ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تسلا مدل S فیس لیفت با 1100 اسب‌بخار قدرت معرفی شد؛ سریع‌ترین خودروی تولید انبوه جهان

تسلا بالاخره فیس‌لیفت جدید مدل S را با مدل 2021.5 معرفی کرد(گرچه تسلا محصولات خود را با مدل هر سال نمی‌شناسد و از آنجا که پیوسته در حال تغییر و تکامل محصولات خود است به ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۷

تسلا بالاخره فیس‌لیفت جدید مدل S را با مدل 2021.5 معرفی کرد(گرچه تسلا محصولات خود را با مدل هر سال نمی‌شناسد و از آنجا که پیوسته در حال تغییر و تکامل محصولات خود است به این مسئله بها نمی‌دهد). پیش از این تسلا یک بار مدل S را فیس‌لیفت کرده بود و این بار دومی است که دست به تغییرات در آن می‌زند.

اما نکته مهم عرضه مدل Plaid با لقب سریع‌ترین خودروی تولید انبوه جهان است تا به رقابت با لوسید ایر Dream Edition با حداکثر قدرت 1080 اسب بخار برود.

این فیس لیفت جدید برای مدل 3 و کراس اور Y و X نیز عرضه خواهد شد. بزرگ ترین تغییر به نسبت فیس لیفت قدیمی را باید در داخل اتاق و طراحی کاملا جدید فرمان و صفحه نمایش عظیم الجثه مرکزی کنسول قلمداد کرد.

فرمان فیس لیفت جدید تسلا با الهام از هواپیماهای تجاری طراحی شده است و طراحی کلی اتاق به مدل‌های جدیدتر از جمله 3 و Y نزدیک شده است. صفحه نمایش مرکزی غول پیکر 90 درجه چرخیده و این بار حالت افقی به خود گرفته است. برخلاف محصولات دیگر تسلا یک صفحه نمایش در پشت فرمان خودرو کار شده است. این زبان طراحی جدید در مدل X نیز تکرار خواهد شد.

پیشتر نسخه پرچمدار مدل S با نام  performance شناخته می‌شد و حال این نسخه با مدل S Plaid و S Plaid +جایگزین خواهد شد.

مدل S Plaid مجهز به 3 موتور الکتریکی است و در عرض 1.99 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای پر کردن مسیر درگ ¼ مایلی به تنها 9.3 ثانیه زمان احتیاج دارد. حداکثر سرعت آن نیز برابر با 320 کیلومتر بر ساعت است. قیمت مدل S Plaid برابر با 121.190 دلار و مدل S Plaid+ برابر با 141.190 دلار است به گونه‌ای که حتی شتاب گیری سریع تری خواهد داشت.

در حال حاضر برد حرکتی مدل S Long Range برابر با 643 کیلومتر است و در مدل فیس لیفت این برد به 659 کیلومتر می‌رسد. مدل S Plaid نیز برد حرکتی برابر با 832 کیلومتر دارد و احتمالا از باتری با ظرفیت بیشتر از 100 کیلووات ساعت در آن استفاده شده است.

مدل S Long Range مجهز به 2 موتور الکتریکی قیمت پایه برابر با 81.190 دلار دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 248 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای شتاب گیری از صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت به 3.1 ثانیه زمان احتیاج دارد.

حداکثر قدرت S Plaid به 1100 اسب بخار می‌رسد و حداکثر قدرت S plaid+ نیز به رقم رعب آور 1600 اسب بخار می‌رسد البته این اعداد از سوی تسلا به طور رسمی تایید نشده است. در واقع در پی اخراج تمامی تیم روابط عمومی توسط ایلان ماسک هم اکنون در صفحات اجتماعی تسلا هیچ فردی پاسخگوی سوالات مشتریان نیست!

سیستم رانندگی خودکار کامل شرکت تسلا نیز حالا به صورت یک آپشن اضافه با ارزش 10 هزار دلار عرضه می‌شود و تریم داخل اتاق و چرخ ها با طراحی جدید نیز جز آپشن های اضافه به حساب می‌آید. گرچه سیستم اولیه اتوپایلوت همچنان به صورت استاندارد بر روی تمامی محصولات تسلا نصب شده است.

سایز چرخ های جدید نیز برابر با 19 و 21 اینچ است.

صفحه نمایش مرکزی نیز 12.3 اینچ است و با توجه به قدرت پردازشی بالا توانایی بالایی در زمینه گیمینگ دارد. برای سرنشینان عقب نیز یک صفحه نمایش 8 اینچی در نظر گرفته شده است که تمامی امکانات مورد نیاز را عرضه می‌کند.

همچنین سیستم تهویه مطبوع تسلا مدل S از نوع 3 منطقه‌ای و صندلی ها نیز مجهز به گرم کن و تهویه مطبوع است. سیستم صوتی نیز دارای 22 اسپیکر است. همچنین تسلا ادعا می کند که با ضریب درگ 0.208 Cd ایرودینامیک ترین خودروی بازار را عرضه کرده است. جالب است بدانید که ضریب آیرودینامیک مدل اولیه تسلا که سال ۲۰۱۰ معرفی شده بود٬ در حدود ۰.۲۸ اعلام می‌شد که حکایت از کاهش قابل توجه این شاخص طی فیس لیفت های اخیر این خودرو دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • مممممم
    مممممم | ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

    ما هم داریم تو محصولات وطنی سایپا و ایران‌خودرو با قدرت یک دهم اینا و مصرف بالای صدی 10 12غلت میزنیم ?‍♂️

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی