ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودروسازان ژاپنی وفادارترین مشتریان را در بازار ایالات متحده دارند

بر اساس نتایج تحقیقی که اخیرا توسط وبسایت iSeeCars انجام شده، تویوتا پریوس وفادارترین مشتریان را در ایالات متحده دارد. این تحقیق نشان می‌دهد 13.7 درصد از خریداران پریوس، حداقل 15 سال خودروی خود را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

بر اساس نتایج تحقیقی که اخیرا توسط وبسایت iSeeCars انجام شده، تویوتا پریوس وفادارترین مشتریان را در ایالات متحده دارد. این تحقیق نشان می‌دهد 13.7 درصد از خریداران پریوس، حداقل 15 سال خودروی خود را حفظ می‌کنند. برای اینکه درک بهتری از شدت وفاداری خریداران این اتومبیل ژاپنی داشته باشید، باید گفت رقم میانگین وفاداری، 6.1 درصد محاسبه شده است. با این حساب دارندگان پریوس بیش از دو برابر رقم میانگین، به خودروی خود وفادار هستند.

پس از پریوس، کراس‌اوور هایلندر که آن هم محصولی از تویوتاست، با 12.4 درصد در رتبه دوم ایستاده است. رتبه سوم نیز باز هم به مدلی از تویوتا و این بار پیکاپ تاکوما رسیده؛ میزان وفاداری مشتریان این پیکاپ محبوب 11.6 درصد است.

نکته تامل‌برانگیز اینکه جایگاه چهارم و پنجم نیز در اختیار خودروساز پرطرفدار ژاپنی است! طبق ارزیابی iSeeCars، برابر با 11.5 درصد از دارندگان مینی‌ون سیِنا و 11.3 درصد از دارندگان پیکاپ توندرا به مدت حداقل 15 سال خودروی خود را عوض نمی‌کنند.

رتبه‌های ششم تا دهم با 10.7، 10.4، 9.8، 9.4 و 9.1 درصد به ترتیب در اختیار مدل‌های هوندا CR-V، هوندا پایلوت، سوبارو فورستر، تویوتا 4Runner و تویوتا سکویا قرار دارند. همانطور که مشاهده می‌کنید در این تحقیق، خودروسازان ژاپنی بسیار خوش درخشیده و ده رتبه نخست را از آن خود کرده‌اند.

کارلر برائر (Karl Brauer) تحلیلگر اختصاصی iSeeCars معتقد است درخشش ژاپنی‌ها – به‌ویژه تویوتا و هوندا – در مشهور بودن آنها به اعتماد و دوام بالا ریشه دارد و کسانی که به دنبال استفاده طولانی مدت از خودروهای خود هستند، معمولا به سراغ آنها می‌روند. به گفته آقای برائر احتمال اینکه رانندگان به خودروهای قابل اعتماد و کم‌هزینه وفادار باقی بمانند، بسیار زیاد است.

ده برندی که مشتریان محصولات آنها را به مدت بیشتر از 15 سال نگهداری می‌کنند

از بین کلاس‌های مختلف، شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها وفادارترین مشتریان را دارند. به طور میانگین، 5.9 درصد از مالکان مدل‌های شاسی‌بلند خودروی خود را حداقل 15 سال حفظ می‌کنند، این رقم برای مالکان پیکاپ‌ها 6.3 درصد است.

ده شاسی‌بلندی که مشتریان آنها را به مدت بیشتر از 15 سال نگهداری می‌کنند

در کلاس خودروهای اسپرت، دارندگان مزدا MX-5 میاتا وفادارترین هستند، چرا که 7.6 درصد از آنها بیش از 15 سال این خودرو را سوار می‌شوند. پس از این خودرو، ب‌ام‌و Z4 با 6.7 درصد و ب‌ام‌و M5 با 4.9 درصد در جایگاه دوم و سوم ایستاده‌اند؛ رتبه‌های چهارم و پنجم هم با 4.3 و 4.2 درصد به ترتیب به شورولت کوروت و فورد GT رسیده است.

ده مدل اسپرتی که مشتریان آنها را به مدت بیشتر از 15 سال نگهداری می‌کنند

ناگفته نماند iSeeCars داده‌های خود را از بین بیش از 660,000 خودروی مختلف که بین سال‌های 1981 الی 2005 تولید شده و در سال 2020 به فروش رسیده‌اند، استخراج کرده است. این تحقیق دربرگیرنده مدل‌های واگذار شده از والدین به فرزندان، نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی