضر خرید این گوشی از سایت‌ها یا فروشگاه‌های دیگر در نظر گرفته نشده است.

پیش‌تر دیجیاتو با مجری طرح گوشی ملی مصاحبه مفصلی انجام داد که می‌توانید در اینجا بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Moses181818
    Moses181818 | ۶ اسفند ۱۳۹۹

    سلام دوستان
    من کارم تعمیر گوشی هست و توصیه میکنم نخرید
    مسأله فقط قیمت زیاد در کنار آیتم های ضعیف نیست جز این اگر شما هر مشکلی برای گوشیتون پیش بیاد مثلا ال سی دی بشکنه دیگه باید دور بندازید چون قطعش نیست
    این گوشی فروشش سه تومنه اما شما با قیمت کمتر و برابر میتونید گوشیهایی به مراتب بهتر بخرید مثلا شیائومی ردمی ۹ سی یا نوکیا ۲.۳ و اگر چهار صد پونصد بیشتر خرج کنید میشه شیائومی ردمی ۹ که اصلا با این گوشی قابل قیاس نیست که جدای کیفیت از رابط کاربری و خدمات یه کمپانی مطرح برخوردار میشین که باز یه بحث دیگست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی