ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سومین دوره‌ جشنواره فریلنسرهای ایران شروع به کار کرد؛ فرصت رقابت تا ۳۰ بهمن ماه

سومین دوره‌ جشنواره فریلنسرهای ایران شروع به کار کرده است. فریلنسرها از امروز تا ساعت ٢۴ روز ٣٠ بهمن ١٣٩٩ فرصت دارند تا با ورود به وبسایت این جشنواره، در این رقابت شرکت کنند. «نیما ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

سومین دوره‌ جشنواره فریلنسرهای ایران شروع به کار کرده است. فریلنسرها از امروز تا ساعت ٢۴ روز ٣٠ بهمن ١٣٩٩ فرصت دارند تا با ورود به وبسایت این جشنواره، در این رقابت شرکت کنند.

«نیما پورمحمدی» بنیانگذار جشنواره فریلنسرهای ایران در گفتگو با دیجیاتو از محورهای جشنواره امسال می‌گوید که برای شناسایی بیشتر فریلنسرها در ۱۷ مهارت پرطرفدار فریلنسینگ در ایران است: «برای این منظور علاوه بر بخش رقابت، به همکاران برگزاری که پلتفرم‌های فریلنسینگی همچون پونیشا، پارسکدرز، ویناتلنت و تایپ‌ایران هستند، این فرصت داده شده تا سه فریلنسر و کارفرمای برتر خود در یک سال گذشته را به دبیرخانه جشنواره معرفی کنند. در روز اختتامیه جشنواره که ۲۱ اسفند برگزار خواهد شد، از کاربران فعال پلتفرم‌ها نیز در کنار فریلنسرهای بخش رقابت جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.»

به گفته نورمحمدی از مهم‌ترین اهداف جشنواره شناسایی و رتبه بندی فریلنسرها در ۱۷ مهارت اصلی است و این امر جز با همکاری داورهای حرفه‌ای، متخصص و دغدغه‌مند ممکن نخواهد بود: «در نهایت هدف بزرگ‌تر جشنواره ارتقا سطح فریلنسینگ در ایران و کمک به توانمندسازی فریلنسرها برای کسب درآمد از طریق مهارت‌های خود است.»

فریلنسرها و الکامپ

نورمحمدی در پاسخ به این پرسش که داوری در این دوره از جشنواره چگونه خواهد بود به دیجیاتو می‌گوید: «داوران امسال جشنواره فریلنسرهای ایران همگی از فریلنسرهای متخصص انتخاب شده‌اند. کسانی که سال‌هاست به عنوان یک فریلنسر در حوزه‌ی تخصصی خود فعالیت می‌کنند و از این رو دغدغه‌ها و نگرانی‌های این حوزه را به خوبی می‌شناسند.» او همچنین تاکید می‌کند داوری سومین دوره جشنواره فریلنسرهای ایران از طریق پلتفرم اختصاصی داوک و به صورت آنلاین صورت خواهد گرفت.

آنطور که نورمحمدی می‌گوید اطلاعات خواسته شده از فریلنسرها در دو حوزه‌ی عمومی و حوزه‌ی تخصصی برای داوران نمایش داده خواهد شد و داوری نیز با توجه به همین دو حوزه انجام می‌شود:

«حوزه‌ عمومی شامل روزمه‌ی فریلنسرها، نحوه‌ی معرفی خود، نمونه کارها و حضور در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با حوزه‌ی انتخابی است. هر کدام از این شاخصه‌ها امتیاز مجزایی دارند. حوزه‌ی تخصصی همان مهارتی است که فریلنسرها در ابتدا انتخاب می‌کنند. در نهایت میانگین امتیاز حوزه‌ عمومی و حوزه‌ تخصصی هر فریلنسر، امتیاز نهایی او در لیست شرکت‌کننده‌های یک حوزه خواهد بود و هر فریلنسری که بیشترین امتیاز حوزه‌ خود را کسب کند نفر برتر آن بخش خواهد شد.»

او در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه کرونا چه تاثیری در زندگی و مسیر شغلی فریسلنرها داشته است می‌گوید که شیوع این ویروس و شرایط کشور باعث شده که کار فریلنسرها از قبل جدی‌هر گرفته شود و آنها پرکارتر شوند: «پیدا کردن مشتری نیز برای آنها آسان‌تر شده است.» نورمحمدی تاکید دارد که کار کردن برای شرکت‌های جهانی نیز با شیوع ویروس کرونا راحت‌تر شده است.

او در پاسخ به سوال دیگر دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا فریلنسینگ می‌تواند شکاف بین نیروها در کلانشهرها و شهرهای کوچک را از بین ببرد با اشاره به خارج شدن مجموعه پونیشا (که خود مدیریت آن را برعهده دارد و در زمینه فریلنسینگ کار می‌کند) از تهران به دیجیاتو می‌گوید:

«در پلتفرم خودمان کارمندان از شهرهای بزرگ و کوچک هستند و در پونیشا نیز کارفرماها از شهرهای بزرگ هستند و کارمندان از شهرهای کوچک. معقتدم زندگی در کلانشهرها صرفا هزینه‌بر است و افراد می‌توانند به صورت فریلنسینگ در شهرهای کوچک‌تر ساکن شوند و از مزایای شغل خود به طور تمام و کمال بهره‌مند باشند.»

نورمحمدی در پاسخ به اینکه آیا با حذف برگزاری فریلند بخاطر شیوع ویروس کرونا آیا آنها قصد دارند رویداد آموزشی محور مانند فریلند را با جشنواره فریلنسرهای ایران ادغام کنند یا خیر می‌گوید که فعلا این برنامه را در ذهن ندارند: «ماهیت جشنواره فریلنسرهای ایران متفاوت است و یک رویداد رقابتی است. می‌خواهیم کارفرماها را با فریلنسرهای خوب آشنا کنیم و هیجان خاص خودش را دارد. فریلند را در سال آینده با ابعادی بزرگتر برگزار خواهیم کرد؛ البته اگر شرایط کشور بهتر باشد.»

سومین جشنواره فریلنسرهای ایران هم‌اکنون در حال برگزاریست و مدت زمان داوری فریلنسرها از تاریخ ۱ اسفند تا ۱۰ اسفند ۹۹ خواهد بود. اسامی نفرات برتر هر حوزه در رویداد اختتامیه جشنواره که ۲۱ اسفند به صورت آنلاین برگزار می‌شود، به صورت عمومی اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امین چیتر فور اور
    امین چیتر فور اور | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    حالا قبل از اینکه تو کامنتا فحش بدید از امین چیتر تعریف کنید

مطالب پیشنهادی